Gå til innhold

Otis

Medlem
  • Innholdsteller

    20084
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    11

Alt skrevet av Otis

  1. Kanskje jeg kan selge mitt kontrollkort da. Jeg holder nemlig på å skifte ut min webasto med en overhalt en.
  2. Absolutt.
  3. Det er jo ikke bare å pøse på med teorier heller da. Har du tatt en diagnose?
  4. Javisst. Helt korrekt.
  5. Ser ut som den brukes til nesten hva som helst http://bmwfans.info/parts/catalog/12411740379/
  6. Jeg bruker stort sett translate.google.com ved handel fra tyskland jeg. Har virka fint så langt Ang. det som de andre sier at Eber er bedre, så kan jeg si det at min webasto har fungert utmerket i alle år, men den tok kveld da braketten som holder den fast i bilen har fått veldig mye skitt inn-under seg og dermed klar å laget hull inn til forbrenningskammeret og det ene inn/ut løpet av kjølevann. Så det var ikke en funksjonsfeil på brenneren, men en uheldig feil berørt av konstuksjon og at ingen har rørt den på 11 år. Var minimalt med sot inni brenneren også, rett og slett ekstremt pen innvending, bortsett fra vannet da Men Eber er kanskje bedre, skulle bare si min erfaring på en webasto.
  7. På min bil var det veldig greit å fikse ledningsbruddene, skifta alle kabler i overføringen, og ca 1 meter fra hengsel utover, og til rundt høyttaler innover.
  8. Det var litt vann sa de ja, og som sagt, de var ganske om ikke helt fine i kanskje maks 1 uke etterpå. Så var det "betong-stive" igjen. Har ingenting å utsette på B6 dempere som er i orden, da er det ca likedan som Sachs supertouring. Ditt neste innlegg Hpi er akkurat det samme som jeg oppfatter B6 dempere.
  9. BMW har en fiks for å tette bedre rundt antenneforsterken. Du kan sikkert berge deg med å tørke opp der, men det er jo ikke sikkert.
  10. De har fått beskjed om fix på Bilstein, og det var å borre hull i bunnen av demperen i sveiseskjøten, kanskj 4-5 mm stort. Da skal vannet lekke ut, som evt har samlet seg inni demperen. Mine frem dempere fikk denne fixen og var fin i kanskje 1 uke, så var de betong-stive igjen. Da fikk jeg Sachs fra GS, noe som var bra gjort av dem.
  11. http://wds.spaghetticoder.org/en/svg/sp ... .svg?m=e60 Kanskje 0,5 kvadrat?
  12. http://www.ebay.de/itm/Standheizung-Web ... 2c67d4ccc7 Komplett kit utifra hva jeg forstod.
  13. 2010 modell har kun 2 års garanti, med uendelig kilometer. Mens en 2011 har 5 års garanti. Du har dog reklamasjonsrett.
  14. Nja, litt 2-delt problem. På min så virket ikke nøkkel, men både bryter på bakluka og den inni bilen virket. Ta av å sjekk kablene uansett, de går nok i stykker om de ikke allerede er ødelagt.
  15. BMW original er nok webasto. Eberspracher eller webasto er nok greiest å velge uansett. De gir en komplett oppvarming skikkelig. Tror ikke du finner noen særlige ulemper med verken det ene eller det andre, forutenom at Defa ikke varmer motoren like mye som en forbrenningsovn gjør.
  16. Jeg har aldri sett det, men deletegningene vil jo virke, men det er jo litt rotete.
  17. Jojo, det stod jo ikke i ekstrem press, men akkurat nok. Fikk til å montere det med hendene mener jeg, klarte å presse det ned mens en kompis festet mutteren. Mener jeg da...
  18. Det kan jo faktisk hende at det er tull med bakstykket på tenningslåsen også. Da får man mange rare elektriske feil.
  19. B6 var kort nok for mitt vedkommende, da jeg hadde Eibach 25 mm senking. Der stod fjæra i press under montering.
  20. http://bmwfans.info/parts/catalog/71103403150/
  21. Ja, du tar den av døra og dypper den godt i olje. Henges til tørk etterpå.
  22. Ikke låsesylinder, men på låsekassen. Dyppe hele låsekassen i feks motorolje eller girolje fungerer veldig fint!
  23. Det kan være ledningsbrudd eller defekt microbryter i bakluka. Begge deler er veldig sansynlig. Du kan ta av deksel på høyre siden i hengsel området får å sjekke kabler, tar ikke lanng tid å få sjekket etter ledningsbrudd.
  24. Mener det var slik at touring aldri ble levert med forskjellig bredde foran og bak, men det ble sedan.
  25. Ledningsbrudd er litt arbeid, samt at endel plastdeksel fort går i stykker, da de er sprø. Ledningene du skal benytte deg av bør være rimelig tynne for å få plass til alt i bakluka, da det er trangt. Men ledningene skal ikke være tynnere enn originalt. Det er vel 2 eller 3 tykkere ledninger som er fin-trådet, det bør du også sørge for å ha, samt en loddebolt med 250-300 watt for å klare å varme ledningene hurtig opp. Dempere på bakluka er rimelig enkelt, trenger et rør som er over 36 mm?? i diameter så er det gjort på under 30 min. IKKE kjøpe uoriginale dempere! De har jeg gjort, samt noen andre her inne, og de virker for dårlig!
×
×
  • Opprett ny...