Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Var ett firma som for noen år siden reklamerte med "kaldretting" Er dette noe lignende? Jeg tror jeg har fått like mange bulker på E39en fra naboer og jobbkollegaer som fruen har fått på CCvest og Liertoppen. Er noen naboer som liker å smelle til en BMW! En nabo sprutet bilen min full av grus da han var ute med snøfresen. Oppdaget det LIKSOM IKKE Tror desverre ikke Tiggerstaden er værre enn andre byer. Desseuten er parkeringsplassene jo drittsmå. Saltkjelen! Har du flere bilder før og etter "rettingen"? Definitivt noe å prøve på 530en som ikke bare har tre fire stykker for å si det slik. Da jeg kjøpte bilen hadde den ingen slike småbulker. Desverre er noen ganske skarpe. Verdt ett forsøk Tok kontakt med ett par proffe lakkerere her i vinter for å få pris på hellakk utenom taket og de fleste landet på 19/20,000 kr. Samtlige pratet om hvor mye arbeid det var å ta disse fordømte småbulkene. Flott tips. p
  2. Skal være mulig å ta ut og rense microbryteren. Går det ikke eller at det ikke har noen effekt, bytt den. Desverre er det også en mulighet for kabelbrudd. Er vel noen E39 touring DIY er her. Voldsomt irriterende. Jeg vurderer nå å nappe ut en sikring hvis det hjelper? P
  3. Lurer på to ting nå 1 Har 2 525d og 530d bruker ikke samme turbo. Jeg var i kontakt med en Ingeniør på Kongsberg som bare driver med turboer. Han mener at 530turboen ikke kan brukes på 525 og vice versa. P
  4. Regner med det er "lamell" lyd og turtallsøkning du har hørt til nå. SKIFT clutch før noe ryker som trykkplaten feks. Skade på svinghjul kan også oppstå. Ingen grunn til å se hvor lenge en kan kjøre med slitt clutch. Plutselig er det stopp.
  5. pedro

    BMW dieselmotorer

    Enig med deg der Jeg er gladelig med å spytter i Har vært oppe til debatt før dette, men er vel vanskelig å administrere mhp database, innsamling av adresser, utskriving av fakturaer. utsendelse og mye mye mer. Er vel mulig å delta frivillig m datautstyr osv! Som uheldig dieseleier er jeg vel flittig leser av tråden og PM sender til trådstarter som uheldigvis for oss nå har sitt virke utenfor landets grenser. Er velkommen tilbake Min bil har forøvrig fått ny motorstyring hos E Stenshagen uten at luftmengden på høyt turtall er blitt normal. Venter i spenning og lengsel på bilen som går brukes litt når Stenshagen ikke skrur på den. Den har bare stått på værksted mer eller mindre siden siste uke i MAI 2010. Begynner å bli slitsomt dette. P
  6. Du løsner denne links, ikke sant? Sprut på endel rustløser, vent litt og hold igjen. Gi ett skikkelig rapp eller fem mot høyre for deg, altså links sett fra førersiden. De pleier å sitte litt. P
  7. Hvordan er Koed opp mot Auto Trio og MECA? Brukte Mekonomen og Torshov mye i fjor. De kom faktisk godt ut av det da. Også på spesieller deler, men de har jo ikke så mye HYLLEvare akkurat. Ellers er det Koed det går i for meg på varer jeg vet må bestilles. Men på motorstyringen på 530daten skilte det kun 800kroner mellom Egil Stenshagen og Koed og da ble det Stenshagen. 8200 og 9000 kontra 13000 på GS. Var også liten forskjell på Lmm og Agr ventil. Bare termostat og div pakninger til innsug og eksos ble handlet på GS P
  8. Byttet ut start releet. Kjinnet bilen kort for utlufting av stempeltoppen. Isetting av nye plugger og coiler. P
  9. Ja Skjer både med 320ia en min og 530dat en når de har stått en stund. Det har hjulpet meg å lade batteriet helt opp/ eventuelt å bytte batteri for så å låse opp og igjen noen ganger. Smurt opp dørlåser og sørger for at alle dører og baklukelåser er godt smurt opp. Låser opp og igjen endel ganger og da har låsingen på bilene vært som normalt igjen. Hadde også tull med to av E34 ene mine på denne måten. Nok strøm gjør susen. Lykke til. P
