-
Innholdsteller
38 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
2008 E61 525xd
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
ohansen's Achievements
Newbie (1/14)
7
Nettsamfunnsomdømme
-
E.C. reagerte på et innlegg i et emne: Den Store Diagnose-Tråden!
-
Ønsker å kjøpe ecu til Thermo Top c dersom noen skulle ha en liggende på lur
- 514 svar
-
- webasto
- parkeringsvarmer
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
@E.C. Det hender jo at enkelte operasjoner funger med dårlig/ødelagt kabel, da disse ikke krever like god presisjon og nøyaktighet. Eksempelvis så har jeg opplevd at lese feilkoder og sletting går fint, men så fort man begynner med tyngre operasjoner så går det ikke. Hadde et tilfelle når jeg chipa bilen. Gikk helt fint å lese av ecu, men å skrive til den ble bare tull og ecu "bricked" under skriving. Måtte kjøpe ny kabel og kjøre rescue av ecu. Er spent på å høre erfaringene dine med ICOM så hold oss oppdatert. Skal sjekke ut den laderen, men har også sett lignende lader i USA til mye billigere penge. Selv etter import så havner man en god del laver i pris
-
ohansen reagerte på et innlegg i et emne: Den Store Diagnose-Tråden!
-
@E.C. Hva slag lader bruker du under koding?
-
Skjønner, Tror du at bimmergeeks er villige til å løse den feilen i programmet dersom du gir de tilbakemelding? De tar seg jo godt betalt og skriver på siden at de er veldig interessert i tilbakemelding fra forbruker. Testet programmet nå og virket veldig bra til feilsøk og sletting. Tok flere koder som jeg ikke har fått vekk på en stund. Kan hende de kommer tilbake, men alle K-Can bus feilene jeg hadde ble slettet uten problemer. Det gikk ikke med ISTA.
-
Nei, det ser ut til at det er en design/følgefeil som ikke er så lett å bli kvitt. Men løsningen med termostat i slangen var jo kreativ!
-
Det var fortsatt BlackFriday tilbud for bundle, så da kjøpte jeg med begge deler. Hva var det du egentlig skulle kode?
-
Jeg har akkurat bestilt EGR og hovedtermostat. Jeg ville vente med varmeveksler for å se om jeg slapp unna der, men med denne løsningen så er det jo en mye enklere jobb Veldig kjekt! Termostat kan man finne her dersom noen andre også vil prøve løsningen. https://www.eurodel.no/catalogsearch/result?searchby=product&q=4E0121113
-
ohansen reagerte på et innlegg i et emne: E61 525d motor/kjølevann temp
-
Da er ProTool handlet inn så det blir interessant å se om det lever opp til løftene Bimmergeeks lover . Så får jeg se om ikke det blir en ICOM også etter hvert..
-
ohansen reagerte på et innlegg i et emne: Den Store Diagnose-Tråden!
-
ohansen reagerte på et innlegg i et emne: Den Store Diagnose-Tråden!
-
ohansen reagerte på et innlegg i et emne: Den Store Diagnose-Tråden!
-
Takk for utfyllende info Skjønner at ICOM er greia å eie dersom man skal ha noe gjort. Og prisen hos GS var faktisk mye hyggeligere en jeg hadde regnet med.. Ganske overkommelig dersom man er interessert i å gjøre det meste selv. Skal ikke lange turen innom Bilia før den kabelen er spart inn!
-
ohansen reagerte på et innlegg i et emne: Den Store Diagnose-Tråden!
-
ohansen reagerte på et innlegg i et emne: Den Store Diagnose-Tråden!
-
ohansen reagerte på et innlegg i et emne: Den Store Diagnose-Tråden!
-
Man kan kanskje ikke forvente annet av de billigste tingene man får fra Kina. Får se om jeg investerer i en bedre når den jeg har går over til de evige kabelenger.
