Gå til innhold

GregS

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om GregS

  • Bursdag 02/12/1983

Contact Methods

  • Website URL
    https://bilhobbyverksted.no/

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    BMW

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Ja de finnes: https://bilhobbyverksted.no/ 😁
  2. Er det noen garasjer til salgs? 😅
  3. Eh... når jeg bygger nettsiden, begynner det å bli vanedannende, og jeg tenker alltid at det fortsatt ikke er nok informasjon 😂
  4. Dette er lett å teste! Ta 100 ml AdBlue, tilsett tilsetningsstoffet, bland det, og legg deretter noen dråper på gulvet. Normalt, etter et par sekunder, kan du se krystaller danne seg. Sjekk hvordan det oppfører seg med dette tilsetningsstoffet. Det største problemet med AdBlue og sensorer er ved lave temperaturer. Hvis det faller under -15°C, er det en risiko for at det fryser i rørsystemer med liten diameter, osv.
  5. Jeg vil ikke skifte tema, men hvis noen trenger å leie et "gjør-det-selv"-verksted i nærheten av Trondheim, har jeg noe tilgjengelig: https://bilhobbyverksted.no/. Jeg har også noen verktøy og kan hjelpe med å løse elektroniske problemer. Dette er ikke et vanlig verksted hvor vi reparerer biler osv. Det er faktisk min garasje, som jeg leier ut på timebasis når jeg ikke trenger den. Som bilentusiast i mange år, vet jeg litt om biler.
  6. Du har rett, nå har jeg lest mer om spørsmålene knyttet til utslipp, men det er også en lenke som fører til en kalkulator for beregning av avgiften for effektøkning: https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/bygge-om/send-melding-om-ombygging/
  7. Men TÜV opererer i Tyskland, ikke i Norge. Uansett, hvis du vil lovlig øke effekten i bilen din, spiller det ingen rolle om tuneren gir en TÜV-godkjenning eller ikke. Lovmessig må du uansett melde dette til Statens vegvesen og forsikringsselskapet, og betale den nødvendige avgiften for det.
  8. 🍻
  9. Spørsmålet gjelder tross alt VW Passat 2.0TDI VCDS er den beste for å diagnostisere denne bilen
  10. Jeg skjønner ikke spørsmålet...
  11. Har du sjekket EGR-ventilen? I VAG viser det ofte problemer knyttet til O2-sensoren på grunn av feil NOx-verdier i eksosen. Generelt sett er det best å sjekke feilene med VCDS og se på de dynamiske loggene for å se hvordan lambda fungerer og hvordan resten av utstyret oppfører seg.
  12. Har du fikset dette problemet?
  13. Hei, Først og fremst må du vite hva som er inni filteret, og hva slags kjemikalier du bruker, og sørge for at alt dette er egnet for stedet der du skal utføre jobben. Jeg foreslår at du ikke gjør dette på et sted hvor barna dine leker. Det største problemet med denne typen rengjøring er å tømme partikkelfilteret. Hvis du monterer et vått filter med mye vann i, kan det lett bli ødelagt på grunn av temperaturen – DPF-en kan sprekke. En annen ting er at du bør sjekke om filteret allerede er skadet før du rengjør det. Dette er ikke alltid lett å oppdage, fordi jeg har sett i mange tilfeller at DPF-en sprekker på tvers, ikke på langs, og dette er vanskelig å se uten å fjerne kjernen fra dekselet. Uansett, hvis rengjøringen din er vellykket, så: La filteret tørke ordentlig. Husk å bruke en ny pakning, selv om den gamle ser bra ut. Jeg anbefaler å bytte DPF trykk/differensialtrykk-sensoren. Utfør en tilpasning i ECU-en for å sette opp den nye DPF-en og sensoren.
×
×
  • Opprett ny...