-
Innholdsteller
15987 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
383
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av sveigis
-
Ja,det kunne jeg gjort for å så få den føneren plantet i skallen av ei skikkelig jente i fjortisshumør he he.. Merker det er lite som skal til før det klikkes i vinkel for tiden ja. Men godt hun har en rolig far ......
-
Katastrofe averget kl 08 idag.. Datteren min på 13 står klar på badet for å føne håret sitt med varmluftpistolen min... "Er du faen med gal"!,.sa jeg. Gadd ikke å lete etter hårføneren til mamma sa hun. Tenkte bilføneren var like god sa hun. Hadde jo passet bra med bortsvidd pannelugg i den alderen hun er nå.He he..
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja vi må kjøre litt snart,var knallgøy. Skal handle luftfilter og oljefilter og.Plugger byttet jeg for 11000 km siden,de regner jeg med klarer 10000 til. Må ha en service sånn at den er klar for vinteren . -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Jo,nå ble det finere.Fikk liksom "plassert" tinga på plass. Så lenge jeg har hatt bilen ,har denne gamle sliteren gått på halv syntetisk . Så jeg fikk med meg 6l med 10-40 mobile1 olje.Tror den olja er god nok . -
Her skal jeg si ar det skjer ting ja..Herregud å nydelig det må være å fikse oppbakstilling med maling,foringer og diverse.Denne bilen blir bra
-
Morten's 1982 BMW 635 CSIA Prosjekt. Tectyl og nye bremser
emne svarte i sveigis sin Mortend i BMW-prosjekter
Gratulerer med en av de fineste bilene som Bmw har laget. Fin farge og fint interiør. Denne likte jeg godt.Hvordan er det med automat i sånn en bil? -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Idag har jeg brukt noen timer på noe som har irritert meg mer og mer ettersom folk har påminnet meg om det,nemlig 535 merket bak.Fler og flere sier at du må flytte merket .Det står feil..Og etter litt titting på andre merker på samme biltype,ser jeg jo det står feil ja. Så idag fant jeg frem litt verktøy og begynte. Varmluftpistol,lommekniv,varmtvann og dobbeltsidig tape var noen gode venner av meg idag. For å unngå knekte tall,brukte jeg varmluft og lommekniv.Da var det ikke lenge før merket gikk av. Etter det ,var det frem med drill og klistremerkefjerner og vips så var gammel tape av. Legger ut litt bilder av prosessen: Før: Så til malen: Litt varmluft må til: Etter fjerning: Så var det frem med tape.Målte 1,1 cm ifra bunn og strakk en linje med blyant: Så til ferdig resultat: Dette ble jo bedre med en gang.Har jo aldri tenkt på det før,selv om jeg er rimelig detalj orientert. Var også avgårde og fikk meg en dunk med olje som jeg skal ha til vinterservice snart. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
egentlig ikke noe voldsomt som skjer her for tiden men. Uansett så har jeg drevet litt i det elektriske og ryddet her.Her er det kapler som er kuttet,skjøtet osv.dette har jeg nå begynt å få orden på.Bare under baksetet dro jeg vekk ca 2 m med forskjellig røsk noen med strøm og noen ikke.Sorterte ut de som jeg vet kommer etterhvert til sin rett og merket de. .Skal og få fjernet diverse under ved rattet og bak spiller. Gjorde og noe som kanskje ikke var nødvendig,men jeg byttet alle sikringer under baksetet.Alltid gøy med noe nytt. Ellers er planen min nå ,å få byttet kanal før vinteren kommer.Men er inne i en situasjon for tiden da jeg synes det er bedre å cruise enn ligge under å skru. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Idag vil jeg si at jeg var heldig gitt. Når jeg var på søpla idag,gikk jeg jeg rundt å tittet litt på hva folk hiver.Jeg må bare si at jeg bruker ikke å ta med hjem søppel som andre har kastet men idag var det et unntak.Jeg må jo ha nye dekk til bilen,og det er uuuutrolig hva folk hiver.Jeg titter ned i dekkavdelingen og tror dere ikke at der ligger to stk Bridgestone Potenza omtrent helt nye der.Og på toppen av det hele den dimmensjonen jeg må ha? Disse tok jeg med hjem og vil bli montert fortløpende.Så kanskje jeg blir kvitt litt sporing..Dette må jeg si var gøy.Igjen må jeg si,det er ufattelig hva folk hiver..Disse dekka hadde fremdeles "pigger" på siden sånn som de var når de var nye. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Trodde at alt jeg har skrevet,var borte nå etter et år med 535 blogging men.. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
?..... -
Dette så jo ut som et prosjekt jeg må følge med på. Gøy er det jo også når det er en ix. Jeg blir så glad når jeg ser noen går drastisk til verks med både sveis,pussing og lakk.Morro!! Hvis du skal ha senk ,burde du vel ha senking så jevn som mulig i henhold til 4x4 systemet ditt. Uansett lykke til med prosjekt
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Det som er pokker,er jo at aaalt ligger klart av kabler,div branketter i bagasjerommet,men hvem ville ha sånt noe i bilen?Jeg skulle gjerne hatt det..hrmmff. -
Bilen ble fin med rondell altså.Skal jeg være ærlig så leker jeg veeeeldig med tanken med rondell i 18 på min eller bbs i replica. Eksosen ble fin den,hvordan er lyden nå på den,mye drønning eller sånn mørk go lyd? Jeg misunner deg virkelig kjøreturen ned til palmekysten gjennom forskjellig terreng i go'bil. Jeg må bare si at disse bilene begynner å bli gamle men velger heller å ratte disse enn mye av dette nymotens greiene.
