Gå til innhold

Fredrik 90

Medlem
  • Innholdsteller

    24980
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    357

Alt skrevet av Fredrik 90

  1. Bilen så jo veldig strøken ut, bare synd man risikerer å få den beslaglagt! Da kan de plutselig finne på å skrote den hvis det går veldig galt!
  2. Helt enig! Kunne skrevet bok om hva jeg synes om den Norske regjering og dems "løsninger" Så hver gang det bli snakk om politikk så holder jeg meg så kort som mulig! Samme som å diskutere politikk med andre, det er bare nytteløst og fører bare til voldsome diskusjoner, uvennskap, bråk og spetakkel! Så uansett hvor gode motargumenter man har så holder jeg kjeft! Jeg vet kun at jeg er en Nordmann som betaler i huger og lass med skatt på bil, bensin, eiendom og penga jeg jobber og sliter for! For så å bli belønnet med enda dyrere biler, bensin, eiendomsskatt osv av visse idioter med navn Jens og Sigbjørn! God gammaldags juling skulle de hatt Se bare på denne galskapen her: http://www.tv2underholdning.no/broom/fr ... 08233.html
  3. Ja ikke sant! Veldig smart Nok av plass i både bagasjerom og baksete, og 2,4 litern(ikke 2,6) er ikke så tørst heller! Og den Ferarrien, ikke annet å si at den er en nydelig bil! Et kunstverk på 4 hjul!
  4. A6en min sluker en hel barnevogn pluss litt ekstra bagasje! Slå den
  5. Jeg hadde heller ikke vært redd for å kjøpe en såpass "ny" Jaguar! Og S-typen er jo en kjempe fin bil og for ikke å snakke om kjørekomfor, kvalitet og plass! Sikkert en noe uortodoks familiebil men hvorfor ikke gjøre noe ikke andre gjør? 3,0 liters sekser med nok av krefter er jo mer enn tilstrekkelig, 4,0 litern er bare tull å kjøpe med dagens bensinpriser selv om det er kult med V8. X-typen er også en fin bil men blir litt for billig og kjedelig til å kunne kalle seg Jaguar, husk at den består jo av 60% Mondeo! Da er s-typen en ekte Jaguar! Space: Hvis de tar seg så grådig betalt for en s-type så ville jeg vurdert å bytte selskap, det gjorde vi da jeg kjøpte E39en for noen år siden! Sparte mangfoldige tusen kroner!
  6. Hadde vi bare fått FRP i regjering så skal dere se det hadde blitt en annen dans! Stemmer aldri noe annet en FRP!
  7. Men Mercedes er jo noen drittbiler så jeg skjønner han godt! Fikk vel bare nok til slutt selv om vogna i seg selv ikke var så gal, 280 4-matic er jo ikke det værste med stjerne på panseret!
  8. Neida ingen har feelings her Stemmer det med "hvem er vi" tråden, men for å være veldig pirkete så er alderen 21 og det skal jeg ikke kverrulere mer på! Så tallet 90 har en helt annen betydning enn fødeår, er nok mer et lykketall jeg har! Det at jeg kan finne på å ha en noe voldsom reaksjon (med litt ironi også)ovenfor en som stjeler f eks en av bilene mine har jo ikke noe med om jeg kjører fort eller ikke! Jeg skjønner tankegangen med at en bilinteressert ung mann kjører til tider fort, noe som også vises i forsikringspriser som du sier! Men det er statistikk! Jeg elsker å dundre avgårde i 170 km/t jeg også men det på Autobahn, her hjemme tørr jeg det rett og slett ikke med tanke på de straffer og bøter det vil medføre! Da holder jeg meg heller til de årlige utenlandsturene vi har Jeg er ikke ute etter å framstå som noe englebarn i trafikken, jeg har vært 18 år med fersk lapp og Turbobil jeg også med de utskeielser det medførte! Men dette var noe man kjørte i fra seg det første året(I mitt tilfelle)! Jeg blir ikke fornærmet på noen måte men bare litt irritert av å bli stemplet som fartssynder, ikke noe mer en det!
  9. Ja for det er ikke meningen å mase altså! Moderatorene gjør en flott jobb med å holde forumet i gang
