Gå til innhold

E39_Cato

Medlem
  • Innholdsteller

    741
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Alt skrevet av E39_Cato

  1. Høres bra ut! og absolutt innafor å bli godt kjent med bilen.
  2. Da er ikke forbruket mitt så gæli alikevell. Blir fort noen merker i asfalten når jeg er ute å lufter den litt.
  3. Ser heller fordeler med litt kosmetisk, så slipper det å være helt krise om man har et uhell Blir helt klart noen turer ila sommeren!
  4. tøft leketøy du har fått deg, og morro at du bruker den! har veldig lyst til å dra på trackday selv 😃
  5. Her skjer det ikke så mye om dagen da jeg rett og slett har fått meg en bil nr3 som får litt oppmerksomhet. Dette ble også en E39 - 520D og har vært nok å ta tak i her også. M5 står nå på org hjula sine igjen da jeg ikke ble helt fornøyd med hvordan den så ut med så lite gummi. Så ny gummi er bestilt og blir satt på OEM hjula imorgen så jeg slipper å kjøre rundt på stria. Jeg fikk også nye lamdasonder i posten idag, så tenker å se om jeg får byttet disse. Ellers har jeg vært på bmw og kjøpt nye innsugs pakninger, toppdekselpakninger, og termostat da planen var vanos bytte. Men siden det bare er rør fra leverandøren på vanosene så blir det å kjøre "diesel M5" i år, så får vi se om jeg handler av Dr.Vanos til vinteren. Alt ettersom hvordan økonomien ser ut Må si at selv med de utfordringene og fixet som er med M5 så er det en bil som får meg til å smile hver gang jeg starter den. Utrolig morsom bil som bare skyver avgårde. Lurer litt på hva folk sine M5 ligger på sånn gjennomsnittlig? min ligger nå på 1.4 pr mil med feilmeld på lamda og vanos rattle. Håper at dette synker noe, men er jo igrunn ikke krise. Ikke hverdagsbruksbil men brukes når jeg vil Ellers håper jeg folk har en fin påske og nyter godværet! Ett par bilder av 520d og M5 sammen. Kult å ha en i hver ende av "skalaen"
  6. Gratulerer med å ha løst den store gåten " hva skal man handle " Flott X5 som jeg er helt sikker på har kommet til riktig hjem, som resten av bilene deres! Blir spennende å følge med fremover hva du kommer til å gjøre med den Må få surra meg ned en tur nå syns jeg å hilse på 😃
  7. Ener er kult! følger med 😃
  8. Fin bil du har! Har du noe oppgradert stereo i din? hørtes ut som det var greit trykk og fin lyd. I min har jeg følelsen av å spille av musikk fra en colaboks Følger heretter med 😃
  9. Tusen takk har vært innom din tråd og snoka litt også, uten å legge igjen spor flott bil du har ! kjedelig å høre at ES6 hjula ikke var av skikkelig kvalitet. da føles det kanskje enda greiere og ha gått en annen vei, selv om jeg syns at ES6 er helt riktig på E39. Men kult med noe ikke alle andre har også Jeg har hatt syke mengder med biler, og er vel først nå jeg tror jeg er fornøyd "nok". så håper at jeg og bilen kan ha det hyggelig sammen over en lengre periode. For mange er det som du skriver en milepæl og ha hatt en M5. Jeg for min del kjøpte ikke denne for å ha hatt den, men for å kjøpe en bil jeg syns er helt riktig på de fleste områder Takk, jeg føler selv jeg gjør ting litt riktig med denne ihvertfall så håper jeg at når jeg har tatt ett røsk nå at jeg slipper billig unna en stund. Har ikke tenkt til å selge M5 hjula. Er så vidt jeg har skjønt blitt en skjelden vare, og det er uansett greit å ha ett tilhørende sett liggende når jeg skal begynne på Work hjula forhåpentligvis til vinteren
  10. Tusen takk 😃 ja og på skjermer ang vanoser, vi skal ikke snakke om noe hyggelig a xD neida kan sende på en pm
  11. Etter en kjapp tur ned til Bamble for å hente hjul er man vel hjemme igjen, og hjula de er selvsagt montert på bilen. Det som er litt kjipt nå, er jo at for å kjøre med disse så må jo bilen senkes. Så litt usikker på hva jeg skal gjøre i hvilken rekkefølge men siden det har vært ett par dyre dager nå så tror jeg den bare får være som den er en liten stund. Planen er å bygge felgene en del breiere med mer kant til vinteren Monterte også de herpa baklampene jeg kjøpte med oransj blink, og nå er jeg ihvertfall mer bestemt på å kjøre full oransj blink på denne syns fargen på bilen "popper" litt mer, og så syns jeg det er kult å gjøre noe "nytt" for min egen del da jeg stort sett har gått andre veien Nye lamdasonder fikk jeg også bestilt idag, så da håper jeg at det plutselig begynner å minke på feil med bilen og at jeg snart kan begynne å nyte den istedenfor så et lite bildedryss. Kvaliteten på bilder er litt så som så. godt brukt Huawei P20 pro :P
  12. Da røyk sparepengene også, nye vanoser på vei
  13. Lest igjennom tråden din her nå, og må si at du har et supert pågangsmot Morsomt med en tråd som ikke er helt "a4" også! følger med!