  10. min 530dat har samme problemet nå drar greit opp til 120 så er det nesten stopp Byttet veivhusventilasjon Ingen effekt utover roligere tomgang Byttet turbo- Ingen effekt Bytet pakninger i innsug og sjekket innsug for sot og sjekket dyser og retur - Ingen effekt Byttet egr ventil to ganger Var veldig nedsotet Litt effekt Roligere gange og bedre drag. Rengjort slanger og intercooler Ingen effekt Byttet filter og olje/ flushet girkassen Ingen effekt Byttet LMM to eller tre ganger Ingen effekt På mandag skal den inn igjen for bytte av motorstyring og reprogrammering Gleder meg til regningen og resultatet denne gangen Vel BENSINBILEN MIN starter ikke heller så får håpe på det beste Rå plugger Nye innkjøp i kveld Skal ta ut pluggene Ta ut start releet kjinne blen kort for utlufting Isetting av plugger og coiler. Håper dette gjør susen.
  11. Bump Har 2 stk venstre forskjerm sedan 97 98 99 og en høyre. Tre komplette sett med lister til sedan og touring. Masse interiørdeler og plast, bla dasjbord som er strøkent komplett med hanskerom, passasjer og sideairbag sikkerhetsseler og sort gulvteppe til sedan- Fortsatt 323 2,5 og 320 motor som fortsatt kan prøves i bil- Disse fungerer som fint uten tikking og olje vannforbruk. Motorene kan prøves i bil enda 4/10 2011. P
  12. Da tok den litt etter to ganger uten å tenne. Bensinpumpen går og det er byttet relee. Lukter bensin og med nyladet batteri spinner starteren uten resultat. Det er nå 0 grader ute og is/kondens er vel ikke noe å tenke på. Skulle starte bilen på startgass, men ble på det sterkeste frarådet å bruke det på M50motoren av en erfaren mekaniker i nabolaget. Skal prøve å sprute bensin inn i spjeldet for å se om den tenner på det. Noen tips her Jeg trenger å bruke bilen i helgen og er litt småfrustrert. Altså: Lukter bensin(litt) Pumpen går Starter går rundt kan veivsensoren være defekt helt plutselig? De grønne releene er byttet m originale nye releerBilen gikk pent og var varm når jeg satte den fra meg før den gikk strømtom. TIPS
  13. Lurte på en ting til der jeg da. Er det ikke slik at elstoler også har annet ledningsnett i døra og en bryter med fire innstillinger merket M 1 2 3 Fungerer dette m el justering av setene uten dette releet, ledningsnettet og denne lille bryteren? P
  14. Hei PUMPEN GÅR HELE TIDEN SÅ LENGE DET ER STRØM PÅ BILEN. P
  15. Venter spent på svar her. Mye penger å bruke på dif. Må funke dette hvis investeringen skal kunne forsvares på bruktbil!
  16. Det er for den fingerferdige. tommeltottene mine krever riktig verktøy P
  17. Som jeg skrev. Vektforskjell på flytende kontra faste, hvis noen syns det er viktig. Ellers så slår vel 3,2 skivene seg fortere ved banekjøring? Jeg har null erfaring fra banekjøring med BMW. Til nå har slitasjen på min 3,2 kun vært rust pga utelagring i to år med maks 5000 meter kjørt. Til og fra lakk). P
  18. Samme problem som jeg har slitt med i tre - fire år. Byttet motstanden til varmeapparatet og da er det bra en stund. Nappet ut ett par sikringer bak over batteriet og da ble problemet borte. Ikke forsket mer på det etter dette siden bilen går istykker oftere enn jeg kjører for tiden P
  19. Riktig Det er Us M3 3,0 og Europeisk 3,0 M3 som er lik i bremsene. 3,2 har flytende skiver . Disse er dyrere og endel lettere. Er vel flytende på 3,2 Us også, men mulig det kom senere da? Skiller tett på halvkiloen pr stk i 3,2 flytende favør. Vekt to skiver 3,0 er 8kg og 3,2 er 7,02kg. P
  20. Sliter altså med samme problem som Aleksander her. Ikke sikring og ikke relee. Masse strøm på batteriet og starter spinner rundt(altså ikke EWS problematikk).
