Gå til innhold

macrorain

Medlem
  • Innholdsteller

    1239
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Alt skrevet av macrorain

  1. I utgangspunktet er vel sikkert svaret nei, men har du kjørt 170,000km på original turbo, så er det vel ikke mindre sannsynlig at den ryker etter at du trimmer.
  2. Da har jeg bestilt time førstkommende fredag til "muffler delete" som det så populært heter i junaiten, bare at jeg skal ikke være helt bananas og fjerne bakre demperen, men derimot den midt under bilen. 330e har katalystator i downpipen, så kommer en liten demper (som jeg da skal erstatte med et rør), så en resonator, og så til slutt bakre lyddemper da. Blir interessant å se hva det gjør med lyden. Teorien er at det rett og slett blir litt høyere, uten å få noen andre negative bieffekter, men me får sjå.
  3. Hei, Takk! Som flere andre her har svart, så tar det 3-3,5 timer fra nesten tom til full. Da lader jeg på den ene kursen jeg har fra før i garasjen (ny, 15A kurs lagt opp i fjor). Det følger med en ladekabel med vanlig kontakt på. Så du trenger på ingen måte å legge opp ny kurs hvis du allerede har en 16A kurs. Det eneste man kanskje må tenke på er å forsikre seg om at kabel og eventuelle skjøtepunkter er i god stand (hvis du har gammel garasje), da den jo trekker ganske mye strøm sammenlignet med lysstoffrør og garasjeportåpnere og slikt man typisk har i garasjen.
  4. Var litt usikker på hvor jeg skulle legge denne, men gutser på her. First drive video av nye F90 / M5, lagt ut på youtube i går
  5. Gratulerer! Bra valg å kjøpe med m-sport bremsene, løfter utseendet veldig Lag gjerne en tråd i bilder/showoff-forumet hvis du har lyst da, alltid moro å se andres flotte doninger
  6. Specsene er vel ganske like 330i sånn sett, så den er allerede litt unødvendig. Men trimmer du 330e, så får du samme ytelse som 340i - som er den kraftigste motoren hvis du ser bort fra M3. Og den ønsket de nok ikke å konkurrere med. Har du kjøpt helt ny 330e?
  7. I følge produsenten er svaret nei. Men 100% sikker kan man vel aldri være. Dog finnes det apps/dingsebomser å få kjøpt som lar deg resette koder også hvis du trenger eller er nervøs. Jeg har forøvrig bestilt og får trolig til uken, rapport følger. Det er også en tråd om Ventura / 330e tuning på bimmerfest.com som kanskje er interessant hvis du ikke har sett det: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=902090 NB: BMW sine garantibetingelser sier forøvrig kun at garantien opphører hvis det er gjort modifikasjoner på bilen og selger kan bevise at eventuelle feil kan relateres til denne endringen. Det er dermed på ingen måte automatikk i at garanti / reklamasjonsrett opphører selv om du trimmer bilen. Det er tross alt din bil, og ikke BMW sin - så du gjør i utgangspunktet som du vil. Men hvis du blodtrimmer den og kjører som en idiot, er det naturligvis mindre sannsynlig at du får tatt f.eks et turbohavari på garantien.
  8. Ja, se der. Takk! Leser helt middels ting om ADR på nettet, og ikke lett å finne så mye mer om de felgene heller. Tror jeg står over
  9. Noen som har peiling på hva slags felger dette er? Fikk liksom ikke noe fornuftig treff ved å google "M performance black" Kunne tenke meg ca slike felger, men ønsker en dyp/mørk farge. Litt uklart om disse faktisk er mørke, eller om det bare er dårlige bilder. Foreløpig ikke fått noe fornuftig svar av selger heller. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60631618 PS: Beklager om dette er feil bruk av tråden, gi i så fall beskjed
  10. I dag ga bilen plutselig beskjed om for lite kjølevæske. Svingte innom en bensinstasjon for å ta en titt, og begge kjølevæskebeholderne var under minimum Kjøpte 1 liter for å fylle på, men etter under 0,5l til sammen så var begge nesten på maks igjen. Finner endel tråder på internasjonale forum om at dette er overraskende normalt på nesten nye BMWer (bilen har bare gått 8500km), for så ikke å skje igjen etterpå. I så fall pussig fenomen. Får følge med litt fremover.
  11. At den ikke engang viser riktig pris er jo litt spesielt - hvis den viser for høy pris vil de jo trolig miste endel kunder på det. Jeg var ikke så langt unna å velge å kjøpe helt ny bil, men med alt utstyret jeg ønsket meg ble det akkurat hakket for dyrt.
  12. Jepp, sykt treg og skjer mye rart, spesielt i sammenheng med farger på interiør/eksteriør som plutselig ikke er lov å kombinere med m sport pakka, på tross av at jeg har sett biler med nøyaktig den konfigurasjonen.
  13. Tror Magne er litt tung på foten Jeg hadde E90 320D, og lå på 0,55 på mila på blandet kjøring Riktignok manuell og 3-serie istedenfor 520DATen da men.
  14. Hvilken årsmodell er den bilen din, og har du N20 eller B48 motor tro? Jeg har 2016 mod (330e) med B48, og jeg synes lyden egentlig er ganske hyggelig (men veldig lav) på tomgang, raklelyd kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. Jeg forstår heller ikke følelsen av at interiørkvaliteten er lavere enn i N9x, jeg føler tvert i mot (har hatt en E90 tidligere), alt er flere hakk bedre i F30
