Gå til innhold

VictorH04

Medlem
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om VictorH04

  • Bursdag 03/26/2004

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hamar
  • Interesser:
    BMW - selvfølgelig!
  • Kjøretøy
    '10 E61

Nylige profilbesøk

333 profilvisninger

VictorH04's Achievements

  1. Hei, noe oppdatering i saken her? Vet det er gammel tråd 😅
  2. Vet ikke hvordan det er med andre BMW'er, men på min E61 (har pdc-sensorfeil) så hører man en statisk lyd på de fungerende sensorene. Dette kan testes ved å filme med mobilen og sette den inntil en og en sensor. Har man ISTA får man opplyst hvilken sensor det er feil på.
  3. @mr.pingu Takk! Dette trengte jeg, vi har vært inne på tanken og skjøte på en ny adapter. Men hvordan vi skal gjøre det med elektronikken er vi usikre på, og holde systemet tett... Den aller mest ideele løsningen er jo og bytte hele skiten, men da må man grave dypt i lommeboka
  4. Beklager sent svar og dårlig oppfølging, livet kom i veien og starta i ny jobb Så her kommer en liten oppfølging. Kort tid etter jeg starta tråden her så koda vi bort SCR systemet, gjort på litt dodgy vis av noen for 4000kr. Men dette føltes feil, vi tok med bilen til Bimmerfiks som ordna tilbake SCR og slik som ting var før. Veldig proffe og flinke de på Bimmerfiks. Mot slutten av November så bestemte jeg og fattern oss for å ta en nøyere titt på dette. Vi demonterte det som trengs for å komme oss til SCR dysa, og ser en haug med krystallisert adblue/urea, i området der adapteren kobles inn i SCR-dysa. Vi tar ut dysa fra eksosen og gir den en grundig rens, og renser der vi finner krystallisert adblue. Når er alt rensa og kobla sammen, kjører vi ulike tester i ISTA. Vi kjører trykktest på systemet og ser at systemet holder trykk (se vedlagt video). Etter noen tester ser vi at den svarte plast-adapteren fra metering-line til SCR dyse lekker, og vi antar at dette er komponenten som skaper feil/trøbbel med feilkodene over, at det er vakuum feil. Da kommer spørsmålet, er det noe mulighet til å bytte kun denne adapteren? Eller fikse den med epoxy e.l? Føler det er utrolig tungvint/unødvendig å bytte hele metering-line for kun at adapteren på enden er gåen... Se gjerne bilder og video vedlagt! Takk, Med vennlig hilsen Victor IMG_9349.mov
  5. @Otis @PIIIPower Okay takk, har sjekket litt rundt men ble ikke særlig klokere. Er det noe service-funksjon i ISTA for å kjøre en test på pumpa eventuelt? Vi prøvde adblue additiv (lindemann) uten hell. Feilen kom etter at vi hadde kjørt i 2 timer (135km ca) og ble borte etter at vi hadde parkert og kjørt i rundt 10-15 min... Sletta feilen i ISTA men kom tilbake. Men hvordan er det å kjøre med denne feilen? Anbefales det? En mekaniker jeg kjenner sier det ikke spiller noe rolle og ikke skadelig... Det er min far sin bil og han pendler nesten 200km hver dag og er veldig avhengig av bilen. Har fått tilbud om å kode bort adblue systemet for kr 4000,- men syntes dette var litt vell priset for kun å kode bort adblue.
  6. Fikk adblue feil i dash og feil i ISTA, blir ikke klok på det og håper noen som har vært borti lignende kan hjelpe. Bilder fra ISTA vedlagt.
  7. Heisann, Noen som har kodet inn nye EDC bakdempere i ESYS som kan fortelle meg hvordan det gjøres via en forklaring eller video? Forsto at det var noe med CAFD injection, men blank etter det.. Takknemlig for alle bidrag! Med vennlig hilsen Victor
  8. Takk for innspill folkens, virker som at det fiksa seg ved at bilen fikk stå i en varm garasje over lengre periode.
  9. @sveigis Takk for innspill. Tok du av kåpen på speilet eller demonterte du hele speilet?
  10. Hei, BMW E61 2010 mod med auto-dim og varme i speil. Har en dårlig vane med å bruke ta inn speilene på vinteren, ja vet det er dumt.. Så denne morgenen i -24c så går ikke førerspeil ut. Motoren lager ikke lyd men det kommer noe lyd fra speilet.. (Se video) Auto-dim og speil-justering fungerer som det skal. Noen nevner noe med "broken rods" i speilet og andre sier det bare har fryst fast. Alle innspill tas imot!
  11. Liten oppdatering, MAF(luftmengdemåler) som var periodisk feil ble da til permanent feil og lot seg ikke slette. Så kjøpte ny BOSCH enhet. Byttet denne og feilen er borte og har ikke fått samme feilene på kaldstart i kuldedagene nå. Dersom feil dukker opp igjen så tar jeg ut EGR ventil og renser den Eventuelt bytter den.
  12. Okey, da får man satse på at det er det 👍 Så får jeg finne ett sted å gjøre det i nærmeste fremtid
  13. Her er også video fra EGR controller activation
  14. @Øyvind L. - Dette med feilkodene og "limp" mode skjer jo kun på start når det virker som at det har vært "piss-kaldt". Kan det være at EGR ventilen sitter fast av kulden og koks? Bilen min står stort sett ute hele året med unntak da jeg er på jobb, der har jeg oppvarmet garasjeanlegg og har aldri opplevd feilen der eller i varmere dager.
  15. Gjorde litt mer testing med live data nå. Kjørte en EGR controller activation og Air-mass system test i ISTA+. Temp ute -18c. IMG_5523.mp4 IMG_5524.mp4 IMG_5519.mov
×
×
  • Opprett ny...