Gå til innhold

Atle_323i

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Stavanger
  • Interesser:
    BMW generelt
  • Kjøretøy
    BMW 323I e21 76 modell

Nylige profilbesøk

347 profilvisninger

Atle_323i's Achievements

  1. Den firkantet klossen du nevner er nok WUR, warm up regulator. Denne og mengdefordeleren er overhalte i Australia av K-Jet (Colin Duncan). Så mistenker lite rundt dette. Dyser er helt nye, og jeg testet den ene ved å ta den ut og se om bensin kommer ut, og det strømmer fint ut av den når jeg løfter baffelen, og tvinger bensinen til å flyte ut til dysene. Takker for innspill 😀
  2. Jeg har bygget om en E21 318 til 323i. Motor er fra en bil jeg hadde. Motor er overhalt av en jeg kjenner. I forbindelse med ombyggingen har jeg komme til det punktet hvor motor skal startes. Men jeg får ikke start på motor. Følgende er sjekket ut. Bensin til mengdefordeler er ok, 5 bar trykk fra bensin pumpe. Bensin går ut til dyser når jeg løfter opp baffelen, mengdefordeler er grov justert etter oppskrift fra nettet, hvor man stiller CO2 skruen til det kommer bensin ut av mengdefordeleren. Gnist er tilstede, men noe svak. Dette kommer av at coil er av feil type, den for er facelift modell, der ballast motstanden er tatt vekk. Jeg skal "fikse" litt på den gamle coilen, og teste med den, da den virket når motor ble tatt ut. Vakuum i innsug, finnes ikke. Her må det være noe som ikke stemmer. Alle hull er enten tett eller har vakuum slange slik som det skal være. Min hadde EGR, og dermed er flere hull blendet i innsug. Kompresjon er testet ok på sylinder 1,2 og 3. Har ikke sjekket de 3 andre, da det i utgangspunktet skal være ok. Hvorfor får jeg ikke vakuum i innsug? Hva kan forårsake det? Vakuum må jeg ha, for at baffel skal løftes og gi bensin ut til dyser. Kan ikke se noen plass hvor det skulle komme inn luft på feil plass. Tips?
  3. Kjøpte mine plater for gulv hos Wallothnesch, men de er egentlig for korte mener jeg å ha lest fra andre, det gjelder mot den bøyen opp mot torpedoveggen. De fra Valcas ser ut til å være bedre. Mulig jeg må kjøpe nye fra de jeg også. Nye bremserør koster vel ikke allverden originalt. Kjøpte nye hos Koed til min 323i, betalte under 1000 lappen mener jeg. Men de var ferdig bøyde, og det ble en lang eske å hente på posten 😀
  4. Jeg tenkte også at BMW i Norge er de jeg må ta kontakt med, men jeg lurer på om noen har mail adressen til noen som jobber der, som kan hjelpe. Når man går inn på nettsiden til BMW Norge får man kun kundeservice som kontakt mulighet. Mulig de kan videresende mail, men hadde håpet å kunne gå mer direkte til noen.
  5. Hei,Jeg har en BMW E21 323i 79 modell som er importert til Norge fra Sverige for noen år tilbake. Bilen står oppført som bevaringsverdig, og jeg ønsker å få dette tatt vekk.I den forbindelse tok jeg kontakt med Statens Vegvesen for å høre hva jeg må gjør for å fjerne bevaringsverdig. Da sa han jeg snakket med at jeg trenger et dokument fra BMW som forteller at bilen er typegodkjent.Hvem/hvor kan jeg ta kontakt for å få hjelp til dette?MvhAtle
  6. Er det noen som har 4 felger som passer til 323i E21 i Rogaland distriktet? I størrelse 15"? Kan eventuelt ta 14" også dersom det er brukbare dekk på. Worst case 13" med brukbare dekk...
  7. Artig tråd, henger meg på denne for å holde meg oppdatert, har en E21 323i i samme farge 😀 Hvor kjøper du delene dine? Trenger litt tips til det, og hvor fikk du tak i nye bensintanker?
  8. Her skal det følges med videre 😀
×
×
  • Opprett ny...