Gå til innhold

Ole.Jordan

Medlem
  • Innholdsteller

    75
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ole.Jordan

  • Bursdag 04/20/1995

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Ole.Jordan's Achievements

  1. Det så meget bra ut med røde nåler! Hva brukte du for å farge dem?
  2. Ikke gale mangel lapp det der Hadde samme bekymring med jekkfestene når jeg tok eu på min, men fikk verkstedet til å bruke 4 søylet løftebukk
  3. Takk for det Fredrik Må jo holde bilen vedlike.. Smalfronten blir sammen med chromnyrene uten tvil! Enig det er stilig med orginal stilen, men da må jeg nesten gå for fullt orginalt.. ser litt dumt ut med 18" felgene også så stor wheelgap atnman kan putte hele hodet inni mellom.. Så blir nok senk etter vinteren en gang Jeg leitet lenge etter en e34 med 2.5 liters motoren med de specsene før jeg fant denne for å si det sånn! Angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte 525 istedenfor 520.. Enig i det Hadde jeg hatt en e28 derimot villet jeg nok holdt den helt orginal! Hehe, du har ikke dumme mods på bilen din akkurat! Den ser meget bra ut Skal nok klare og komme meg igjennom godkjennings biten selv om det er ett ork.. De siste dagene har jeg bare vasket bilen innvendig.. Gjøre den litt klar for vinteren Har også planer om å få AUX og USB utgang på orginal radioen! Men først må jeg få tak i den fordømte koden.. Etter jeg gikk tom for strøm for noen måneder siden så kan jeg ikke bruke radioen fordi jeg må ha en anti theft code som jeg selvfølgelig ikke har.. Har sendt en mail til BMW, så for jeg se om de finner ut av noe!
  4. Da ble bilen EU godkjent på fredag! Deilig
  5. No har bilen vært inne på EU kontroll! Fikk 3 feil: Feil lys innstilling, dårlig eksos oppheng, og for mye co utslipp. Hadde forventet mer pirke skulle komme egentlig.. Eksosen er ganske falle ferdig ifra katten og bak. Har kjøpt ny mellom potte og bakpotte og litt annet stash på koed no! Bytter eksosen og tennplugger så skulle den være godkjent Deilig å få gjort det ferdig! Er litt på etterskudd no
  6. Herlig med lyktene! Hvordan er det å koble opp lys i girkulen?
  7. De gjorde seg med lyktene:) skal bytte til oransje blinklys foran. Tror det blir bedre Ser ut som du har gjort en god jobb! Kjøpte du nytt jekkfeste? Jeg skal bytte de resterende 3 med tiden da de er bulket opp.. Da begynner det å ruste! blir Deilig å få fikset det..
  8. Fin touring Gleder meg til å se når den har fått lakk på plastikken!
  9. Ikke dumt! Er det slange på begge sidene? Isåfall kan jeg jo gjøre det der og sammenligne Takk Ikke bare bare med gammel bil..
  10. Takk Ja satt og tenkte på det, men hvor tett får jeg det rundt slangen? Kan jo fort komme inn en del vann der da!
  11. Idag har jeg sparklet ferdig overgangene og lagt noen lag med grunning. Da er det bare tectyl igjen
  12. nja ikke egenltig.. Prosjekt eu kontroll
  13. hehe ja sant det! Har mer en nok med den jeg har for øyeblikket
  14. Rå bil! Får bare mer og mer lyst på e28
  15. På tide med update her! For en god stund tilbake byttet jeg toppdeksel pakning samt olje og filter. Kammen så veldig bra ut Gamle pakning ble pulverisert når jeg tok den av.. Godt med ny I det siste har eg drevet på med rustsveising. Det er første gang jeg prøver meg på noe sånt. så kom gjerne med innspill om jeg burde gjort noe annerledes. Kanalene i seg selv er ikke så gale men alle fire jekkfester er blitt noe trøkt godt opp i kanalen og dermed har det begynt å rust. Jeg har begynt på høyre side bak. Der var rusten kommet helt inn til forsterkningen til bakstillingen, så jeg hadde en del jobb å gjøre.. Bilder forklarer bedre! Kappet bort for å se hva som måtte fjernes. brukte sandblåser og stålbørste for å få overflatene fri for rust Kappet bort mye av jekkfestet og lagde nye plater. Måtte lage ny plate helt bak meg hjulbuen. Den var stress og lage. Mange profiler og dritt. Det eneste jeg bruker av verktøy er skrustikke og hammer. Har dessverre ikke et bedre bilde av den platen. Her ser du jeg måtte kappe godt inn mot batteriet. Jeg brukte en våt svamp slik at ikke ledningene tok fyr der inne når jeg sveiste inn en kilsveis i forsterkningen der. Jeg måtte også lage deler av innerkanalen. Sveiste inn en del forsterkninger på jekk feste. Dette skal ikke gi etter! brukte en 10mm tykk plate til selve jekkeflaten. Bare fjerner det orginale greiene. Kommer ikke til å bruke den jekken uansett. Lagd ny gulvplate med hullmønster 2-3 strøk med grunning og så finsparkel for å tette gulvet mest mulig Tilpasset den nye kanalen litt og litt, Skulle forsikre meg at jeg ikke tok av for mye. Banket på plass flasen lå igjen et lite hull helt bakerst og foran slit at jeg kunne sprøyte guffe inni til slutt Sandblåste og malte opp igjen platen som kommer fra bakstillingen og fram til innerkanalen/gulvet Borret opp og pusset ned for å punkte kanalen fast og malt der jeg kom til med hammerlakk Grunning og hammerlakk på innsiden av kanalen. Brukte teip der jeg skulle punkte slik at jeg ikke fikk ureine sveiser. (Sveisegrunning til neste gang!!) Det var sinnsykt deilig og få på den kanalen! Punktet oppe og nede i falsen og helsveiste på sidene. Slipte ned sveisen og sveiste opp igjen punktene som var porer i Gikk faktisk overraskende bra Da var den på plass! Det gjenstår sprakel i overgangene, hammerlakk og tecktyl, men det for bli i morgen om været holder! Er rimelig lei av å ligge på grusen nå.. Da er det bare tre jekkfester igjen! haha Jaja no har jeg vertfall handlet inn verktøyet slik at det går mye fortere neste gang! Pluss at det en ikke litt like gale de andre stedene Her er sveise apparatet jeg brukte forresten esab 200i caddy Håper dere liker updaten
×
×
  • Opprett ny...