-
Innholdsteller
32 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om VictorH04
- Bursdag 03/26/2004
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Hamar
-
Interesser:
BMW - selvfølgelig!
-
Kjøretøy
'10 E61
Nylige profilbesøk
503 profilvisninger
VictorH04's Achievements
-
Heisann, tenkte og oppdatere tråden litt da nye symptomer har kommet og jeg har hatt tid til mer feilkodelesning. Spesielt nå som det blir kaldere og biler står ute i flere timer uten at den blir brukt, så må jeg trykke en god del ganger før bilen låses opp (diversity antenna?). IBS'en er kobla inn igjen og samme symptomer fortsetter så tyder på at IBS'en er fungerende. Batteriet sitt "state of charge" er 71.88% over 5 dager, hvor bra eller dårlig er aner jeg ikke. "Closed circuit current monitoring" viste at jeg hadde 31 <80ma (se bilde) og det var visst ok? Og feil i diagnose er bare parkeringssensor foran og bak (hatt en god stund) og IHKA greier(se bilde). Jeg mistenker noe kabling i bagasje, comfort-access eller diversity antenna. Har også tenkt til å tvinge bilen i "sleep mode" via ISTA og nappe hver sikring for å sjekke amp men må ha tilgang på garasje først da dette er pine-arbeid for frysepinne som meg i minusgrader... Kommer til å oppdatere tråden etterhvert som det blir funn, ønsker også forsåvidt tips til ting jeg kan sjekke videre i både ISTA og på bilen. Takk Mvh Victor
-
@E.C. Ja det er fullt mulig dessverre. Jeg hadde tilsvarende situasjon ifjor vinter og bilen sleit med å starte på det kaldeste og ønsker ikke en slik situasjon igjen😅 Tappa seg for strøm gjorde den og…
-
@Otis Sto ikke noe nytt som jeg så i ISTA etter at dette startet igjen. Vet du om noe funksjoner jeg kan kjøre for å sjekke? Eller hva som må måles?
-
Glem det. Satt meg i bilen igjen nå etter og ha stått fra 07.30 ute. Fortsatt «increased battery discharge»…. Skjer kun i kaldere vær, ikke skjedd når det er Vår/Sommer… Noe tips? Vet at parkeringssensor foran og kanskje bak er gåen.
-
Heisann, Jeg byttet på fredagen(17.10.25) batteri til 95ah AGM fra 92ah AGM grunnet at jeg har slitt med "Increased battery discharge" feilen og tenkte at batteriet var dårlig. Siden dette også vedvarte ifjor vinter og ble tappet. Men feilen vedvarte etter at den hadde stått over natten. Igår koblet jeg ut IBS sensor på minus(-) pol og lot den stå over natten. Bilen startet normalt uten feil og betydning til svekket/tappet batteri. Er det riktig av meg og anta at IBS er synderen? Eller er jeg på bærtur? Blokkerer bare IBS annet strømsluk? Nytt batteri ble registrert og står inne som 90ah i ISTA+. På forhånd takk!
-
VictorH04 reagerte på et innlegg i et emne:
F15 BMW X5, 30d: ADblue - system defekt
-
Hei, noe oppdatering i saken her? Vet det er gammel tråd 😅
-
VictorH04 reagerte på et innlegg i et emne:
Style 20/21 Ønsket kjøpt
-
Vet ikke hvordan det er med andre BMW'er, men på min E61 (har pdc-sensorfeil) så hører man en statisk lyd på de fungerende sensorene. Dette kan testes ved å filme med mobilen og sette den inntil en og en sensor. Har man ISTA får man opplyst hvilken sensor det er feil på.