  21. Når Roger blir dette gjort på servise? Min 530 dat med to eiere og 200,000 da jeg byttet hadde originalfilteret. Finner INGEN kvittering eller delenr på at dette noen gang er byttet på min bil. Den ble servet ny av Tronrud og hos E. Stenshagen i mitt eie på 10 år. Var også å tok en service på Furubakken auto. Var det ikke for Alf Lie hdde vel turboen min rast lenge før ved 225500km. Eneste mann som har pratet om dette i mine ører før dette kom opp i div. foraer for 1,5 år siden. Kommer ALDRI til å kjøre bilen min mer enn 10,000 på olja. Jeg pleier å bytte på 7 til 8,000. På en Dodge RAM jeg hadde byttet jeg olja på 5000. Den hadde NYBILKOMP ved 100,000. P
  22. Er å få kjøpt både på GS og KOED disse kontaktene. Trenger ett lite instrument til å dytte pinnene ut av gammel kontakt og så må de settes i riktig på ny kontakt. Fikle arbeid for en ikkeelektriker, en helt mulig å gjøre relativt raskt. Jeg kjøpte verktøyet til å ta ut kontaktene på Industripartner, Tess og Wurth har vel også. P
  23. Var mye her. Ingen som har vurdert å få det levert i Sverige altså? E36 318/325/328 Brake Package 318/325/328i/is (E36) 1992-1998 Complete brake package for E36 318 (not 318ti), 323, 325 or 328i or is (for the 323iC and 328iC Convertible, add $14). Front and rear rotors, pads, wear sensors, rotor retaining screws and a liter of brake fluid. Stainless Steel brake lines are an option. Brake Package FAQ Brake Pad Buying Guide Brake Rotor Buying Guide Add stainless steel brake lines? No thanks.Yes please (#PLB533106D) (Add $89.95)Yes, coated lines (#PLB533106DCOAT) (Add $124.95) Blue or Amber Brake Fluid? ATE Super BlueATE Type 200 Amber Choose the pads you want: Axxis/PBR Metal Master (TMS Recomended)Axxis/PBR Ultimate (Add $25.70)Hawk HPS (Add $80.14)Hawk Ceramic (Add $85.44)Hawk HPPlus (Add $135.62)Hawk Blue (Add $215.31)Hawk HT10 (Add $243.97)Cool Willy (Add $231.10)Pagid Dark Blue Sport (Add $228.25)Pagid Orange RS4-4 (Add $324.00)Pagid Yellow RS29 (Add $395.05) Choose the rotors you want: OEM StockTMS Cross-Drilled (Add $50.00)TMS Gas-Slotted (Add $60.00) $259.95 KLOSSER; KALIPTERE OG SKIVER ER LIKT PÅ US og EU M3 Er billig dette. Da er det frakt det står på til Norge og 25?% MVA på dette eller er det lavere satset på deler? 12? Finner vel ut av det på Toll.no, men flere her har jo kjøpt av Turner før. P
  24. Jeg lurer på det samme egentlig. Det er ganske billig på Turner. Flere skiver og klossetyper å velge mellom til helt greie priser. Er det noen fordel å bestille til adresse i Sverige mhp mva og frakt osv? Dette emnet har vært oppe før veit jeg, men resultatet vet jeg ikke. Har kompiser i Sverige som kunne ha tatt det med. Mulig å skrive opp frakten? P
×
×
  • Opprett ny...