Gå til innhold

granholt@sfjbb.net

Medlem
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om granholt@sfjbb.net

  • Bursdag 01/13/1958

Contact Methods

  • Website URL
    https://gramila.no
  • Skype
    Granholt@sfjbb.net

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sandefjord
  • Interesser:
    Bmw, Hammond B3, Arecont Vision kameraer, Solceller
  • Kjøretøy
    2.8CS E9,E38 730,E93 325d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

granholt@sfjbb.net's Achievements

  1. Fant feilen kodene i Ista er bare en antagelse av feilen, så hjelper ikke å bytte delene som kommer fra feil kodene, men bare sjekke at de virker. Brukte en vakuum tester fra Biltema, da fant jeg ut at den sugde falsk luft. Fant ut at det var hull på en vakuum slange under innsuget. Og en vakuum ventil som ikke virket lengre. Etter par uker begynte bilen å starte veldig tregt, så byttet 2 dyser etter dyse måling, Da ble bilen lett å starte igjen. Så ikke bytt ut alt som feil koden peker til. Håndbrekk modulen var heller ikke i stykker egentlig, Som jeg skrev over, men byttet den, det var lednings brudd i kabelen. Og sikring nr 94 måtte inn var pga modulen som ble satt inn var av eldre type og eller ikke fra en X5.
  2. Etter diagnose med ista d så kom det feil kode på elektrisk luft spjeld og luftmengde måler. Satte inn 2 brukte enheter, men samme feil ,bilen gikk fint i 1 minutt for så å nesten ikke reagere på gassen men hvis jeg fikk lirket den over 3000 gikk den fint, motor feilkoder lampen var på. Var 1 uke i syden kom hjem da gikk den fint uten plunder, enten var det fuktighet et sted som dampet vekk i Mai varmen eller så hjalp det å bytte delene, men går nå bra. Hadde motorvask 1 uke før. For sikkerhets skyld så tettet jeg par hull ved tetningslister i bakkant av panseret, Der det er kjent lekkasje til dyse 5 og 6 som gjør at den går i nødmodus. Samtidig som dette skjedde( dagen etter bilen stoppet nesten helt) Da låst håndbrekket seg og lyste gult, måtte dra i den manuelle utløser spaken. Brukte ista d , fikk feilen under volt i emf feilkode 6023, mfl. kjøpte brukt og noe eldre emf modul og loddet også på ledings nett reparasjons sett. Virket fremdeles ikke, prøvde da å sette inn sikring 94 som forrige modul ikke trengte, da plutselig virket håndbrekket, så nå er alt bra, etter maaassse diagnose og lesing.
  3. Nei denne var det, https://gramila.no/delt/Bmw/ecudd6em.pdf
  4. Her er en log fil etter jeg slettet feil, startet bilen og den stoppet , så kjørte test igjen. https://gramila.no/delt/Bmw/ecudde6_em.pdf rail trykk kan det komme av dieslpumpen i tanken tro? Får prøve å test den med inpa også hvis det går.
  5. Hm.. satte på tenningen nå så nå lyser det en orange motorlampe. Får prøve å koble på inpa på bærbare , men Prøver først med carly
  6. Hvis det er en dyse ville den ikke da bare gå litt ujevnt og ikke stoppe helt til slutt?
  7. Var på vei til å hente deler til min Bmw cab. Stoppet for lysregulering pga veiarbeid, stod med giret i D, merket at den pluselig gikk ujevnt så satte den i P. Det ble grønt satt den i D men da dro den meget dårlig, holdt på og kvele seg, fikk rullet bort til T-hansen i 2 3 kmt. Ble hentet av Viking. Hjemme byttet jeg drivstoff filteret, det virket nesten tett. Blåste ut diesel med trykkluft, var nesten umulig å blåse med munnen i forhold til det nye. Så det var nok på høy tid å skifte det. Men det hjalp ikke. Den starter opp og kan ruse den par ganger før den nesten ikke reagerer noe på gassen og begynner etterhvert å gå ujevnt for så å stoppe. Etter par minutter så starter den opp igjen og stopper da ettter hver som før. Kan det være at dieselpumpen i tanke er dårlig pga halvtett filter over lang tid? Ikke noe blå røyk eller ulyder men når jeg slår av motoren etter den går litt så rister den mer enn før. Ikke noe feilmelding fra Carly Bmw diagnosen. Noen som har noen forslag til hva det kan være? Hilsen Ingar Granholt Har også Bmw E93 3.0d 2008 ogn Bmw 2800 CS 1969