-
BMW F11 530D 2015 Adblue feil, 80518D & 2C3000
emne svarte i VictorH04 sin VictorH04 i Koding og diagnose
@mr.pingu Takk! Dette trengte jeg, vi har vært inne på tanken og skjøte på en ny adapter. Men hvordan vi skal gjøre det med elektronikken er vi usikre på, og holde systemet tett... Den aller mest ideele løsningen er jo og bytte hele skiten, men da må man grave dypt i lommeboka -
VictorH04 reagerte på et innlegg i et emne:
BMW F11 530D 2015 Adblue feil, 80518D & 2C3000
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne:
BMW F11 530D 2015 Adblue feil, 80518D & 2C3000
-
Ingvaldsen reagerte på et innlegg i et emne:
BMW F11 530D 2015 Adblue feil, 80518D & 2C3000
-
BMW F11 530D 2015 Adblue feil, 80518D & 2C3000
emne svarte i VictorH04 sin VictorH04 i Koding og diagnose
Beklager sent svar og dårlig oppfølging, livet kom i veien og starta i ny jobb Så her kommer en liten oppfølging. Kort tid etter jeg starta tråden her så koda vi bort SCR systemet, gjort på litt dodgy vis av noen for 4000kr. Men dette føltes feil, vi tok med bilen til Bimmerfiks som ordna tilbake SCR og slik som ting var før. Veldig proffe og flinke de på Bimmerfiks. Mot slutten av November så bestemte jeg og fattern oss for å ta en nøyere titt på dette. Vi demonterte det som trengs for å komme oss til SCR dysa, og ser en haug med krystallisert adblue/urea, i området der adapteren kobles inn i SCR-dysa. Vi tar ut dysa fra eksosen og gir den en grundig rens, og renser der vi finner krystallisert adblue. Når er alt rensa og kobla sammen, kjører vi ulike tester i ISTA. Vi kjører trykktest på systemet og ser at systemet holder trykk (se vedlagt video). Etter noen tester ser vi at den svarte plast-adapteren fra metering-line til SCR dyse lekker, og vi antar at dette er komponenten som skaper feil/trøbbel med feilkodene over, at det er vakuum feil. Da kommer spørsmålet, er det noe mulighet til å bytte kun denne adapteren? Eller fikse den med epoxy e.l? Føler det er utrolig tungvint/unødvendig å bytte hele metering-line for kun at adapteren på enden er gåen... Se gjerne bilder og video vedlagt! Takk, Med vennlig hilsen Victor IMG_9349.mov -
BMW F11 530D 2015 Adblue feil, 80518D & 2C3000
emne svarte i VictorH04 sin VictorH04 i Koding og diagnose
@Otis @PIIIPower Okay takk, har sjekket litt rundt men ble ikke særlig klokere. Er det noe service-funksjon i ISTA for å kjøre en test på pumpa eventuelt? Vi prøvde adblue additiv (lindemann) uten hell. Feilen kom etter at vi hadde kjørt i 2 timer (135km ca) og ble borte etter at vi hadde parkert og kjørt i rundt 10-15 min... Sletta feilen i ISTA men kom tilbake. Men hvordan er det å kjøre med denne feilen? Anbefales det? En mekaniker jeg kjenner sier det ikke spiller noe rolle og ikke skadelig... Det er min far sin bil og han pendler nesten 200km hver dag og er veldig avhengig av bilen. Har fått tilbud om å kode bort adblue systemet for kr 4000,- men syntes dette var litt vell priset for kun å kode bort adblue. -
Fikk adblue feil i dash og feil i ISTA, blir ikke klok på det og håper noen som har vært borti lignende kan hjelpe. Bilder fra ISTA vedlagt.
-
VictorH04 reagerte på et innlegg i et emne:
Koding av EDC dempere F11 LCI
-
Heisann, Noen som har kodet inn nye EDC bakdempere i ESYS som kan fortelle meg hvordan det gjøres via en forklaring eller video? Forsto at det var noe med CAFD injection, men blank etter det.. Takknemlig for alle bidrag! Med vennlig hilsen Victor
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne:
BMW E61 - Fører-speil går ikke ut
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
BMW E61 - Fører-speil går ikke ut
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
BMW E61 - Fører-speil går ikke ut
-
Hei, BMW E61 2010 mod med auto-dim og varme i speil. Har en dårlig vane med å bruke ta inn speilene på vinteren, ja vet det er dumt.. Så denne morgenen i -24c så går ikke førerspeil ut. Motoren lager ikke lyd men det kommer noe lyd fra speilet.. (Se video) Auto-dim og speil-justering fungerer som det skal. Noen nevner noe med "broken rods" i speilet og andre sier det bare har fryst fast. Alle innspill tas imot!
