-
Innholdsteller
1239 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
5
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av macrorain
-
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Returen (med kone og barn med på turen) gikk ca 1 time saktere, da med ca halve turen i comfort og halve turen i eco pro. Litt lavere snitthastighet kan du si, men forbruket sank da fra 0,65 til 0,59. Hadde ikke med ladekabel til Bergen, så dette var i "ren hybrid" modus, uten at bilen var ladet med kontakt i forkant. -
jeg kranglet om at e9x og f3x var tunge her i en annen tråd jeg også nylig, men etter å ha kjørt 330e over Hardangervidda som om jeg hadde stjålet både bil og bensin må jeg si det er en velbalansert og morsom bil på tross av vekten. Du må selvsagt prøvekjøre men jeg er relativt overbevist om at du kommer til å synes e92 m3 er rimelig gøy. E46 begynner å bli GAMMELT.
-
Det høres bra ut. @DanielStance jeg ligger ikke og rir på turtallsperra drifting style liksom, dessuten har jeg automat 😜 Jeg er forøvrig utrolig positivt overrasket over hvordan girkassa oppfører seg i sport. Girer ikke på tullete steder når man ligger sidelengs, og den ligger høflig og henger på giret i 5000+ rpm hvis man går midlertidig av gassen, nesten så man ikke trenger gire manuelt selv ved rimelig hektisk kjøring. 😊 Ellers tusen takk for svar fra alle, høres lovende ut! 👍
-
Hvor mye juling tåler egentlig en moderne bmw (ikke M)? Hvor ofte er det innafor la oss si med litt inspirert landeveiskjøring hvor man ligger såpass på at dekkene skriker i forsiktig protest gjennom svingene, og gir godt med gass ut av hver sving, eller å ligge litt sidelengs på tørr asfalt? Jeg tenker liksom at det er slikt bmw er laget for, men hvor solid er drivverk, understell og motor egentlig? Har hatt andre (tildels modifiserte) biler tidligere hvor dette har vært naturlig kjørestil, og lurer på om man med noenlunde god samvittighet kan gjøre det samme i feks en f30? Forutsetter naturligvis at man kjører bilen varm først og kjører rolig før man setter den fra seg igjem.
-
Hybriden er jeg veldig fornøyd med, men du bør jo ha lademulighet hvis det skal være vits. Og hsd har jo rett i at det ikke er det samme som en m3, så du må nesten føle litt på om du vil ha en nesten ny bmw med ganske mye effekt og lite vedlikehold, eller ta den "helt ut" og kjøpe en litt eldre m3 med det medfører. Det høres ikke ut som du er helt komfortabel med kostnadsbilde og usikkerheten rundt en m3, så hvis det stemmer og du i tillegg skal ha det som eneste bil er det ikke sikkert det er riktig valg? Du får tenke ut hvilke ting som er viktig for deg, og så vurdere i hvilken grad de forskjellige alternativene dekker behovet 😊
-
Avstemning - velge mellom to personlige bilskilt
emne svarte i macrorain sin Walkabout i Alt annet / Off topic
Her er en med lignende idé https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/dVPdB/Bilskiltet-til-Askoy-mannen-far-folk-til-a-smile -
Antagelig, det er to ganske store midt i synsfeltet. Men da blir det bmw da. Mye lenger ventetid sikkert, men men. Takk for svar 😊
-
Fikk selvfølgelig steinsprut i vinduet på vei over fjellet. Dette er sikkert et dumt spørsmål, men siden jeg aldri har hatt nesten ny bil så spør jeg likevel. Bør man dra til bmw å bytte vindu når man har bil som er under ett år gammel, eller drar man til Riis bilglass som "vanlig"?
-
For å gjøre det litt vrient for deg: du må nesten ha msport bremsene, ser utrolig mye bedre ut. Og de selges ikke for ettermontering. Du kan få m performance bremser i etterkant, men de koster skjorta. Etter en tur over vidda kan jeg bekrefte at de fungerer veldig bra også 😊
-
Jeg kjører under 0.4 tur-retur Oslo (8 mil), uten å lade inne i Oslo, så "pendlerkjøring" fungerer veldig bra. 😊
-
Dette har du kanskje funnet ut selv i mellomtiden, men nei, det er det ikke.
-
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
0,65 ble fasiten etter 51 mil. Synes ikke det var så galt med tidvis inspirert kjøring. Sist jeg hadde bensinmotor med tilsvarende effekt var 1l/mil mer realistisk. Flotte kjøreegenskaper over vidda også. Initielt inntrykk fra før turen var at m sport understellet kunne vært stivere, men nå synes jeg det fungerer veldig bra. Veldig fornøyd 😊 -
Jeg var også overrasket over hvor mye støy det er i F3x, min konklusjon så langt er at det er absolutt mest dekkstøy, mistenker de originale runflatsene til å være synderen. Håper og tror det blir bedre ved overgang til vanlige dekk.
-
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Tenkte å lage et lite reisebrev med hybrid, fra østlandet til vestlandet (ca 53 mil hver vei). Første spørsmål var om vi hadde nok plass, men nå er bilen pakket for to voksne og to barn, inkludert to barnesykler, alt i bagasjerommet. Eneste som er inni bilen foreløpig er noen ytterjakker. Det neste er om jeg kan kjøre én vei uten å fylle, den har jo veldig liten tank pga at batteriet stjeler endel plass. :) Drar i morgen tidlig.. Oppdaterer underveis med litt statistikk fra kjørekomputer'n! -
Det morsomste er når de etter mye om og men begynner å fylle, og så ikke skjønner hvorfor ikke måleren på bensinpumpa begynner å telle. Denne passer sikkert bare halvveis inn i tråden, men var litt for gøy.
-
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
For de som lurer på hvor billig disse bilene kjører i praksis: Jeg bor utenfor oslo, og kjørte tidligere i uken til og fra Oslo sentrum (ca 37km hver vei) uten å lade i sentrum på 0,39. Det er ikke så halvgalt synes jeg. Det er altså reelt å kjøre rimelig på strekninger som er normal "pendleravstand". Har man lademulighet på jobb blir det naturligvis enda hyggeligere. Dette var med alt av batteri/motorstyring i automatisk modus, gjorde ingen aktive valg. -
Så du er altså ikke mer skeptisk til bensin enn diesel, du er bare skeptisk til bensin også? Du får kjøpe hybrid eller elbil da.
-
Blir spennende å høre hva du synes da. Hvorfor er du skeptisk til bensin?
