Gå til innhold

adne95

Medlem
  • Innholdsteller

    916
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

adne95 vant dagen sist November 23 2014

adne95 hadde mest likt innhold!

Om adne95

  • Bursdag 03/11/1995

Contact Methods

  • MSN
    aadne_carlsen@hotmail.com
  • Yahoo
    Wehee!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Akkerhaugen
  • Kjøretøy
    '01 530dat

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

adne95's Achievements

  1. Anyone? Haster litt
  2. Hei! Har nylig skaffet meg en e92 med manuelle alcantara sportseter, de har varme og elektrisk justering av sidestøttene og korsryggputa. Har nå kommet over noen fullt elektriske delskinn-stoler fra en e92 m3. Er det bare å legge opp noen strømledninger, eller må det byttes moduler elns for å få de til å fungere?
  3. Vurderer kjøp av en 2010 318d 136hk, er det bare programvaren skiller den fra 143hk versjonen? Synes den var noe dau, er steg 2 på denne bilen "bare" DPF fjerning? hva er evt neste steg, hvis kassa(aut) eller andre ting tåler det?
  4. Hey! Prøvde en 2010 e91 318d i dag som jeg vurderer å kjøpe, men hørte en plystrelyd fra motoren, hørtes litt ut som turboen spør du meg... er det noen kjente feil som kan forårsake slikt på disse? hva er forventa levetid på turboen på disse motorene?
  5. syke menneske har bare sett denne på treff ved to anledninger, får satse på at alle gode ting er 3 så jeg får høre litt også når den blir ferdig
  6. Mulig jeg er litt interessert, hva er km standen på den og hvor lenge har den gått med presse? girer fint?
  7. solgt nå?
  8. Hadde bilen på svendsen eksos i vinter, ble sveiset en del, men de hadde ikke tatt av polene. Karosseri/ramme er en ting, men sveiser du eksos og sørger for å ha god jording i nærheten av der du sveiser, så har jeg vondt for å tro at det er noen praktisk fare for elektronikken i bilen Husker jeg reagerte på det en gang jeg var innom ett verksted og fikk sveisa noe på en mc, fikk til svar at så lenge jordinga var god og nærme der det sveises, så var det ingen fare. Strømmen vil jo uansett ta letteste vei, og det er ikke gjennom styringsbokser/hjerner. Og hvertfall ikke så lenge det sveises eksos, så no worries
  9. så ikke den her veldig strøken ut til å ha gått 300 000km? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=73865137 greit at den er nylakka, men ingen synlig slitasje inni ?
  10. Takl for svar folkens fylte til det rant ut av hullet på sida, starta og fylte mer mens den stod å gikk i N, kjørte gjennom gir, etterfylte igjen (gikk på ca 1,5 liter til), tok en liten kjøretur der jeg var gjennom alle gira, og etterfylte en ørliten skvett brukte bare universalolje til dette, og kobla på flushe-maskin med rett olje etterpå. Girer definitivt finere, ingen syk forskjell, men kassa var heller ikke nevneverdig dårlig, bare litt treig på kald motor
  11. Hei! Skulle bytte/flushe olje på girkassa mi, men kom i skade for å søle ut en del.. Noen som veit hvor mye olje som skal være i 390r kassa? Er det bare å fylle opp til det renner ut av den store torx-bolten som sitter ganske langt ned på sida av kassa?
  12. Okay, takk for svar
  13. Hoi! En kamerat vurderer å kjøpe felger (Zito zs05) til sin 2013 modell f10, men lurte på om det er plass? Dimensjonen på felgene er som følger: Foran: 8,5x20 et30 Bak: 10,5x20 et35 (orginalt innpress er 44?) Burde gå veldig fint det? Har ingen erfaring med f10 selv, så tenkte å høre her for sikkerhets skyld
  14. takk for svar! mistenker defekt veivsensor var inne i bildet her, han hadde prøvd å bytte den selv først, fikk feilkode på det første gangen jeg tok diagnose skal sjekke om det kommer strøm i ledningen, den må sikkert være tilkoblet mens jeg måler? All strøm er bra, eller er det noen verdier jeg bør se etter?
  15. Har en kamerat med en e39 520d (ikke commonrail-motor) som plutselig døde i fart, og vil nå ikke starte. Får opp feil på "Needle Motion Sensor", kontinuerlig feil som jeg ikke får sletta (havner i feilminne). Noen ganger etter perioder med kinning, dukker det opp feil på kontrollenheten til høytrykkspumpa. Ligger også inne feil på gløderelé/plugger, men det kan da ikke noe med dette problemet å gjøre, siden den daua i fart? spør her, siden det i mitt hode må være noe med diesel-systemet.. To spørsmål: 1. Kan feil på den dysa med sensor (Needle Motion Sensor), forårsake at bilen dør i fart? 2. Det at det dukker opp feilkode på styringa til høytrykkspumpa i blant, skal vi tolke det som at høytrykkspumpa, eller styringsenheten dens, er gåen? Eller er det noe som kan komme av dysefeil og mye kinning på batteri med noe variabel strøm etter hvert? legger ved bilder fra inpa:
×
×
  • Opprett ny...