Joda har fått gjort en heldel! Klarte selfølgelig og miste telefonen min i helga og der va alle bilder! Skal ned imorgen og knipse litt bilder og slikt så kommer det en liten post imorgen 🤩
Har plass til mye i hjulbuene her, må ikkje space i det hele tatt men felgkanten skal ver flush med 235 bak og 225 framme på disse hjulene. Så har eg et sett med «banehjul» også
Eg har heldigvis 2 til med
samme interiør og kan låne litt fra den ene for og komplitere denne:) skal ver mest mulig «orginal» utvendig blir mtech fangere og skjørter. Så blir den jo rimelig lav såklart med semislics og spacet ut hjul det som må til
En liten oppdatering, fikk såklart gjort lite i helgen også såklart. Vert og hentet mac ventil og koblet opp via sprutet nå og glømte å ta bilder dette skal eg ordne. Kom over et greit 2+2 interiør i oslo til en fornuftig pris ikkje helt komplett men så godt som til den prisen. Fikk en kompis til og svinge innom og plukke det opp og levert på døra mi idag:) har også et sett 17x8,5/17x10 bbs pitline eg vurdere og bruke på denne bilen. Har også fått nye kanaler på posten som blir henta imorgen og tilpasset og sveist inn:)
Hei. Di på bildet skal ikkje stå der nei. Nå har eg 3 delte på den andre og oz nova på den 3 e34n så denne blir det bbs pitline på tenke eg:) laster opp litt bilder idag
Ja, eg skal prøve det eg kan ihvertfall for at den får det karroseriet den fortjene og tilstand på bilen ikkje minst! Å tusen hjertelig takk for alt hjelp sålangt🤩
Så gøy!🤩 har selv en 88 535I manuell utenom og 2 e34 til fantastisk gøye biler🤩 eg har en orginal 535 manuell kasse liggende som kan selges, mellomaksling har eg desverre ikkje tilgjengelig:) har muligens pedallsett også dette kan eg selvsagt sjekke:)
Det kommer masse, har 2 til som og er vesentlig mye penere en denne, men det blir egen tråd. Tenker vi starter her😊 ekstremt rusten når det gjelder bimmers forumet og så har mye og lære selv angående posting og slikt:)
Absolutt. liv har det vert hele veien igrunn, bare et trist og slitent karroseri som har blitt brukt «opp» men nå skal den få tlc så den har mange år igjen:)
Hei det stemmer, har gått med rundt 500hk til nå, men nå sikte eg litt over planen er og kjøre mellom 500-600 på hjul:) men slik den står nå skal 750hk ver mulig igrunn ut ifra oppsett, dysene stopper der.
Da har eg kjøpt tilbake gamle bmw e34 535 turboen som eg eigde tidligere en periode men måtte selges pga andre prioriteringer. Dette er også gamle bilen til viggo e34 kjent som hopeless 535 turbo på forumet her. Kjøpte bilen tilbake i dårlig forfatning og det skulle kun en sikring til for og få den kjørbar😅 etter mange timer feilsøking og rydding i ledningsnett fant eg fleire dårlige ledninger og kortsluttinger som hadde påført ecu/datasprutet skader. Kom i kontakt med ein fra trondheim som tilfeldigvis hadde electromotive på hylla og heiv seg rundt og fikk sendt det nedover. Så blei ecu levert til en kjenning som er dreven med turbo biler og electromotive spesielt og sku ordne opp med nytt startmap. Etter litt lesing og gå over motor tenkte eg og kontakte viggo for og høre litt angående motor og hvilken komp den kom ut med etter borring og nye stempler. Å viste seg at han klarte og rote fram gamle filen etter bremsing og sendt på mail som gjorde ting veldig mye lettere. Nå står rydding av resten av ledningsnettet for tur. Samt nye kanaler skjermer og dører er på vei fra sverige. Så blir det ny mapping og hellakkering rett rundt hjørnet.
planer framover
nye kanaler
sandblåse bakstilling og travers (pulverlakkering)
sveise opp litt i gulv og kanaler blir byttet.
nye skjermer og dører
nytt interiør
montere ny bredbåndslambda
nye målere til ladetrykk olje temp og olje trykk pga dårlig kontakt og bynner og bli slitent (elektrisk)
gått over til elektrisk justering på ladetrykk via sprut istede for manuell boost controller.
tilton clutch er også på vei
hellakkering av bil (hemmelig farge)
oppsett på bil/motor prdags dato.
Wiseco stempler
Pauter råder
m5 rådelager
arp studs
fabrikkny topp
catcams turbokam
steg 2 ventilfjørpakke fra ppf
hd vipper fra ppf
vippelås(collar) fra ppf
mls toppakning.
ellers har den:
electromotive tec gt datasprut
6cyl electromotive coilpakke
Bosch 800cc dyser
walbro gst450 intankpumpe
turbosmart 800 BTR
turbosmart boost controller
stor Greddy radiator
3" rørgate for intercooler
450x300x75mm intercooler fra HPI
50mm wastegate fra turbosmart
ppf grenrør
precision 6766 turbo
3" custom eksos
snudd org innsug
stifta hub
gsperformance røde poly uretan motorfester
530d 5trinns kasse tillpasset av JAAS performance
mellomaksel tilpasset av JAAS PF
enkeltmasse svinghjul, ned dreid (JAAS PF)
765sachs clutchpakke med ekstra oppspent fjørpakke
4pucka zinther clutch
210 spærrediff, med 3.15 utveksling fra m5.
e32 750il 4stempla bremser forran
poly foringer i travers bak
bc racing coilovers
legger ved et bilde fra henting:) så skal eg prøve så godt eg kan og dokumentere og oppdatere poster her inne.