  10. Da er det mye som ikke stemmer! Selv om jeg heter Fredrik 90 så behøver jeg ikke være født i 1990, det er bare tull! Det med interessen er greit nok, hadde jeg ikke vært bilinteressert så hadde jeg ikke vært her inne! Men jeg har poengtert at jeg liker å holde meg på fartsgrensen og mener at de er som oftes til for å følges, men likevel så mener Hansen at jeg en vakker dag kommer til å bli tatt! Altså han må kjenne noen sider ved meg som jeg er ukjent med Og ja, det var første og siste gangen jeg har hindret noen i å kjøre forbi meg!
  11. Har slitt med å få opp bilder i ca 2 dager nå jeg også! Irriterende!
  12. Hmm...! Hadde ikke A6en kledd hvit igrunn Liker hvite Audier og BMWer av nyere årgang, men nå som det går mot vinter så er det jo ingen praktisk farge! Men kan det være noe å spare på å ta sånt noe i Sverige eller Tyskland?
  13. Kjedelig at bilen ikke er registrert! Detta er jo den absolutte drømmebilen min, og nå som jeg har en ledig plass i garasjen etter salg av nummer to bilen og greier! Men å legge så mye penger i en "gammal" BMW er nok lite populært hos fruen, selv om det hadde vært en konge nr to bil! Jeg kunne med dette si at jeg er veldig interessert i bilen men det er nok døfødt med tanke på reaksjonene hjemme! Fanken å ergelig, også i samme by til og med da!
  14. Du later til å kjenne meg godt virker det som! Vet alder, interesser og hvordan jeg oppfører meg i trafikken og greier!
  15. Da agderpostens journalist forfulgte bilen så tømte de et pulverapparat ut av vinduet! Her i artikkelen har skipsreder Tønnevold knipset et bilde av hendelsen fra huset sitt i Holvika! http://www.agderposten.no/article/20101 ... ABONNEMENT Her er en liten oversikt over saken fra agderposten, det er jo helt tydelig at det er en E39 det er snakk om: http://www.agderposten.no/article/20101 ... ABONNEMENT
  16. Hele denne saken er grusomt tragisk! Faren til 23 åringen er en kamerat av min far, så jeg visste også godt hvem han som døde var! Faren har værksted rett ovenfor veien der ulykken skjedde, så de har vel drevet og skrudd på Forden for så å ta en testtur hvor det gikk galt! Var der oppe på lørdags kvelden og kikka, og det var allerede kommet masse blomster og lys der! Tankene går til dems nærmeste! Kondolerer!
  17. Har du skrevet dette her i fylla eller.... Du seier bare vent, men på hva da? Hvorfor skulle du kjøre så fort forbi han dansken, greit nok å kjøre forbi hvis han lå under fartsgrensen men når du fortsetter i høy hastighet så kan du ikke klage over at du mistet lappen! Jeg flytter meg gjerne om du kommer bak meg i venstrefila, men ikke ligg bak på støtfangeren min før du kjører forbi! Enkelt og greit!
  18. Hvordan foretrekker du at andre viser at de ønsker å kjøre forbi? Ved at de har god avstand til meg, greit at de kommer nære i det de skal til å legge seg ut men ikke bli liggende der! Og at de er en trygg forbikjøring slik at jeg slipper å bremse eller legge meg inn på veiskulderen! Men jeg må innrømme at det er sjelden jeg faktisk blir forbikjørt, en og annen idiot raser jo forbi men ellers så legger folk seg pent bak med god avstand og på fartsgrensen!
  19. Om jeg ikke har noe med det eller ei driter jeg i akkurat nå! Nå må du svare meg på spørsmålet om hvorfor hans kjøring var ok og min ikke ok? Jeg vet at jeg ikke har rett til å hindre andre men nå gjorde jeg dette da forholdene lå til rette! Mulig du ser ned på meg som snilekjører bare fordi jeg holder meg rundt fartsgrensa, men så har jeg heller aldri fått mange tusenkroners bøter, mistet lappen eller vært utsatt for ulykker! Idiot kjøring på fulltid har jeg vokst fra meg, og fartsgrensene er til for å følges. Har du problemer med dette så synes jeg du skal ta med deg lappen opp på trafikkstasjonen på Stoa og levere den inn der til du har fått nok vett i skallen til å følge lover og regler i trafikken! Du må bare kjøre forbi meg selvsagt hvis du synes jeg kjører seint, men ikke ligg oppi ræva på en stund først! Jeg liker å vise hyggelig og dannet oppførsel i trafikken men ved noen tilfeller så blir jeg et skikkelig rasshøl ha med å gjøre! Selv om det skal MYE til, sånn som den dagen på vei hjem fra Kr sand via gamle E18!
