Gå til innhold

Fredrik 90

Medlem
  • Innholdsteller

    24980
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    357

Alt skrevet av Fredrik 90

  1. Herrejesus... jeg og fruen hadde oss nettopp en kveldstur da vi svingte innom den lokale bavariaen for å kikke. På baksiden av bygget der sto det en tom sånn kabelsnelle mellom to containere, og den skulle Min kjære absolutt ha med seg da den ville bli så fin å ha i hagen med litt hvitmaling på Var så vidt den gikk inn i bagasjerommet på E90en
  2. Så en sort F10 med sånne lykter her i byen for noen uker siden å første reaksjon var at det så grisestygt ut og jalla. Det jeg ikke visste var at de var orginale, og sett på en sølvgrå bil hjalp jo litt. Men som flere her sier, det ser rett og slett ut som en Saab
  3. Ganske solide egenskaper i den Merca der må jeg si: http://www.tv2.no/underholdning/broom/m ... 21215.html 535d killer ja! Nå må ikke han smartingen som skriver denna artikklen glemme at 535d kun har 6 sylindre med 286 hester, ikke imponerende at monster Merca med V8, flere hester og MYE mer dreimoment kun er ETT sekund kjappere på 0-100 Nå kommer jo nye A6 3,0 TDI med to turboer og rundt 320 hester og 670 nm eller noe, regner med at nye MB E-klasse snart kommer i en enda grommere utgave med monsterdiesel. NÅR kommer F10 540d og viser hvor skapet skal stå? Håper ikke BMW mister fokuset her nå..
  4. Det var vel ikke akkurat noen sjakktrekk å skrive under med en gang, kommer ikke langt med den der dessverre. Betalt bota og bli ferdig med det, bare tenkt på at det kunne vært mye verre selv om det er sure penger. Hehe! Ser det for meg Men 8000 fjelldollars var vel litt drøyt synes jeg, man skjønner jo at man gjør noe galt når man setter over ett jorde med bil! En advarsel og kanskje en mindre bot hadde vært mer fornuftig. Tenkt å kult å kunne besvare politimannens spørsmål om hvem som ga deg lappen, med å servere han kjøresensorens navn og trafikkstasjonen sånn på rappen En kompis fikk spørsmål fra en Politibetjent om han hadde fått lappen i Posten, etter å ha blitt stoppa for å ha tukta E34en litt hard på en snøbelagt parkerings plass. Alle får jo ett middlertidig førerbevis ved bestått oppkjøring og sertifikatet tilsendt i posten en uke etterpå, så han svarte jo rett som det var "Jepp! Stemmer at jeg fikk lappen i posten ja" Blei noen lang i maska han politimannen før han ga en advarsel og trua med avskiltning og bannskap (Forøvrig samme betjent som kalte E34en til en bekjent for byens største helvettesmaskin, da den hadde en "liten" eksoslekasje)
  5. Stemmer for det samme som de andre her ja, E24 er jo konge brudebil da
  6. Skulle jeg brukt et slik beløp på en bruktbil så hadde jeg kjøpt meg en pent brukt 2005 Bentley Continental GT med rundt 60 000 km på tellern. Da skulle jeg cruisa rundt og nytt 560 hester fra en 6,0 liters V12 Men uansett, det er lite som slår BMW sine M-biler
  7. Tviler sterkt på at det er er en bombe MEN Macgyver hadde sikkert fått den til å smelle litt
  8. Når man snakker om å ha mye vekt baki så er det imponerende hvor bra en E34 525i Touring bærer 600 kilo fliselim i bagasjerommet, hang godt bakpå men trodde det skulle være værre. Ikke dårlig Eldre BMWer imponerer stadig
  9. Ho så jo riktig så fresk ut og vennina di, tross det rosa håret
  10. Det er noen ting som har slått meg når det gjelder alle disse småmotorene og "Start stop" systemet. En 1,2 liter med 140 hester eller 1,4 liter med 180 hester kan da umulig ha lang levetid med så mye effekt i liten motor? Hovedårsaken til at de gammle Merce dieselene var uslitelige var jo fordi de tok ut veldig lite effekt av en stor motor, 87 hester på 3 liter og seks sylindre er jo minimalt. Og nå snakkes det altså om mindre og mindre motorer med stadig mer effekt, detta kan da ikke være bra? Og man har jo alle hørt at turbomotorer helst ikke skal stoppes tvert etter drift, for å unngå slitasje på Turboen. Hvordan bli dette da om man kjører i aktiv storbytrafikk med mye bruk av motor og i tillegg mange Start og stop om hverandre?
