BMW E30 325
Medlem-
Innholdsteller
3039 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om BMW E30 325
- Bursdag 08/16/1990
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
BMW E30 325's Achievements
-
49A6 - LIN bus Communication fault - N57 - BMW X5 E70 2012
emne svarte i BMW E30 325 sin BMW E30 325 i Teknisk
Tja, jeg trodde kanskje håpet for den var ute, men nå har jeg beveget meg langt uten for min kompetanse. Ser etter en brukt en, som jeg tenkte å få flashet. Nei. Hver lin-forbuker har egen ledning i stikket til DDE. Jeg har lånt DDEs fra venners biler. Med en DDE fra en annen bil får du lov å sette på tenning, og sjekke systemer osv, men får så klart ikke start. Ved forsøk med min DDE har jeg lin-bus feil uansett hva, uansett hva som kobles fra, dette inkluderer også kablingen. Med denne feilen får jeg heller ikke feilsøke glødesystem med ista. DDE nr 2 - kommer fra en annen komplett bil som virker - som også går ruskete ved kaldstart, har også lin-bus feil når jeg leser feilkoder på den bilen. Jeg vet lin-bus kan være relatert til feil på forbrukere (gløde modul, oljenivåsensor, dynamo og ibs), og kabling. Jeg orket ikke å begynne å feilsøke på denne bilen, men prøvde for morro skyld den hjernen på min bil. Da ble det også lin bus feil - som forventet. DDE nr 3 - kommer fra en bil med motorhavari, den har ingen motor og motor elnett i, så fikk ikke lest feilkoder før, men når jeg plugger den DDE i min bil forsvinner lin-bus feilen min, OG jeg får feilsøke glødesystemet - som kommer tilbake uten feil. Bassert på tidligere feilsøking og dette funnet, tror jeg altså da at det er noe galt med min DDE Det vel bare to typer DDE og glødesys på e70. Et til n57 og et til m57 Jeg har sett tråden du linker til. Jeg har nye glødeplugger, og hadde ny gløde modul. Har under feilsøking nå byttet tilbake til den gamle modulen - som ser ut til å være ok ved diagnose i ista, ved bruk av DDE nr 3. Den lin bus feilen kan som sagt være relatert til det som er nevnt over, eller til slutt DDE. Det du nevner om e-sys og koding(?) er langt uten for min kompetanse, men jeg har en gluping som bistår meg litt. kan vise det til han. Takk- 13 svar
-
- gløderele
- glødeplugg
- (og 4 andre)
-
49A6 - LIN bus Communication fault - N57 - BMW X5 E70 2012
emne svarte i BMW E30 325 sin BMW E30 325 i Teknisk
Det stemmer, var uheldig der. Det skjedde under demontering av det gamle. Med det nye på plass var bilen rar. Underveis i feilsøking byttet jeg til det gamle igjen. Jeg hadde en uproff tilnærming til denne servicen. Delene var kjøpt på bakgrunn av gamle feilmeldinger og problemer med kaldstart i fjor. I forkant av jobben ble ikke feilmeldinger lest, og ved første lesing ble alt slettet. Så har ikke så god historikk som jeg burde. Ja - er slik du beskriver vi testet de andre ledningene, men ble ikke prioritert å gjøre det på gløderele pga tilkomst og at feilen vedvarer dersom ledningen kobles fra ved DDE. Dette er også bakgrunnen for at vi mistenker DDE. Prøvde en annen DDE i går. Kobler den til, ingen linbus feil. Får lov å kjøre diagnose/feilsøking på preheate systemet i ista, ingen feilmeldinger. Kobler til min DDE igjen - får samme feil. Byttet frem og tilbake noen ganger med samme utfall. Så jeg tror det er DDE jeg.- 13 svar
-
- gløderele
- glødeplugg
- (og 4 andre)
-
49A6 - LIN bus Communication fault - N57 - BMW X5 E70 2012
emne svarte i BMW E30 325 sin BMW E30 325 i Teknisk
Ja. Det som er på lin bus, på e70 x5 med n57, er kun de tingene jeg nevner. Enig i det du sier, men det begynner å bli vanskelig når ista sier en skal plugge ut en og en komponent, og når du finner feilen, skal den resette seg selv, jeg har i tillegg lest alle feilkoder og resatt for hver gang. Da har jeg plugget ut forbrukerne i stikket til hjernen. Slik er jo ledning utelukket. I tillegg til dette har vi både målt og last testet alle ledningene bortsett fra den til glødemodul. Skal se over denne enda engang nå i kveld. Er det jeg sliter litt med å forstå, alt bilen virker, men gløding virker ikke. Jeg får ikke feilsøkt glødinga pga lin bus kommunikasjonsfeil. kobler jeg vekk gløding i stikket til hjernen har jeg fremdeles kommunikasjonsfeil. Men ja, skal prøve å angripe det som du beskriver. Det går litt i surr hva som er prøvd først og sist når en graver seg ned som dette, men mener jeg prøvde å koble fra alt samtidig og at jeg fremdeles har feil. Har prøvd en annen DDE (hjerne) - den hadde dessverre lin bus feil på forhånd - derimot virker glødinga der, til en viss grad. Har enda en DDE jeg skal prøve i kveld, men den kommer fra en bil jeg ikke fikk sjekket feilkoder på. Så det forsøket er veldig i blinde. Men om feilen forsvinner, så er jeg trygg på at det er DDE.- 13 svar
-
- gløderele
- glødeplugg
- (og 4 andre)
-
Otis reagerte på et innlegg i et emne: N57 diesel, tungstartet når kaldt, forverres ytterligere jo kaldere det er.
