Gå til innhold

Otis

Medlem
  • Innholdsteller

    20084
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    12

Alt skrevet av Otis

  1. Rogeren har rett, vil jeg tro. Et glemt punkt for de som ikke har bilen på service. Tett dreneringshull i rommet til BKF, og dermed fylles det med vann.
  2. Termostaten på AGR(EGR) mener kentha320dat, ikke selve ventilen. Det er like ofte den er gått i stykker som hovedtermostaten. Hvem var det som tok diagnose på bilen din?
  3. Det er ikke canbus feil vil jeg. Stort sett så lager disse ballastene/tennerne for mye elektro støy som kan forplante seg videre i ledningsnettet, og som potensielt kan være skadelig for bilen.
  4. E6x med 2TB ihvertfall?
  5. Det er stort sett bestandig problemer med ballastene/tennere og nesten aldri med pærene. Men dette gjelder forsåvidt ikke bare e39.
  6. 530d er overpriset, synes jeg. Samt at 525d og 520d kan ha ganske stor prisforskjell. Men det handler om hva man vil ha, facelift er en bra bil, men det er pre facelift å.
  7. Ta ut sikringen. Ingen annen måte.
  8. Neida, begge feilen kommer. Bare lure på når det kommer.
  9. TS har ikke den lille vaier. Facelift motor har hel elektrisk pedal og DSC.
  10. Ja.
  11. Dritt dårlige bokser.
  12. Tror ikke det går an da. Enten bruker man navi eller kombi panelet om man har CD spiller.
  13. Diesel eller bensin?
  14. Jeg prioriterte litt annerledes enn TommyFF, jeg måtte ha facelift og R6 motor, samt relativt lav kilometer innen for 300k. Så da ble det litt mindre utstyr med 86500 km. Forbruket er 0,5-0,55 på landevei og helt opptil 1 liter på by kjøring for min del. Svært fornøyd.
  15. Hvis du leter litt og har is i magen kan du få en e61 525dat facelift med under 100k kilometer for rundt 300k eller under 300k. Men du kan derimot få tak i en pre-facelift 525dat for under 200k. Så du bestemmer jo selv da. Utvalget på 520d er jo veldig mye bedre i denne prisklassen. 250k-350k
  16. Han har jo hel elektrisk gasspedal, så ingen vaier. Men har du en mulighet for å få noen andre til å se om de får kontakt med ABS hjerne da? Sjekket ledninger på ABS hjerne? Når det kommer timeout, så kan det være feil på CAN i bilen en plass, eller kabler til og fra den enheten.
  17. Så det eneste som ikke virker når du aktiverer langlys er de innerste lysene i lyktene foran? Har du mål strøm fram dit? I såfall er det vel defekt LCM om du ikke har strøm fra til de innerste lyktene.
  18. Og 19 er vel AUX vannpumpe på støtdemper tårnet. Noen påstår de har feilkode, selv om de ikke har pumpen. Så ikke bry deg for mye om den.
  19. I følge denne tråden; http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=254420 Er det OK å ha noen restarter i ny og ne.
  20. Men litt sånn på side linjen... Jeg sjekket min EGR ventil og lyste litt inni innsuget med en lykt på min 525d fra 08 med 87000 km på telleren, og det innsuget var da bortimot helt rent. Det så jo nesten nytt ut, og det er ikke nytt altså. Var litt olje som lå nede i EGR, men nesten ingen koks. Det som var der kunne jeg sikkert tørket av med papir, kanskje 1 mm tykt.
  21. På min touring ble det ikke mye forskjell, tror det var rundt 10 mm jeg målte det til.
  22. Otis

    Tuning

    Jeg har testet det på 2 volvo v70, og de virket helt fint. Dette var tuningbokser.
  23. I følge delefilmen, så passer diffen fra 523i, 525i og 525td(s) om hverandre. Så da kan du bruke denne;http://quaife.co.uk/node/3812 Dog så kjenner jeg meg ikke igjen på påstanden din.
  24. Tror nok ikke at du sparer det inn sånn direkte på motorslitasje og forbruk. Du har jo tross alt en 335i og den bruker jo litt mer enn 320d feks, der er det mer å spare. Men jeg mener at komforten med varm bil og kupè er uovertreffelig og kan ikke sammenlignes med defa der hvor kupè er varm, mens motor er på kanskje +5.
×
×
  • Opprett ny...