  8. Vips ok,skrev Otis. Ja og det stemte! Etter jeg la inn $654 i VO i CAS og FMR. Da brukte jeg SG_CODIEREN på tom .man fil, tok modulene CAPPL CAUDI CGATE CHOST CTUNE. Etter å slått av og på tenningen par ganger, så dukket dab opp i menyen og det ble musikk. Endel plunder med den kufatec i starten, fiberen var koblet feil så måtte snu om de. Og ville ikke kode seg selv. Ellers bra lyd😎 Takk til Otis for bra info😀
  9. Men hva skal jeg legge inn i de andre modulene (CAUDI CGATE CHOST CTUNE), på cabben der kufatec virker så kunne jeg ikke se noe spesielt som var lagt inn der. Feks. CAUDI modulen i cabben ligger det ------------ CAB CODIERUNG_ERFOLGT codierung_erfolgt AUDIO_SYSTEM pl2_hifi e70_hifi pl3_hifi DIGITAL_AUDIO_SOURCE cd-player PHONE_VERSION most-phone1-1mic VOICE_PRE_PROC_MIC_DIST par_vpp_144mm VOICE_PRE_PROC_STEER_SIDE par_vpp_left_steering AUDIO_SOUND_CTRL_BUNDLE wert_01 e87 VOLUME_SECTIONS_1 e93_hifi INPUT_SCALING_SUB2 wert_04 ------- I X5 en CODIERUNG_ERFOLGT codierung_erfolgt AUDIO_SYSTEM e60_stereo pl2_stereo e70_stereo pl3_stereo PHONE_VERSION most-phone1-1mic VOICE_PRE_PROC_MIC_DIST par_vpp_144mm INPUT_SCALING_SUB2 wert_04 AUDIO_SOUND_CTRL_BUNDLE wert_01 e87 VOLUME_SECTIONS_1 e70_stereo DIGITAL_AUDIO_SOURCE cd-player VOICE_PRE_PROC_STEER_SIDE par_vpp_left_steering Hilsen Ingar
  10. Hei! Jeg har en Bmw X5 2008 3.0d mod med CCC proff radio. Har oppdartert bilens software til nyeste. Koblet inn kufatec fistune 40148 og fulgt oppskriften fra GS-bildeler, men DAB dukket ikke opp i menyen Lest maasse på nett prøvet flere ganger + div andre triks, (Har gjort det samme på Min Bmw 2008 325d CAB med CCC prof og der gikk det fint) Lest og fant ut at jeg måtte kode bilen da kufatec ikke klarte å kode. Men. Ser ut som om kufatec har programmert bilen allikevel. På min 325d cab 2008 CCC som har kufatec som virker, leste jeg ut alle dataene med ncexpert og gjorde det samme på X5'en. I cappl modul filen stod det på begge bilene --------- DAB_FM_SWITCH nicht_aktiv DAB aktiv DAB_BAND_SETTINGS aktiv DAB_FROM_FM wert_01 DAB_TO_FM wert_01 ---------------- Endret VO (FA), la inn kode $654 (RADIO_DAB) inn i CAS og FRM modulen men det hjalp ikke. De kodene lå ikke inne i Cabben heller. Fant ikke noe om dab eller radio i andre filer (moduler) Hva kan jeg gjøre, det selve boksen som ikke virker eller noe ? Må man kode flere moduler? På nettet står det kode modulene CAPPL CAUDI CGATE CHOST CTUNE Men hva skal eventuelt kodes der,(Disse filene i cabben var like X5 filene)? Hilsen Ingar Granholt Sandefjord
  11. Har Quaife på min Bmw 730 95, men har fått noe slakk i mellomakselen tror det er inne i Quaife tannhjulene. Tenkte meg å prøve med en Wavetrac på min E93 325D 2008, men har lest at noen har plunder med slakk på de også. Her er en med slakk Har du fått testet din og sett om det er noe mer slark på mellomakselen ? Lurer også på om det virker at når ett hjul er på is så skal Wavetracken dra en del på det som er på asvalt. Min Quaife spinner på isen etter 0.5 sek. men virker knal bra ellers (Unntatt slakken) Blir en klunk lyd når man setter i revers eller første gir. På min Quaife fra 2004 er det mye( ca 1 cm målt på m.akselen) skikkelig klank lyd iblant på den.. Monterer den i selv. men er ikke sikker på hva jeg skal velge. Wavetrac 30.309.176 WK er den som passer til min. Hilsen Ingar
  12. Hei ! Har du bilen din enda, jeg har en 2.8 CS med samme farge,den har jeg har hatt siden 1979, har endel deler. Har akkurat kjøpt brukte sikkerhetsseler. Har du bilder av hvor man fester øvre feste fremme? Noen fester i taket og noen i tre-listen bak(Liker ikke hull der) må vel være andre måter mulig i hattehyllen. Hilsen Ingar http://gramila.com
  13. Har du noen av delene enda bremseskivene for eks.? Styresnekka?
  14. Høres ikke helt likt ut. Min svoger har bilen på verksted nå så sier i fra hva det var når jeg vet hva det er. . Kjekt å vite for andre som har samme problem. Tror kanskje det har noe med kam-kjede å gjøre men..
×
×
  • Opprett ny...