  11. Hvis du har lån med pant i bilen så kan du ikke få utbetalt takstsummen, men ellers så går det helt fint.
  12. I dag på vei til jobb så møtte jeg faktisk hele to E30er, og en på vei hjem. Det er gledelig å se at disse klassikerne fortsatt brukes i det daglige av noen og at dem er synlig på veien
  13. Da har Fredrik offisielt fått en ny drømmebil, så da er det bare å vente til jeg blir gammal å grå så jeg kanskje kan få råd til en. Ser som forventet hel rå ut, og med gøyale og lekkre detaljer ut i fra hva jeg kan se på bildene. Men jeg skal også være litt negativ da jeg ser bilen har 560 hester, noe som er i massevis men er det nok til å stagge den kommende RS6 og AMG 65. Rundt ringen vil nok M5en være overlegen men vil den klare å holde dem bak seg på rettstrekka, særlig Audi er farlig på høgget om dagen Men ellers så har bilen imponerende tall, 0-100 på 4,4 sekunder og ett CO2 utslipp på bare 232g/km (like mye som min 2002 520IA hadde) er imponerende Nei detta var en lekker bil, gleder meg til å se mer til denna etterhvert
  14. Synes den nye "folkevogna" er tøff jeg, finere enn den gamle iallfall! Ser litt ut som en Porsche med Downs i grunn
  15. Detta er en av journalistene i Autofil! Har tydelig sansen for eldre muskelbiler gjerne av Italiensk eller Amerikansk fabrikat. De har gjort stort nummer i bladet av at han har tatt Lord som fornavn. Mye av meningene og holdningene hans provoserer meg egentelig, særlig holdningene mot dieselbiler og BMW! Av Autofil gutta så liker jeg best Nils Wærstad og Knut Chr Hallan sine reportasjer
  16. Jeg vil nok si at den mangler Automatgir, CD-veksler, M-sport og delvis comfortseter. Jeg ville også mene takluke er viktig utstyr men det er mer ett personlig behov å krav. Videre så er jeg ikke helt enig i påstanden om at det er sjelden med skinn i 520d, man finner noen bruktimporterte kjiping utgaver uten skinn og Xenon men de fleste har skinn. Navi proff er er sjelden på de litt mindre motorene ja Forbruket ligger i manuellversjon på 0,72 for blandet og 0,57 for langkjøring! Stusser litt over dette da jeg synes det var skrekkelig lavt for en seksylindra bensinmotor med 190 hester, men jeg finner de samme talla flere steder så det stemmer vel da. Effektive motorer dette i grunn, CO2 utslippet er ikke på mer en 174g/km
  17. T5 er jo faktisk en pen bil synes jeg da, iallfall til kassebil å være. Gode å kjøre er dem også i tillegg til å ha veldig god kjørekomfort, og hvilke kassebiler klarer 200 km/t på motorveien(Har prøvd med 130 hk Transporter) Men jeg hadde uten tvil valgt Chevy Tahoe 6 seter som barnefrakter. Ett hav av plass og kjempe kjørekomfor er noe som taler for denne bilens fordel, sterk 5,3 liters V8er på 300 hester og firehjulstrekk med høy og lavserie gjør denne til den perfekte familiebil. Og med Gassdrift så går den like billig som en Passat Bluemotion(Ja det er faktisk sant) Så er den kollisjon sikker som bare det, det synes jeg er et viktig punkt med denne bilen. Er stor sansynlighet for at det blir Tahoe når det kommer småtroll, hvis ikke X5 E70 har kommet seg laglig ned i pris innen den tid. Men vi må likevel ha to biler så BMW hadde det blitt ved siden av uansett
  18. For å unngå swirlflapsa så må du vel over på bensin utgavene. Men hvis det er slik så er jo 523i f eks en god motor med nok trøkk og ikke alt for galt forbruk. Nydelig lydbilde får man jo også, tror 523en skal ha kommet seg godt ned i pris også.
  19. Eneste Audiene jeg ikke liker er A2 og 80. Av de nye så tror jeg nok ikke jeg hadde lagt 800 000 kr på bordet for en Q7 når man får X5. Men nåværende A4 og nye A8en er nydelige biler, synd å si det men A4 B6 er hakket hvassere en E90, hjelper med M-sport men likevel. Har alltid hatt sansen for A6, særlig C5 og C6 har design som står seg bra i dag og virker tidløst. Audi er veldig i skuddet for tiden og jeg synes de har bra modell utvalg, til og med A3en som nå har vært med siden 2004 henger fortsatt godt med. A5 sportback er lekker men jeg synes den på en måte er litt unødvendig når man har A6 og A7, den faller litt mellom to stoler på en måte men med 3,0 TDI eller 3,0TFSI med kraftig B&O anlegg så hadde den nok gått den og Men den kunne vært erstattet med en konkurrent til 6-serien og CL 500, på lik måte som BMW kunne droppa X6 til fordel for en konkurrent til R8 og SLS! Onkelen til dama har 2011 A4 Allroad 2,0 TDI 170 hestern, nydelig bil å se på men jeg får litt den underdimensjonerte følelsen jeg fikk i A6en jeg hadde.
