Gå til innhold

Dan Johan Borge

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 320DAT 2008. mod

Nylige profilbesøk

343 profilvisninger

Dan Johan Borge's Achievements

  1. Har en 08 mod. E91 med n47 motor, gått litt over 300k nå. Plutselig etter å ha stått en stund i forbindelse med diverse andre reparasjonen så har jeg fått en utrolig fæl og høy lyd når jeg styrer! Ikke bare er det lyd men jeg kjenner i rattet at det er en form for motstand. Fikk en til å rotere på rattet mens jeg lyttet under bilen, hørtes ut som lyden kommer fra der rattstammen går inn i selve styresnekka. Noen som har en anelse om hva det kan være? La ved video med lyd. filtered-0D9195BB-8423-450C-86AE-63A5CBD7FCFB.mp4
  2. Noen her som kan forklare meg hvordan man selv kan kode bort EGR feilkode etter at jeg monterer EGR - delete kit? Eller som kanskje bor i Drammen og som vil hjelpe meg? Kan betale. BMW e91, n47d20a 177hk 2008.
  3. Nå har ikke jeg 6-er, men har ikke sjekket så veldig nøye etter sprekker i manifolden og ikke i fleksikoblingen heller. Takk for tipset, skal ut å se i mårra 👍
  4. Har en BMW e91 2008 modell med en N47D20A motor. Den har 177hk, gått ca. 305 000 km, brukt daglig av meg i over 10 år nå, aldri vært chippa. Byttet turbo på ca. 210 000 km, nylig byttet regkjede pluss diverse pakninger osv. Det som er problemet, mest fordi det går meg på nervene er at turbo’n bråker no jævlig! Høy plystre lyd ved gasspådrag! Byttet begge slangene inn og ut av intercooler, pakning fra luftfilterboksen, veivhusventilasjon og slange. Hva annet kan det være??? Virker som om lyden kommer fra baksiden av turboen… Lukter også litt eksos inni bilen ved kjøring. Noen som har forslag? Vurderer å bytte turbo igjen bare for å utelukke den (var noe slærk inn og ut men nada til siden).
  5. Hei, Jeg har en BMW e91 08. mod nå som akkurat har passert 260 000 km. Jeg begynner å bli litt bekymret for registerkjedet mitt. Hvor langt pleier det å holde?
  6. BMW 320D, 2.0 turbo 177hk. 2008. mod. For ikke så lenge siden så byttet jeg turboen pga. ulyd. Men etter bytte ble ikke lyden borte, har fortsatt turbolagg og det er en plystre/summe lyd ved pådrag enda! For noen få dager siden fikk jeg opp varsel om tett partikkelfilter og en motorfeil lampe i dashen. Kan det ved tett partikkelfilter skapes turbolagg og evt. summelyd som nevnt over? Enten så er både den nye turboen også ødelagt eller så må dette ha sammenheng... Hjelp anyone?
  7. Skal levere bilen til BMW, så får vi se hva de finner ut. Takk for svaret
  8. Hmm, tenkte på det.. Tenkte også på evt. pakinger osv. Kanskje vakuum ellerno?
  9. Anyone?
  10. Bilen er en BMW 320D 2008. mod med 177 hk. Lyden er ca. den samme som på denne videoen: Idag ble turboen bytta (bytteturbo). Den ble mye bedre og plystre lyden ble borte. Men nå som den lyden har blitt borte har det kommet en ny lyd, en type mekanisk plystring ved pådrag. Enten så er det noe galt med denne turboen også, eller så er det noe annet feil.... Har noe med turtall å gjøre hvertfall.. Hva kan det være?
  11. Helt seriøst, fyren som satt der klarte ikke å finne ut av det! Håpløst!!! Takk for svaret, skal dra dit i mårra!
  12. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva dette er for en del? BMW 320 D, 2008. mod. 177hk. Dele er fra området rundt turbo, var på bmw for å bestille en ny, men de klarte ikke å finne delen i sytemet. De ba meg finne ut hva dette var for så å komme tilbake! Har defekt turbo, så i forbindelse med dette må denne delen byttes! Dele nr. hadde vært supert, men så lenge jeg veit hva dette heter så er jeg fornøyd!
×
×
  • Opprett ny...