Gå til innhold

OlavRydland

Medlem
  • Innholdsteller

    294
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om OlavRydland

  • Bursdag 08/17/1996

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Telemark

Nylige profilbesøk

952 profilvisninger

OlavRydland's Achievements

  1. Det som var problemet mitt også. Sendte bilen på et uavhengig BMW verksted jeg ikke nevner navnet på, og de fant ingenting. Jeg sa selv jeg mistenker at det er dyser, men de var uenige. Og mente med 99,5% sikkerhet at det var MAP sensor og innsug. Så jeg måtte punge ut nærmere 20k for feilsøking, innsug og sensor. Uten at det ble noen forskjell. Etter mye om og men så leverte jeg bilen til et verksted som er spesialisert på dyser, og de tok ut dysene fysisk og testet i benk, og fant dråpedannelse på 1 dyse, noe som resulterte i dysebank, som igjen kan resultere i hull i stempel fikk jeg beskjed om.. Uansett - Ingen feilmeldinger på noe som helst. Må fysisk ta ut, og sjekke dysene. 😀
  2. Hei, jeg hadde et problem med "kakling" på en 2012 F11 med N47 som jeg hadde tidligere i år. Den var ille når den var kald, og lyden ble helt vekk når den var varm. Viste seg at det var dysebank. Leverte bilen til Vestfold Elektro-diesel som sjekket alle 4 dysene. En viste seg å være defekt, mens de 3 andre ble renset. Bilen ble helt iorden etterpå.. 😀 Det kan være verdt iå sjekke for din del, om glødeplugger ikke endrer noe. Min hadde gått 107000 km når dette skjedde..
  3. Dersom noen eventuelt har samme problemene senere så ble løsningen for meg følgende: Jeg lasta ned E60 V65 SP-Daten filene og oppdaterte daten filene på pcen min, da fungerte alt og jeg fikk kodet inn AUX 😊 @Otis - Takk for hjelpen
  4. Ja, jeg ser at jeg kikka feil plass. Versjonene er: NCS-Expertentool | V3.1.0 INPA - Loader | V5.0.2 Kan det ha noe å si med Daten filene for e60?
  5. Det gjør jeg også.. når jeg søker opp for utstyrsliste kommer det opp at bilen er bygd 30.aug.2004 kan det balle til noe? Hva mener du med din versjon?
  6. Når jeg tenker på det så er jo faktisk 0904 da bilen min er bygd, den er bygd i september 2004.. 🤔
  7. Da prøvde jeg dette nå: Lastet inn INPA og feltet for batterry og ignition var svart og ok; så jeg lukket denne. Så åpnet jeg NCS Expert og valgte LOAD PROFIL, der valgte jeg "Code control unit, allow ZCS reading" og trykte ok. Så valgte jeg F1 "VIN/ZCS/FA" Så valgte jeg F1 "ZCS/FA f. ECU" Da fikk jeg opp "SG ausw" og valgte "CAS" for så å trykke ok. Da fikk jeg opp denne meldingen på skjermen igjen, det er samme som på Expert mode. Viss jeg søker opp "0904" på søkefeltet i Winfows, så får jeg opp følgende filer: - REFERENZ.lst - REFERENZ.tab Disse filene er plassert i følgende mappe: C:/Desktop/INPA NCS-EXPERT INSTALL FILER/inpa643full/ediabas643full/Referenz/ Dette er da i mappen med filer jeg brukte til å installere programvaren.
  8. Ok, takk da skal jeg forsøke det Det ser ut til at programvaren og kabelen skal funke? På NCS Expert står det at jeg har fil verson 1.0.0.1
  9. Det skal jeg ikke svare helt for sikkert på.. Jeg må helt ærlig si jeg ikke har 100% kontroll på hvilke programvarer som skal brukes på spesifike årstall. Bilen min har ikke AUX originalt, og det har jeg montert, og plugget inn i spiller. Det jeg har forstått en trenger av koding så er det å legge +NAUX i VO. Samt aktivere aux på modulen, stemmer dette?