-
Skal vi se, da kommer en liten oppdatering. Takk for gode råd av både @Otis og @540is Jeg har nå testet å måle strøm-trekk fra batteriet etter 46 min. Siden jeg låste bilen første gang før jeg gikk fra den så utløste jeg alarmen når jeg skulle inn for å se på multimeteret i bagasjerommet. Måtte derfor starte på nytt med ulåst bil. Jeg så at trekke datt fra 18A til 10A på bare noen få minutter og etter ca 25 min så var trekke helt nede i 0.006A. (Samme etter 46min) konklusjonen må nesten bli at bilen faktisk ikke har en strømtyv. Jeg kjøpte meg derfor en batteritester for å se om det nye batteriet var ødelagt. Det var det ikke, men det gamle som jeg byttet ut allerede etter første battery discharge feilen hadde bare 29% helse og er jo da rimelig klart for utskifting. Mistanken gikk da tilbake til IBS igjen. Jeg har nå koblet den ut og bilen har vært uten feilmeldinger i ett døgn sånn ca. Bilen er fortsatt overlesset med K-CAN bus feil og webasto feilen gikk fra oransj til rød. Bestemte meg derfor for å skru ut webasto for å se nærmere på denne. Nå er det ikke lenge siden jeg byttet temperatur thermistor på ECU til webasto ( med god hjelp fra DIY fra @Otis ) Den gangen knakk jeg en av fire festeskruer til lokket over ECU. Der skruen var knekt limte jeg med pakningslim og trodde dette skulle holde. Feil! ECU var full av vann. Så da har jeg funnet ut hvorfor webasto ikke fungerer og mest sannsynlig funnet ut at IBS var gåen. Webasto er plukket fra hverandre, gjort rein, smurt opp og står nå til tørking i et håp om at den fortsatt er i live. Før den monteres på bilen så forsegles den med enten Tec 7 eller Marine sealant fra biltema. Det burde gjøre den helt tett. Prøvde å lese feilkoder etter uttak av webasto, men k-can feilene var der fortsatt. Siden alt fungere så gjør det jo egentlig ikke noe, men jeg lurer jo veldig på hva det kan være. Det er ettermontert dab utstyr til Idriven av forrige eier.(dab modul er satt inn der cdskifter var) Det kan jo eventuelt være noe der?
-
@E.C. Takk for linke. Den kabelen har jeg selv, bortsett fra at jeg kjøpte den på aliexpress. Ser at det er overflod av den i kina. Jeg er ute etter å finne ut om det er noen som har erfaring med kvalitetsforskjell på kina kabel vs en dyrere og mer seriøs kabelen? For eksempel en slik man kan få kjøpt her https://bimmer-connect.com/collections/all Da har vi vel femdoblet prisen. Jeg har akkurat begynt å lære meg ISTA D og P, så andre software har jeg ikke hatt tid til å sette meg inn i enda. Vet du hva den store forskjellen er på ICOM og K-Can kabel? Ser at ICOM fort koster 1500kr for kina clone og 15-20K for original. Det må jo være enorme fordeler med ICOM når de selges til den prisen? Hvis det er triangulering som må til for å finne modul med feil så var det det jeg mente Det er en på denne videoen som påstår han klarte det med ICOM NEXT kabel. Derfor tenkte jeg å høre om noen hadde lignende erfaring her inne.
-
Skjønner! 👌 Jeg tester ut, takk skal du ha ✌️
-
ohansen reagerte på et innlegg i et emne: Feilkoder etter tomt batteri.
-
ohansen reagerte på et innlegg i et emne: Den Store Diagnose-Tråden!
-
Hvordan er erfaringen din med den fra Romania? Har du link til der du kjøpte den?
-
Hei, Jeg har ett spørsmål ang sletting av feilkoder på E61 med ISTA D. Når jeg går inn på les av feilkoder, velger slett feilkoder så kommer vinduet opp som ber om at man slår av tenninga og tar ut nøkkel. Når dette er gjort så skjer det ingen ting. Samme vindu med samme beskjed står der bare fortsatt. Er det noen som har opplevd det samme? Eller har noen forslag på hva som kan være feil? Kan det være kabelen som er dårlig? Når jeg prøvde meg på å programmere batteri bytte i ISTA P fikk jeg beskjed om at den ikke klarte å lese av om tenningen var på eller av. Og at det var problemer med lav spenning eller ingen spenning på terminal 15. Noe jeg tror er tenningslåsen? Også en annen ting. Er det noen som har erfaring med icom next(Kina klone) klarer denne for eksempel å kartlegge hvilke modul som har feil dersom man får K-Can bus feil?