-
BMW E30 325 reagerte på et innlegg i et emne: 49A6 - LIN bus Communication fault - N57 - BMW X5 E70 2012
-
49A6 - LIN bus Communication fault - N57 - BMW X5 E70 2012
emne svarte i BMW E30 325 sin BMW E30 325 i Teknisk
Begynner å bli litt blank ja. Hvordan tenker du jeg skal gå frem. måle volt på linbus forbrukere mens de er tilkoblet? tenning eller motor går? Tolker at ista sier at linbus ikke virker dersom en har denne feilen, men på andre siden så virker det som oljesensor, dynamo, og ibs virker som de skal.- 13 svar
-
- gløderele
- glødeplugg
- (og 4 andre)
-
Otis reagerte på et innlegg i et emne: 49A6 - LIN bus Communication fault - N57 - BMW X5 E70 2012
-
49A6 - LIN bus Communication fault - N57 - BMW X5 E70 2012 Har et problem med min e70 2012 mod. Gløding / preheating ser ikke ut til å fungere i det hele tatt. Har byttet glødeplugger og gløde-modul. Ved feilsøking med ista får jeg opp lin bus communication fault. Jeg forstår det sånn at så lenge jeg har denne feilen vil ikke gløde-systemet fungere. Jeg har fulgt prosedyren for feilsøking. Koblet ut en og en "lin bus" forbruker. Uten å finne feilen. DDE og CAS er de eneste som ikke er forsøkt koblet fra. Har også sjekket lin bus ledningene til alle forbrukere. Ingen funn. Ved bytte av glødekomponenter var jeg uheldig å fikk plusskabel til jord et sek. FRM mistet kodinga si og måtte flashes på nytt. ellers er bilen normal. Tror jeg hadde lin bus feil før også. Jeg har også lånt en hjerne fra annen bil. For feilsøking av lin bus. Får såklart ikke start, men den kommuniserer osv. Dessverre hadde denne bilen også linbus feil. Skal prøve enda en hjerne ved anledning. I mellomtiden setter jeg pris på innspill Bilen er jo helt forferdelig når det er kaldt. en ting er å få start, men den hoster harker og ryker noe voldsomt. Konemor syns ikke det er så kult😂
- 13 svar
-
- gløderele
- glødeplugg
- (og 4 andre)
-
Mja, er ikke helt enig i den at du dobbler forspennet med originale fjører på begge sider og dobbelt opp av lameller og clutcher, gitt at det er like trangt som originalt. Forspennet bestemmes jo av hvor mye trykk clutchpakken har, og den vil være det samme, så lenge plassen er lik. Du vil så klart få noe økt friksjon mellom platene, men ikke så mye at hjulene ikke snurrer individuelt uten belastning. Du vil derimot øke den tillatte differansen mellom momentet på bakhjulene før diffen slurer. ved 4 clutch kit på 210 diffen så fjener man jo fjørene helt- uten problem. uansett så er jo forspenn smak og behag ut fra kjørestil. jeg likte ikke helt 210 diff uten forspenn, det innebærer feks at den slurer lett ved clutch dump på sving, men jeg liker jo å sladde. Uansett det som bekymrer meg er om du får innmaten i senter, men om det er slik bmw satt dem opp så blir det vel bra, og blir det ikke som tenkt så fikser du det kjapt:) Fremdeles bra jobba !