  10. Hei, lenge siden jeg har skrevet noe på forumet her nå, men følger støtt og stadig med Jeg har fått litt problemer med NCS Expert, skulle kode inn AUX på min nyinnkjøpte 2004 E61 530D med CCC Proff og Logic7. Da jeg har kodet inn 2TB på 2 av mine F10-er før med ESYS og Enet kabel har dette gått helt smertefritt, men dette skulle vist ikke fungere å bruke på 2004 E61. Jeg kjøpte da INPA og NCS-Expert fra denne siden, med denne innstallasjonsmanualen og jeg køpte denne K+DCAN Kabelen. Pc-en jeg bruker kjører Windows 7 Professional 32-bit. Problemet mitt er da følgende: - Jeg åpner INPA, og får bekreftet at datamaskinen har kontakt med bilen, deretter lukker jeg INPA. - Jeg åpner NCS-Expert Tool, og laster inn profil Expertmode for å skrive inn +NAUX i bilens VO. - Så trykker jeg F1 (VIN/ZCS/FA) - Så går jeg inn på F3 (ZCS/FA f. ECU) og velger her E60, deretter velger jeg CAS. - Her får jeg da opp FG (bilens chassienr), men bak FA står det ingenting. - Deretter trykker jeg F2 (Enter FA), velger igjen E60, trykker OK, får opp riktig chassienr, og kommer inn på Enter FA - Her skriver jeg inn +NAUX og trykker ADD og ser den ligger i listen, og trykker så OK. - Her begynner da problemene; Etter jeg har trykt OK på Enter FA, får jeg opp følgende error: "ERROR | Following feature is invalid for FA: #0904" - Pcen klikker ikke, men jeg får ikke lest noe inn på bilen.. Noen som har noen formening om hva som er galt? Er det bare jeg som gjør feil? 😅 Jeg har brukt denne instruksjonen på koding. Setter pris på all hjelp. Hilsen Olav
  11. Hei! Mulig jeg har noe. Hvor holder du til?
  12. Heisann. Jeg har ett lite problem med sentrallåsen på min E39, setter pris på alle tips og råd jeg kan få Feilen går egentlig ut på att forrdørene og alarmen funker bestandig ved å låse/låse opp med nøkkel og eller knapp inni bilen. Bakdørene tuller litt, av og til vil de ikke låses, eller låses opp. Feilen kan være der 1 gang, så plutselig 2 dager, så plutselig iorden noen dager. Når feilen er til stede får jeg ikke åpnet bagasjeromsluka med mikrobryteren bak eller med knappen inni bilen, jeg må bruke nøkkel. Dersom bakdørene er låst får jeg de ikke opp på noen måte verken innenfra eller utenfra. Bensin lokket er også låst, her har man heldig vis mulighet til å åpne fra bagasjerommet. Feilen er lik om jeg bruker nøkkel eller knapp inni bilen. Jeg har prøvd begge nøkler, og feilen er helt lik uansett, så tviler på att det har noe å si med nøkler eller mottaker til nøkler. Har sentral lås noen styreenhet eller noe som kan ha tulla? Bilen det gjelder har regnr BP85022 om det har noe å si På forrhånd takk Hilsen Olav.
  13. Jeg har vert dårlig til å oppdatere, beklager det. Får legge inn noen fra telefonen til jeg får fotografert skikkelig 😉
  14. Takk for det, jeg er veldig fornøyd med høyda i hjulbuene men er litt høy under frontfangeren, og under selve bilen. Fordelen derimot er jo att den er totalt brukende, selv om den er senka så masse som er mulig med disse hjula kommer seg fram over alt, noe som er en fordel i Telemark med mange veier fra 1800 tallet skulle man tro! Skal se om jeg ikke får lagt ut ett bilde fra sida. Takker så meget for det! Haha! Ja, der er jeg helt enig med deg! Du veit jeg har prøvd, og det er så sykt mange useriøse som bare aldri dukker opp.. Haha, ja det er sant Men syns 19" er den størrelsen som gjør seg best på e9x. Helt enig, den er planen å gjøre noe med enten to små ovale på venstre side, eller noe 335i opplegg, men har ikke bestemt meg enda Helt enig, jeg kjøpte de kun for att det var bedre enn å kjøre på original hjul Blitt veldig fornøyd med de, men er dumt det er 20".. Hadde det vert 19" så hadde jeg nok beholdt de!
×
×
  • Opprett ny...