  14. En liten update. Har kjøpt "nye" felger, og skal hente de i helgen. Syns de som står på er fine og kledelige til bilen, men jeg ønsker å sette mitt preg på den. Drømmen er varrestoen es6, men ble ikke disse i denne omgangen. Tror alikevell at jeg skal bli godt fornøyd med felgvalg uansett! Var også å hentet et sett med facelift baklykter igår med oransj blink, men disse var desverre langt fra så strøkne som selger reklamerte med. Jeg må ha en daily og kjøre når jeg ikke bruker M5 også, og frua har familiebilen. så driver å kikker smått etter en e39 sedan til. så om noen kanskje sitter på en billig 01-03 sedan så ta gjerne kontakt motor spiller ingen rolle, men den bør være litt mer fornuftig en denne
  15. takk igjen Jan nei det er helt sant, men troen på mennesker i meg sliter fælt med at folk skryter på seg sånt. ihvertfall på en M motor. Jeg pleier alltid å ta service selv også, spesielt på M motorene da det er alfaomega for å vite at ting er i orden. Kose meg gjør jeg, hver eneste mil!
  16. Tusen takk Send meg gjerne en pm med bilder og pris o.l
  17. Hvis du skal til Vestfold så får du ikke lov å ha fullstendig bilforbud jeg har noe til deg!
  18. Blanke nyrer og oransj facelift lamper rundt hele frister
  19. Sånn jeg skjønner så er det ikke farlig, men er ikke akkurat stas heller når man i utgangspunktet har en sånn bil ville jeg hatt diesellyd hadde jeg kjøpt diesel 😛 Tenker å kanskje ta det til vinteren I dette tilfelle har jeg også sendt meld til han jeg kjøpte av med de manglene jeg har avdekket som ikke burde vært der. så får vi se hva som skjer.
  20. Såååååeeee.... vet ikke helt hva jeg skal si jeg.. Begynner å bli lei av folk som driver med lureri altså. Annonsen på bilen reklamerte med at service akkurat var tatt. Vel, jeg syns det er digg og vite at JEG tok siste service og spesielt på en performance bil som dette. Så ble mildt sagt lite imponert over hva jeg fant idag...(les nederst i annonse tekst). Oljefilter nytt vs det som stod i og som skulle da være sånn type 1 uke gammelt... Kan vel trygt anta at det ikke er tatt noen service her nylig! Planen fremover nå blir å bytte ut alle oljer på sikt. Må ta det litt gradvis da jeg ikke har ubegrensede midler. Og ellers ha en full gjennomgang og fikse feil etterhvert som det lar seg gjøre. Byttet også multireim da den gamle ikke var noe særlig etter bytte av dynamo. Skikkelig olje og OEM filter. og så noen utvendige bilder etter turen ikveld og så en drittkjip overraskelse.. jeg har vanos rattle
  21. He! tusen takk for det Usikker på om den er Avus blå, eller hvilken nyanse den er. Er så sykt mange varianter av denne blåfargen syns jeg Noen måte å sjekke det ut på? ellers får jeg bare høre med tidligere eier kanskje
  22. Tusen takk for det, og skal absolutt forsøke å nyte hvert minutt med bilen Hyggelig og se at det er den beste bilen du har hatt, det lover godt for min del ^^
  23. Hei! Ny bil og ny bimmers.no tråd. Forsøkte meg en runde på facebook for å finne hjul til bilen, men fikk da bare urelevante svar og tenkte da at det røret her gidder jeg ikke Har gode erfaringer med bimmers fra før, og jeg liker kompetansen som er hos folkene på forumet her! Men nok om det, nå litt om bilen min Var og prøvde den 2 dager før jeg handlet den og syns rett og slett at det var for mye plukk ifht hva det kostet så tok den ikke med meg hjem. en dag gikk og selgeren gikk deretter ned til en pris jeg syns bilen var verdt og det ble handel! Plukket opp bilen i moss østfold og kjørte på båten. Da hadde batterilampe begynt å lyse på vei til møtestedet, ikke noe krise tenkte jeg - finner ut av det. Kommer av ferja og nå lyser alle lampene i dashen. det er tydelig at bilen ikke får strøm, eller lader. Tauer da bilen hjem til en super imponert samboer som er skikkelig stolt over meg som har kjøpt sånn dritt får dytta den inn i garasjen, setter den til lading å lar den stå over natta. Dagen etter sjekker jeg spenning og det er tydelig at den ikke lader. Begynner da og skru ut dynamo for å sjekke om det er børstene som har tatt kvelden eller om det er noen tydelige feil med dynamoen. Når den omsider er ute og børstene kontrollert så er det ingen opplagt grunn for at den ikke skal funke. Heldigvis har en kamerat en dynamo liggende som er nesten lik som jeg drar og henter. flytter over de komponentene som trengs for å få den identisk og på plass med den - NÅ lader den! Uheldigvis for meg har jeg vært litt brutal når jeg har dratt av multireima så denne er mer eller mindre på vei av i biter under første kjøretur ny er bestilt på bmw og ankommer imorgen 03.04. Bestilte