-
Hawkon88 reagerte på et innlegg i et emne: Hardtops E9 3,0 CS
-
tommyheimberg reagerte på et innlegg i et emne: Hardtops E9 3,0 CS
-
hsd reagerte på et innlegg i et emne: E30M3 S14 + E30 S50 Kompressor
-
så morro å se at du har kommet i mål Den ble kjempe fin ! Jeg for min del har alt begynt å vente til neste prosjekt fra deg, alltid morro å følge med
-
Dette ser bra ut som vanlig og er en av grunnene til at jeg fremdeles stikker innom bimmers av og til:) Diffen -Hvorfor ønsker du lite forspenn? og hvorfor fjerne bare ei skive - om du regner/måler litt feil kan du jo ende opp med mer forspenn, alt etter hvor mye / lite press den fjørskiva som er igjen får av "lokket". Pluss at koppene må jo stå i senter heletiden. Tror det blir tull med kun en spennskive. Enig i at thayermotorsport/bimmerdiffs er useriøs og lite service innstilt. Selv om jeg har lagt igjen mange tusen hos han både fra meg selv og andre. Driveandtracktion er god kar !
-
BMW E30 325 reagerte på et innlegg i et emne: E36 m50b30 turbo
-
BMW E30 325 reagerte på et innlegg i et emne: ehaugsnes' e46 m3 og e39 530D! Ny bil på s.5 :)
-
BMW E30 325 reagerte på et innlegg i et emne: ehaugsnes' e46 m3 og e39 530D! Ny bil på s.5 :)
-
liffi reagerte på et innlegg i et emne: Hartge 3-delte kopi felger selges! NYE i esken!
-
Pedi reagerte på et innlegg i et emne: Pedi's BMW E23 745i Highline: En tråd om "Direktøren": Update 19/9 side 16
-
///MoePower reagerte på et innlegg i et emne: Pedi's BMW E23 745i Highline: En tråd om "Direktøren": Update 19/9 side 16
-
Hawkon88 reagerte på et innlegg i et emne: Pedi's BMW E23 745i Highline: En tråd om "Direktøren": Update 19/9 side 16
-
Så morsomt, En god gamel bimmers tråd fra Pedi selv, og noen andre kjente nick fra gull-alderen. Morro!! Du må aldri slutte med tråder Ivar. Det er ikke objektet, eller hva du gjør, men deg, og måten du lager tråder på som er helt fantastisk morsomt, lærerikt og kjekt å følge med på😊 Skal bli kjekt å følge med videre her.
-
BMW E30 325 reagerte på et innlegg i et emne: Pedi's BMW E23 745i Highline: En tråd om "Direktøren": Update 19/9 side 16
-
BMW E30 325 reagerte på et innlegg i et emne: Pedi's BMW E23 745i Highline: En tråd om "Direktøren": Update 19/9 side 16
-
ehaugsnes' e46 m3 og e39 530D! Ny bil på s.5 :)
emne svarte i BMW E30 325 sin ehaugsnes i BMW-prosjekter
Blir morsomt å følge med her min venn😊 -
RS-Heggem reagerte på et innlegg i et emne: Frodes E46 M3 - Solgt
-
86 325i M-Tech1 - 86 320i "mint" - felgprosjekter
emne svarte i BMW E30 325 sin Jørgen Lie i BMW-prosjekter
få ut bilder nå Jørgen:) -
BMW E30 325 reagerte på et innlegg i et emne: Min E36 328i trackday bil (SOLGT!)
-
BMW E30 325 reagerte på et innlegg i et emne: #335 E36 M3 (Div sysler S.58)
-
BMW E30 325 reagerte på et innlegg i et emne: E 30 Ferdig (blir man aldri)
-
BMW E30 325 reagerte på et innlegg i et emne: E36 m50b30 turbo
-
Nevnte saksbehandler kjenner jeg til, men vil ikke si svaret du fikk var særlig dårlig eller vanskelig, heller noen av de bedre jeg har sett. Han etterspør jo bare dokkumentasjon på forskjellene på din bil, og den bilen du vil bygge om til. Litt dumt at de ikke godtar utskrifter fra delefilm på nett. men er jo ikke værre enn å få utsrkift/sammenligning fra ETK fra et autorisert bmw verksted med stempel og underskrift. Feks Gs/strandveien auto/brages o.l. Da vil du ha dokumentasjon på forskjellene. Så når bilen har alt det den trenger av deler viser du bilen til autorisert bmw verkstedt og får de til å lage et dokument hvor de går god for at du har brukt alle de riktige delene. Til sist kontroll på SVV. ikke særlig problemfylt, om du samtidig fører dialog med SVV på hvordan du kan løse problemstillingene nevnt i brevet ditt så burde ikke dette by på noen store problemer.
-
Digger arbeidet du gjør, detaljene og custom greiene. helt konge Hvilke klemmer burker du ?