  20. Naboen over veien her har en sort A7 3,0 TDI, fyttirakkern for en lekker doning
  21. Jeg skal ikke legge skjul på at den dagen det svarer seg økonomisk å kjøre bensin framfor diesel så bytter jeg tvert tilbake, men det gjeler i en bil hvor yttelsene er sånn ca de samme. Men noen Elbil tror jeg nok det tar LANG tid før jeg kjøper, uansett hvor tøff den nye Teslaen er. Bil skal høres ut som en bil, ikke en kjøkkenmaskin
  22. Audi har hatt stor suksess med V10 TDI motoren i Le mans, de gjorde det alle trodde ikke gikk ann. Audi er ellers på høgget om dagen, aldri før har de hatt mer balletak på konkurrentene enn det dem har nå med bla nye A6. Audi er supre biler og jeg savner Audi på flere måter, særlig Audifølelsen. Men det er også en del av Audi følelsen jeg er litt glad for å være uten, særlig med tanke på at mye ved bilene virker underdimensjonert i forhold til BMW. Beste bilen jeg har hatt er en Audi og dårligste bilen jeg har hatt er en Audi så det går begge veier.
  23. Høres jo interessant ut at det endelig skal bli litt krutt under panseret på minstemodellene til BMW, det jeg bare er bekymret for er hvor mye mer dyrere disse blir i Norge med den feilslåtte avgiftspolitikken vi har. Men det er en artig utvikling de har selv om det ser ut til at BMWs vare merke, rekkeseksern er en utryddningstruet art. Jeg er fortsatt at den oppfattning at en riktig BMW skal ha rekkesekser, selv om mange begynner å bli stekt ueninge med meg. Pussig å se at bilen min allrede begynner å bli utdatert yttelses messig, godt man da har Hartge tuning så man i noen år til iallfall klarer å holde det meste fra Bayern med under 250 hester bak seg Men om man trenger alle disse hestene er jeg ikke så sikker på, jeg vet iallfall at i det daglige så kunne jeg fint ha klart meg med dagens 116i. Kun en av ti ganger har jeg bruk for den ekstra trøkken i 325en Men skal bli spennende å se utviklinga på BMW motorene, særlig på de litt større modellene. Det er jo klart for 528i som firesylindret og det ryktes om tre sylindrede superbiler og nestegenerasjon X5 med firesylindre (Nå til høsten kommer nye MB ML med firesylindret innstegsmotor)
  24. For det første så ser det jo ut som dette er riktig så mye bil for pengene, ikke allverdens utstyr men den har det aller viktigste. Ikke så mange med manuell helle og kan du leve uten automat så er jo disse gunstigere i innkjøp. Sportsratt og sports skinnseter er jo ett stort pluss i tillegg til navi og park sensor, det mest nødvendige utstyret. Om det er LE versjonen med 150 hester eller den vanlige med 163 så er dette ikke noen racerbil men en motor som drar vogna jevnt og godt, for dau er den slettes ikke. Har kjørt MYE E60 520d (har til og med sovet i en )da mine foreldre har en og jeg jobbet i BMW og dette er flotte biler som er nydelige å kjøre og bruker overraskende lite diesel til så stor bil å være. Har bilen du viser til fått jevnlige servicer og godt stell så kan du si at med denne kilometer standen er bilen knapt nok innkjørt, her har du god bil i massevis. Men de swirlfalpsa er noe fandenskap, det er nesten så jeg synes det er på sin plass av BMW å tilbakekalle biler med dette og utbedre/fjerne disse, da det kan koste mangfoldige tusen om ting går galt
  25. Alkohol har aldri vært min greie, derfor trives jeg som avholdsmann. DET har jeg spart MYE penger på og sluppet unna mye "lidelse" Jadajada! før noen maser om at jeg ikke vet hva jeg går glipp av og hvor gøy det er så er det uansett ikke min greie
×
×
  • Opprett ny...