  20. Har kjørt en del med en 525xd og kan bare anbefale vogna på det varmeste! Flott og sterk motor som har et gjevnt og fint skyv hele veien, nydelig bil å kjøre enkelt og greit! Bruker litt diesel men så er jo også yttelsene deretter! Ellers flott bil med topp comfor, masse plass og et deilig design! Dette er derimot en langt større bil en A4en så det er noe å være obs på, man føler veldig mye til bilens størrelse i denne vogna! Ikke akuratt snerten i bytrafikken, men heller ikke noen sak å manøvrere med PDC da!
  21. Følger det med bakseter? og hvordan er interiøret bak "veggen"? er det slitasje etter varebil bruk? Hadde vært en gøyal nummer to bil/"konebil", men må ha bakseter!
  22. En femtilapp på at skurken er øst europeer! Han klarte å kjøre i fra Politiet ja! Kanskje et hint om at skal de fakke tyver på rømmen så holder det ikke med to liters Passat diesler! De skulle kjørt uniformerte E90/91 335I eller Passat R36 For forøvrig håpe det er såpass menneske igjen i denne fyren at han lar bikkja slippe i fra! Å dæven! Innlegg nummer 1000 gitt, som jeg skriver! Hehe!
  23. Joda! E34en er forholdsvis firkantet i designet, men det er de fleste biler designet på 80 tallet! E36en har et kjedelig og traust design, ta bort BMW nyrene og det kunne like gjerne ha vært en Ford, Nissan eller Citroen(Som hadde normale biler på 90 tallet)! En strøken og original E34 synes jeg i dag er en flott bil med majestetiske og stolte linjer! Den bærer sin alder på en praktfull måte! En E36 blir da bare kjedelig, selv om Coupen er litt bedre da så er det fortsatt en av de kjedeligste bilene til BMW! Synes jeg da!
  24. Ja hvis du har planer om å kjøpe BMW med V8er og høyrestyring så bør du nok droppe det! Men de andre "normale" BMWene med V8 ser jo ut til å ikke være noe galt med!
  25. Det at jeg ikke slapp han forbi fordi jeg kjørte sprekere bil må du bare ta med deg lengre ut på landet, det har ingenting med saken å gjøre! Du må lese igjennom det du svarer på, særlig hvis du skal ha noen bedre argumenter enn at DU synes jeg er dum! Og om du synes jeg oppførte meg umodent så er det din sak... Men en ting må du gi meg et godt svar på! Hvorfor i helvete skulle han kjøre forbi meg når jeg allerede lå på fartsgrensen og litt til (pluss 5km/t)? Hvorfor skulle ikke jeg hindre han i å fortsette den farefulle ferden med sitt og andres liv på spill? Det blir jo noe av det samme som å ringe Politiet og varsle om farlig kjøring, bare at jeg gjorde det litt mer fysisk siden jeg allerede viste Politiet sto lengre framme og kunne da lokke han i fella! Hadde jeg ikke visst om Politikontrollen så hadde jeg nok sluppet han forbi uten noe videre og heller ringt Politiet og varsla! Dette er nå to år siden men jeg mener å huske å ha lest i lokalavisa at vedkommende fikk en ganske streng reaksjon av politiet for sin kjøring! Kanskje han ikke har fått lappen igjen en gang, og det er kanskje like greit! Sånn som han kjørte så hadde det ikke tatt lang tid før han lå krølla rundt en lyktestolpe eller trøkka godt inni fronten på V70en til en småbarnsfamilie! Du burde også være litt forsiktig når du går rundt og dømmer folk for idioter og tullinger bare fordi de ha en annen tankegang en deg! Det ser bare så dumt ut!
×
×
  • Opprett ny...