BMWBølla
Medlem-
Innholdsteller
407 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Planet Follo!
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
BMWBølla's Achievements
Newbie (1/14)
12
Nettsamfunnsomdømme
-
BMWBølla reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
-
Werther reagerte på et innlegg i et emne: i8 eller M3, hva ville du valgt?
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: i8 eller M3, hva ville du valgt?
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: i8 eller M3, hva ville du valgt?
-
Takk Den kommer sikkert til å se en bane eller to, men 99% blir daglig kjøring/motorvei - og kun på sommer. Planen er å ikke bruke den på vinteren... Har bestilt med AMG Performance eksos i tillegg, lyden er helt fantastisk vanedannende PS: kona har bestilt ny i3, så litt BMW i ny og ne blir det likevel...
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: i8 eller M3, hva ville du valgt?
-
For å avslutte denne aldrende tråden... Det ble (dessverre?) en AMG C63S på meg V8 med 510hk/700nm og en helt SINNSYKT fet lyd vippet meg over! Henter den i juni... Kunne egentlig blitt hvilken som helst av disse, M3 ser tøffere ut enn C63S, men AMG'en oppleves tøffere - sikkert mye pga lydbildet. i8 er spesiell og er en bil jeg fortsatt kunne tenkt meg å eie en dag, men, med 2 barn så ble C63 litt mer "fornuftig"...
-
Lifeasiknowit_bmw reagerte på et innlegg i et emne: F80 Sakhir orange
-
Skulle gjerne hørt noen erfaringer fra i8-eiere, eller om noen har prøvd bilen og kan dele en erfaring eller to? Positivt og negativt...
-
X5 M50d (fra s. 8) i4 M50 (fra s. 9)
emne svarte i BMWBølla sin gregus i Bilder og filmer / Show-off
Rå bil! Kjøpte du den helt ny? Hvordan foregår dette med kjørekurs i regi av BMW..? Vurderer ny M3 eller i8 selv, muligens iløpet av året. BMW selger rådet meg dog til å vente til neste år om det blir M3 fordi effektavgiften da skal helt bort. Gratulerer med nydelig bil! Og jeg lurer veldig på hva du evt. skal erstatte de orginale felgene med, for ikke mye som slår de, etter min mening - særlig i sort -
Haug reagerte på et innlegg i et emne: Bestillt ny 330E Nr.3 i landet. Trenger hjelp til å velge utstyr. Video 0-100 s7.
-
Det med annenhåndsverdi er et poeng som jeg har tenkt på, det er jo litt spennende og usikkert hvordan både fremtiden og kvaliteten til alle disse hybridene er. M3 er jo godt innarbeidet, taper sikkert et lass med penger i starten, men så vil de falle mer normalt videre i sin levetid, til de kanskje faktisk begynner å stige igjen? Om det samme skjer med i8 er mer usikkert... På en annen side, som en annen nevnte her, iom at det er tilnærmet null i avgift på i8 og den derfor er dyrere i Sverige, Danmark, Tyskland og USA, kan jo gjøre at den KAN bli solgt på eksport også. Nå er jo ikke planen å selge bilen med en gang, men man vet jo aldri....... Enig med E.H.D, begge må prøves, og gjerne mer enn et kvarter, før man tar en avgjørelse. Jeg var innom BMW i dag faktisk, fikk da prøvesittet både i8 og M4 (ikke M3). i8 er jo en looker, det kan man ikke ta fra den! Klarte å karre meg både inn og ut av den, litt mer elegant enn i video'n som er postet i tråden her Men helt lett var det ikke For en bil da... M4 ser jo også helt brutus ut, skjermbreddet og med store konkave felger, med store bremser bak! Setene og sittestilling var ekstremt god! Og sikten utover det bulende panseret satt et smil i ansiktet mitt hvertfall... Er spent på lyden i bilene, og mest på M3 fordi nesten alle tester jeg har lest kritiserer lyden i den nye generasjonen. i8 forventer jeg liksom ikke så mye, men er likevel spent på den kunstige lyden, den har dog fått mer positiv respons enn M3/M4...