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Det holder jeg med i. I og med dette er originalt på din så hadde jeg og gjort det. Jeg har og en antenne ekstra på vinduet bak,den er til mob.men den er så liten at den skal få bli. Blir den irritasjonsmoment ja da er det jo bare å røske den vekk. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Hvis du ser den firkantede boksen jeg har avbildet lengre oppe,det er antenna hos meg.Ligger nok en sånn hos deg og tenker jeg. -
Dette blir nok bra . Det som er viktig når du holder på med kanalbytte,er jo også behandling av innerkanalen.Tenkte da på tynnflytende tektyl osv.Ingenting som er bedre enn å få fjernet rusten og vite at sånt noe er borte.Ihvertfall inntil videre he he. Fortsett med det gode arbeidet du gjør,følger med.
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
He he,jo jeg må jo få denne gamle traveren oppe å gå vettu Takza.. Jeg bruker original antenna den som jeg referte til litt lengre oppe med bilder.Når du gidder,ta av c stolpe dekselet følg antenneledningen frem til spiller.Se også til at den hvite ledningen som er fra antenna er inntakt frem til spilleren. Dette gjorde at jeg kan spille p3 uten at det høres ut som et sagbruk fra høytalerene.Godt med andre ord.. -
Bilen ble fin etter vask. De små skavankene du viser på bildene,er jo småting synes jeg i forhold til hvor grusomme enkelte e34 kan være.Men for all del,er jo gøy du har lyst til å gjøre noe med det.Det fortjener den.Og til sist:svart e34 er veldig fint må jeg si.
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja jeg ble glad Fredrik,men fy søren for kabler her ligger i disse bilene.Alt dette er jo til ekstrautstyr og lignende.Vi fant frem måleutstyr og målte de kablene rundt forbi som lå klare til annet utsyr,alt var strøm på.Så egentlig så kan en jo bare begynne å lete etter ting som el.nakkestøtter bak og el rullgardin.Alt lå jo klart.he he.Bakdelen er jo når dette begynner å bli overledning i altså dette som ligger der fra før av.Fant dessuten alle kablene som har vært til mobiltelefon.Hadde jo vært gøy å satt inn en tidsriktig en. -
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i sveigis sin sveigis i BMW-prosjekter
Ja etter å ha hatt bilen en god stund,tenkte jeg det var på tide å ta opp jakten på radiosignaler i bilen. Det vil si ,jeg har hatt radiosignaler men veeeldig dårlig.Så idag var dagen omme for å drive med sånt noe. Jeg har forsket litt på dette både på nett og i det praktiske.Så etter litt leting på nettet,fant jeg utav at der er en form for antenne forsterker på c stolpen ved førersiden.Denne gir utrolig nok og signaler til bakrutevarmeren noe som ikke virket på min. Etter å ha demontert baksete og fjernet dekselet bak på c stolpen kom jeg frem til antenneforsterkeren. Men etter en titt her, så ser det jo greit ut...Tenke tenke..Når jeg tok ut stereoen,så jegen hvit ledning ligge for seg selv i alt kabelrotet.Denne lignet jo veldig på den som er koplet bak ved antenneforsterkeren. Hadde en kamerat som er litt elektrikker kyndig å han målte alt av kabler bak ved antenna,og der var lite strøm gitt. Så til underet,jeg satt strøm fra spilleren på den hvite ledningen og vips har jeg Fm signaler som er klare som dagen og sist men ikke minst da jeg trykker inn bakrutevarmeren,hører jeg fra releet:"klikk". Yess,det virker både radio og vindusvarmer.Nå ble jeg glad gitt.Er rart det med Spotify,mp3,cd og alt det der,men radio er kjekt det og. Så til dere med dårlige radiosignaler og kanskje ikke har bakruteoppvarmer som virker,sjekk at ledninger fra antenne forsterkeren er inntakt og faktisk er montert der de skal. Er visst veldig vanlig for de som ikke har originalspiller i e34 at signaler på radio er dårlig pga klipp og lim med ledninger og viktige ledninger vlir glemt. Så idag er jeg fornøyd. Tok litt bilder av prosessen her: Ute med spiller og diverse kabler. Baksete ute for å gå over diverse sikringer og rele. Selve antenneforsterkeren med ledninger. Så tilslutt synderen,denne er koplet på den blå ledningen som kommer ut av spilleren som er til el antenne. Alltid gøy å få sånt noe iorden. -
Ny look på bimmers, jeg hater det !!!!!!!!
emne svarte i sveigis sin M3 Yngve i Annet BMW og motorprat
Alltid gøy med noe nytt.
