Gå til innhold

Sebb9

Medlem
  • Innholdsteller

    170
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E34 525ix touring

Nylige profilbesøk

1189 profilvisninger

Sebb9's Achievements

  1. How much for complete drivetrain and supension? Or complete car?
  2. Sendt melding til deg :)

  3. Motoren har tikket litt innimellom, men begynte plutselig å tikke/banke veldig mens jeg kjørte, høres ut som det kommer fra toppen, kan det være en defekt løfter? Fant også noe magnetisk metall i oljefilteret, ser ut som det er slitt av fra kammen. Er denne motoren ferdig? Eller kan den reddes ved å bytte den/de defekte løfterene?
  4. Jeg vil gjerne ha den, betaler ett par hundre hvis du kan sende den
  5. Vet ikke med E38 og M60, men min E34 med M50 samler regnvann rundt pluggene hvis ikke dekselet er på, høres ut som det samme skjer med din bil.
  6. Jeg har ett problem med min 1997 E39 525tds, den hadde stått en stund og var tappet for strøm, prøvde å starte med startkabler mange ganger men starteren bare klikket, satt på en lader i ett par timer, og når jeg skulle prøve å starte igjen var det helt dødt, fant ut batteriet var helt dødt så prøvde ett fra en annen fungerende bil, men fortsatt like dødt. Koblet til INPA og fikk feilkode 45, startsperre fra ECUen, står på tysk, men fikk oversatt det til "EWS mode 2, ingen kode mottatt" får error 0009 når jeg prøver å koble til EWS modulen. Har skjekket begge sikringene. Kan jeg ha drept EWS modulen når jeg ladet batteriet?
  7. Takk for svar, skal prøve å finne ut av det. Men må først få starta den, har du noen tips til hva som kan gjøre at INPA ikke får koblet til EWS hjernen? Får kobla til nesten alle andre moduler.
  8. Problemet er at jeg bare har en nøkkel, kan jeg ha feil utgave av ediabas? Finner ikke m51 motoren i INPA, men de fleste andre moduler funker, kan det bare være at jeg har feil script i ediabas?
  9. Min 1997 E39 vil ikke starte etter jeg måtte lade batteriet, virker som startsperra ikke vil av, er helt dødt når jeg vrir om nøkkelen, har prøvd med helt nytt batteri også. Prøvde å koble til med INPA, men får ikke kontakt med EWS, får bare error 0009, må jeg ha ADS adapter for å koble til EWS på denne bilen? Eller kan jeg ha brent EWS hjernen når jeg ladet batteriet?(laderen stod på boost litt lenge)
  10. Har tiny ads adapterkabel, kan det bety at jeg ikke har fått satt opp inpa ediabas.ini riktig da? Er det default = STD:OBD jeg skal endre til ADS? Eller er det linjen under som heter interface = STD:OBD som skal endres? Får error når jeg starter inpa hvis jeg endrer begge Edit: fant ut av det, funka med default = STD:OBD og interface = ADS.
  11. Noen som har peiling på ediabas med ads interface i E34? Får error 006 på dme og endel andre moduler, og error 0003 på abs og ett par til. Batteri lampa virker med ignition virker omvendt, er på helt til jeg vrir om nøkkelen til hakk 2. Noen som har peiling på hva som kan bære galt? Bruker XP og laptop med serial port.
  12. Sebb9

    ASC lyser

    Har du prøvd å ohme sensoren fra hjernen, hvilket resultat får du? Kan også være rusta/skitten triggerring, eller bremseskjold som skraper inni bremseskiva.
  13. Sebb9

    ASC lyser

    Signalet fra sensoren er ganske følsomt for støy. Når lederene er skjøtet på den måten fungerer den lille tappen som stikker ut som en antenne for støy. Pluss at en slik skjøt ikke vil gi veldig god kontakt. Prøv å bruk skjøtehylse med loddetinn i og behold tvinningen så mye som mulig. Merk at med tvinning mener jeg at gul og brun ledning er tvinnet rundt hverandre.
  14. Kunne du skjekket hvilken stand bærekule er i?
  15. Er rart at ett dekk med 35 profil skal gi etter så mye, jeg ville funnet ut hvorfor det er slakk først, skal ikke være slakk i hjulopphenget. Må nesten bare skjekke alle foringer med brekkjern. Eventuelt legge ned og kikke under mens noen andre dytter bilen fra side til side.
×
×
  • Opprett ny...