-
Liker stemningsrapporten fra Bergen Vest, særlig det med at 50m bortenfor er det en kebabsjappe, og på andre siden av veien er det en barneskole og en dagligvarebutikk osv... Og ingen bryr seg Mulig jeg overvurderer utseendet på i8, men det jeg egentlig skulle frem til er at jeg tror en M3 vil fremstå som noe mer anonym i mengden, enn en i8. Og det tror jeg kan være en fordel noen ganger.
-
Haha, for en video E.H.D!
-
En annen ting, MÅ man ha skinnseter i en M3..? Jeg synes standard delskinn/stoff setene ser veldig bra ut! Og MÅ man ha Full-LED når Xenon med LED kjørelys er standard..? Må være gnien på ekstrautstyr og velge med omhu, ellers blir det fort for dyrt... Der er en fordel med i8, den har så og si alt og litt til standard i Norge. Fordel i8; -Alt utstyr (utenom laserlys...) -Billig forsikring! -Kun 40.000,- i engangsavgift. (Fortsetter regjeringa å kutte hk avgift som de sier de skal så vil M3 kjøpt i år plutselig bli uforholdsmessig dyr) Men et minus med i8 er faktisk at det ser så spesiell og fantastisk ut som den gjør! Jeg parkerer i fellesgarasje, er ikke sikker på om det er så lurt å ha et sånt trekkplaster stående i felles garasje..? Tenker da på nysgjerrige og klåfingra barn og voksne + evt. misunnelige naboer, ref. jantelov. Ola Nordmann vil derimot kanskje ikke se at en M3 er en bil som koster det samme... Tenker den vil få stå mer i fred..?
-
Takk for gode innspill! For min del så har ikke firehjulstrekk noe å si da bilen kun kommer til å bli sommerkjørt. Bor rett utenfor Oslo og her har vi snart ikke vinter lenger uansett Skal se video'n på inn og utstigning av i8, har hørt at det ikke er bare bare, men er ikke det litt av sjarmen med en sånn bil..? Mulig man blir lei..? Takk for tilbud om forsikring mrqlan, skal ta deg opp på tilbudet, når/om det blir aktuelt! Er i en fornuftig alder og bilen kommer til å gå under 8.000km + kun på sommer så vil si det er en forholdsvis lav risiko For et vanskelig valg, men igjen, det er kun i Norge disse 2 modellene kan sammenlignes prismessig. Vet dere at i8 koster over 3 mill (!?!) i Danmark! Likevel, M3 er en like god kandidat som i8, så det er små marginer som utgjør forskjellen.......
-
flobben reagerte på et innlegg i et emne: Bestillt ny 330E Nr.3 i landet. Trenger hjelp til å velge utstyr. Video 0-100 s7.
-
Har god tid, mye penger så både hodet, hjertet, lommeboka og ikke minst, kona, må være enig Må nok uansett vente til nærmere sommeren, og har tenkt å bruke god tid på å finne ut hva som gir størst glis for penga Når det gjelder fornuft så er faktisk i8 halvparten så dyr å forsikre som M3 og C63, der jeg har sjekket. Fikk også pris på 5-års serviceavtale på den i går, 13.000,- for 5 år er jo helt utrolig, da har man i tillegg garanti hele perioden! Har sett litt på M2, den ser tøff ut, men spent på hvordan følelsen blir innvendig, iom at det er en klasse eller to under disse andre her. Prisen veier jo kanskje opp for det? Må ikke koste mest mulig... Alfaen ser rå ut! Spent på pris på den... Ikke førstevalg med tanke på videresalg kanskje men...
-
Men ja, jeg ser at det er nok S versjonen man bør gå for, skal man først opp i de prisene... Litt teit egentlig, at de har 2 såpass like versjoner..? Der igjen så liker jeg M3, what you see is what you get.
-
Forskjellen på 150.000,- blir realistisk sett mindre faktisk, da C63 har blant annet automat og adaptivt understell standard - noe som koster hvertfall 40.000,- hos BMW. Nå prøver jeg ikke å favorisere C63 på noen måte, for jeg er faktisk ikke sikker på hva jeg ville svart om jeg MÅTTE ha tatt et valg i dag. i8 er uslåelig på utseende og wow-faktor, M3... er M3 - hva mer kan man si..? C63 fremstår som en brutal bil med digg V8-motor, men som utseendemessig kanskje er litt for lik en normal C med AMG pakke..?