samtidig nytt oljefilter så jeg får tatt en service slik at jeg vet at alt er i orden Det morsomme med å kjøpe en bmw, er at entusiaster er skikkelig hjelpsomme. Fant en kontrakt fra noen år tilbake i hanskerom og tok kontakt med han som stod som selger. Dette viste seg å være han som faktisk fikk bilen godkjent, og jeg fikk masse positiv og god informasjon angående bilen - utrolig gøy! I skrivende stund har jeg akkurat også blitt enig om en kar som selger noen hjul jeg tenkte å ha da jeg syns M hjula er litt for kjedlige ikke det at de jeg kjøpte er super fantastiske, men da føler jeg ihvertfall at bilen er litt mere "min" Utstyrliste orginalt fra fabrikk : Standard Equipment 260 Side Airbag Driver/frt Passenger Seitenairbag Fuer Fahrer/beifahrer 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho Options 240 Leather Steering Wheel Lederlenkrad 280 Lt/aly Wheels Spoke Styling Lm Raeder/speichenstyling 320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall 401 Sliding/vent Roof, Electric Schiebe-hebedach, Elektrisch 423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours 428 Warning Triangle Warndreieck 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam Leuchtweitenregelung Abblendlicht 520 Foglights Nebelscheinwerfer 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 629 Car Telephone (gsm) W Card Reader Front Autotelefon Mit Kartenleser Vorn 801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung 863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa 879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur Information 473 Armrest, Front Armauflage Vorn 665 Radio Bmw Business Radio Bmw Business Her er utstyrslisten fra rammenr jeg fant når jeg tok diagnose. Regner med at dette er delebil, og setter derfor denne som utstyrsliste under her Vehicle information VIN WBSDE91030GJ20459 Type Code DE91 E Series E39 () Series 5 Type LIM Model M5 (EUR) Steering LL Doors 4 Engine S62 Displacement 5.00 Power 294 Drive HECK Transmission MECH Colour LE-MANS-BLAU METALLIC (381) Upholstery WALK NAPPA/SCHWARZ (M3SW) Prod Date 2000-09-01 Available upgrades Spare/replacement key fob Check compatibility Vehicle options L801A National version Germany S210A Dynamic stability control S216A Hydro steering-servotronic S249A Multifunction f steering wheel S265A Tyre pressure control (TPC) S302A Alarm system S326A Deleted, rear spoiler S346A Chrome Line exterieur S352A Insulating double-glazing S403A Glass roof, electrical S415A Sun-blind, rear S416A Roller sun vizor, rear lateral S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S430A Interior/outside mirror with auto dip S459A Seat adjuster, electric, with memory S464A Ski bag S465A Through-loading system S473A Armrest front S488A Lumbar support, driver and passenger S494A Seat heating driver/passenger S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S508A Park Distance Control (PDC) S520A Fog lights S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S548A Kilometer-calibrated speedometer S555A On-board computer V with remote control S602A On-board monitor with TV S609A Navigation system Professional S620A Voice control S629A Car telephone (GSM) w card reader, front S672A CD changer for 6 CDs S676A HiFi speaker system S694A Provisions for BMW 6 CD changer S710A M sports steering wheel, multifunction S774A Fine wood trim S775A Headlining anthracite S785A White direction indicator lights S851A Language version German S863A Retailer Directory Europe S879A On-board vehicle literature German Heldigvis er den komplett ombygd så den har nå utstyrslista til en 01 M5 istedenfor skal se om jeg kan få sporet opp noe rammenr slik at jeg får en ny og mer dekkende liste Mange av dere som har fulgt med med andre biler vet jo også at jeg har en tendens til å bytte bil relativt fort. Det er jo noe som faktisk er ett iritasjons moment for meg som jeg også går til profesjonell hjelp for å få bukt med, og jeg tror jeg begynner å skjønne at min ultimate drømmebil værken finnes eller kommer til å bli laget. så det handler rett og slett om å være fornøyd "nok". Det er intensjonen og ønsket med denne bilen. at jeg skal klare og være fornøyd "nok" foreløpig er jeg utrolig fornøyd, selv om jeg omtrent ikke har fått kjørt den så står den å ser rimelig flott ut i garasjen min Om noen andre har noe historie eller bilder av bilen så ta gjerne kontakt. Alltid morro med historikk! Så, noen bilder! Tok en liten vask igår og knipset litt borti gata her.
  24. Nydelig grønn e39. den eneste e39 som ligger ute jeg kunne tenkt meg ^^ lykke til med salg!
×
×
  • Opprett ny...