  15. Hvis man bare leser tittelen her, så virker dette som et innlegg om noe HELT annet på et HELT annet forum
  16. Jeg har jo litt andre småplaner med bilen også, kjenner råneren i meg våkner etter å ha vært i dvale en ti års tid... Men neppe nok til å lage en prosjekttråd, så jeg fortsetter nå bare her I dag har jeg vært hos et eksosverksted og inspisert litt under bilen og diskutert muligheter. Velbygget originalanlegg hvertfall, ser ut til å være 3" hele veien. Men litt lite lyd untatt når du gir bånn gass. Dessverre er det dårlig med effektanlegg å få kjøpt, hvertfall foreløpig. Det jeg diskuterte med verkstedet var å bytte ut resonator og/eller midtre lyddemper med rett rør, men han som jobbet der var veldig usikker på resultatet. Han var også så imponert av originalanlegget at han nesten vegret seg for å "ødelegge det". Men vi var enige om at det jo kunne reverseres om lyden ikke ble som forventet. Vi bestemte oss for å sove på det inntil videre. Målet er egentlig å få litt mer godlyd både på tomgang (sa mannen som kjørte hybrid hvor man må ha girkassa i sportmodus for at motoren i det hele tatt skal starte på tomgang ), og når man mater på litt, men uten å få noen sånn teite resonanser ved bestemte turtall og slikt. Fasiten på om man da bør ta midtpotte, resonator eller begge deler får man vel antagelig ikke før man prøver da..
  17. Det er kanskje bare jeg som ikke har fått med meg denne siten før, men det virker som den er relansert hvertfall: www.bmw-m.com - Endel kule videoer her, og gøy at de virkelig omfavner "rånerne" i oss, og på en måte dedikerer bilene til folk som vil ha over-the-top greier. "Where too much is just right"
  18. Jeg tror de har rett i at dette blir teknisk mulig om få år, så er det endel forhold som vil påvirke hvor fort det sprer seg. Først og fremst er det jo masse folk som allerede eier en bil, som gradvis må komme til et punkt hvor de vanligvis ville vurdert å bytte bil, og så komme til en beslutning om at en "Bil As A Service" (BAAS) variant vil passe dem bedre. Det første som skjer er trolig at Uber og taxier blir selvkjørende, og dermed billigere. Dette vil antagelig også føre til at flere av de som kunne tenke seg å kjøre kollektivt men bor litt upraktisk til, vil kunne gå over til BAAS fremfor å eie egen bil. Hvis man så ser forbi sin egen situasjon (greit med penger og BMW i garasjen), så vil dette gjøre bil som konsept bredere tilgjengelig i samfunnet, for folk som i utgangspunktet ikke har råd til bil. De vil på samme måte som de leier leilighet, kunne leie tilgang til bil etter behov på en svært fleksibel måte. Mange vil sikkert ha penger nok og/eller billinteresse nok til å eie egen bil en god stund til, men for alle andre vil det å kunne få en bil på døren innen si 30 minutter som kjører dem dit de vil til en fornuftig penge være mye bedre enn å eie egen bil. Jeg tror at yrker som taxisjåfør, kjørelærer og trolig bilselger vil få en interessant utvikling de neste ti årene. Jeg tror ikke bilen jeg nettopp har kjøpt (og planlegger å beholde rundt fem år) blir min siste, men jeg blir ikke veldig overrasket om det blir min nest siste. Jeg blir heller ikke overrasket om mine to barn på 2 og 5 år aldri får seg førerkort. Det er godt mulig det fortsatt går an å få seg førerkort når de blir 18, men jeg tviler på at det er nødvendig eller spesielt vanlig.
  19. Så på denne annonsen en gang til nå, så bare første bildet først - hadde litt dårlig tid. Ser jo nå at det er HRE-felger, og ja disse er ganske kule. HRE har mange andre felger som er kjempetøffe også, men dessverre utenfor budsjettet.
  20. Hva tror dere, hvor fort blir den private bilparken omgjort til at bil bare blir en tjeneste som dukker opp ved behov, og kjører seg selv? https://www.tu.no/artikler/rapport-om-fa-ar-er-privatbilen-bare-et-minne/382589
  21. Et par drifte-BMWer jeg tok bilde av på Rudskogen for en tid tilbake
  22. Gruff. Jaja, nå kjører jeg ikke så mye uansett, og spesielt ikke i saltlake - men får tenke litt på det da. Takk for tips uansett
  23. Så originalfelgene til BMW tåler ikke å bli brukt om vinteren? Usikker på om jeg kjøper det sånn umiddelbart(?), høres jo litt dårlig ut i så fall. De du linker til er fine men ikke helt min stil, og hadde ikke planer om å bruke 45,000.
  24. Har du noen bilder av resultatet ?
  25. Ellers grubler jeg videre på m-performance, og heller nå mot å IKKE lakkere de. Liker ikke nødvendigvis at det skal se så ekstremt polert ut, kulere med litt røffere look. Vedlagt front delvis lakkert + en ulakkert. Nå er selve bildet av den med lakkert front veldig kult da, men ikke la dere lure av det
×
×
  • Opprett ny...