Gå til innhold

`Gjør det selv verksted`kommer kanskje tilbake?


Proffen
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble forsøkt i hjembyen min. Startet for to år siden, lagt ned tidlig i år. Ble nok for mye hobbyskruing, og for høye kostnader til lokale/materiell. Synd, kunne godt tenke meg å ha muligheten til å stå inne og skru, - men jeg brukte det aldri.. 

Prisene høres veldig forlokkende ut, sett fra en kundes' perspektiv. Men regn med at det kan bli en del rolige dager også. Bare husk at strømregning og husleie tikker inn uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir en del kostnader. Er derfor vi prøver å markedsføre oss på Facebook først. Folket må jo bruke oss, elles så går det dårlig. Dette `Gjør det selv verksted`vil bli mye bedre enn det som lå på Storo og Bjerke i Oslo. Her vil det alltid være en person tilstede( man kan spørre om råd eller om en hjelpene hånd). Renhold er viktig. Og det at vi gir motorsykkelene et sted å stå, gir oss nye kunder. Det vil bli plass for båt-bilhengere-campingvogn ol også for lettere rep. Alle som liker å skru selv, liker å stå inne å ha tilgang på luft - strøm og fast underlag.

Samt at vi har noe utstyr til gratis utlån.

Nå klarer ikke jeg å se hvor du kommer fra. men føler at å ha beliggenhet i Oslo eller Akershus vil gi oss et godt kundekrets.

Fint om du deler Facebook siden vår med vennene dine. Tusen takk.

 

Endret av Proffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det ligger masse la oss kalle det "Byråkratiiske" hindringer i veien for et slikt prosjekt. Sikkerhet, miljø for å nevne de to største. Ser også at utlån av verktøy kan være et tapsprosjekt. Om man ikke forlanger et depositum som omtrent ligger på verktøyets verdi, selv ved utlån på stedet. Jeg er for all del ikke negativ til et slikt prosjekt og all ære til de som vil prøve seg på noe slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt høy timepris dem operere med synes jeg. Jeg vet jo at dem ønsker å tjene penger på konseptet. men vet jo selv at på en del ting bruker jeg en god del mer tid enn en proff mekaniker, og da ruller det fort noen 500 lapper .

På småfiks kan det da bli like billig å levere bilen på et lokalt verksted.

Men spennende forretningskonsept, som er ganske vanlig i enktelte andre land.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, t06afre skrev:

Ser for meg at det ligger masse la oss kalle det "Byråkratiiske" hindringer i veien for et slikt prosjekt. Sikkerhet, miljø for å nevne de to største. Ser også at utlån av verktøy kan være et tapsprosjekt. Om man ikke forlanger et depositum som omtrent ligger på verktøyets verdi, selv ved utlån på stedet. Jeg er for all del ikke negativ til et slikt prosjekt og all ære til de som vil prøve seg på noe slikt

Hei.

Når det gjelder det starte opp en sånn bedrift , så tror jeg det går veldig bra. Har vært i kontakt med statens vegvesnet idag og fikk positivt tilbakemelding. Når det gjelder utlån av verktøy som elefant, motorbukk og girkasseløfter mot dep selvfølgelig, tror jeg ikke det blir noe problem. Delevasker og presse blir jo boltet fast i gulvet.

Da alt må være levert og leia betalt før vi åpner kjøreporten, tror jeg at vi klare holde styr på hvem som låner og ikke låner.

Men takk for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, dopus skrev:

Litt høy timepris dem operere med synes jeg. Jeg vet jo at dem ønsker å tjene penger på konseptet. men vet jo selv at på en del ting bruker jeg en god del mer tid enn en proff mekaniker, og da ruller det fort noen 500 lapper .

På småfiks kan det da bli like billig å levere bilen på et lokalt verksted.

Men spennende forretningskonsept, som er ganske vanlig i enktelte andre land.

 

Hei.

Hva mener du er mere riktig timepris da?.

 250 kr inkl moms pr time for å leie en løftebukk for bil og ha tilgang til luft- strøm - delevasker og presse synes ikke jeg er så galt. Er jo også gratis utlån av elefant, motorbukk og girkasseløfter. Vi tar imot olje du skifter og deler som du har byttet ut, hvis du som kunde ønsker at vi skal kaste det.

Fleste bilverksted ligger vel på en timepris fra 800 kr til 1200 kr pr time. Så kan man skru litt selv, så er det penger å spare. Her snakker vi om ta lett service, skifte bremser, skifte eksosanlegg, skifte noe forstillingen eller bakstillingen, skifte fjærer, skifte støtdemper, skifte starter, skifte dynamo, skifte pakninger, rep av ting inni bilen eller utenfor bilen o.l.

Bruker du 15 min, så betaler du for 15 min.

Men takk for tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satt utrolig pris på om man kunne komme innom og betale timepris på lån av feks. presse.
Jeg skrur og gjør alt selv, og verksteder skal ikke få lov til å røre noe av det jeg eier av kjøretøy utover EU-kontroll.
Har en god del kamerater som gjør enkelt vedlikehold selv, og det har blitt mange timer i garasjen her, kunne vært mye mer smidig for dem å benytte seg av et slikt tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FredrikE24 skrev:

Hadde satt utrolig pris på om man kunne komme innom og betale timepris på lån av feks. presse.
Jeg skrur og gjør alt selv, og verksteder skal ikke få lov til å røre noe av det jeg eier av kjøretøy utover EU-kontroll.
Har en god del kamerater som gjør enkelt vedlikehold selv, og det har blitt mange timer i garasjen her, kunne vært mye mer smidig for dem å benytte seg av et slikt tilbud.

Hei.

Mener du leie av presse for å ta med seg hjem til garasjen eller mener du leie av bare presse for å gjøre arbeidet hos oss?.

Hvis du mener gjøre arbeid på pressa hos oss, så er ikke det noe problem. Pris blir man enig om.

Takker for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Proffen skrev:

Hei.

Hva mener du er mere riktig timepris da?.

 250 kr inkl moms pr time for å leie en løftebukk for bil og ha tilgang til luft- strøm - delevasker og presse synes ikke jeg er så galt. Er jo også gratis utlån av elefant, motorbukk og girkasseløfter. Vi tar imot olje du skifter og deler som du har byttet ut, hvis du som kunde ønsker at vi skal kaste det.

Fleste bilverksted ligger vel på en timepris fra 800 kr til 1200 kr pr time. Så kan man skru litt selv, så er det penger å spare. Her snakker vi om ta lett service, skifte bremser, skifte eksosanlegg, skifte noe forstillingen eller bakstillingen, skifte fjærer, skifte støtdemper, skifte starter, skifte dynamo, skifte pakninger, rep av ting inni bilen eller utenfor bilen o.l.

Bruker du 15 min, så betaler du for 15 min.

Men takk for tilbakemeldingen.

Vet jo selv av erfaring at ting som i følge verkstedhåndboka bare skal ta la oss si 2 timer, gjerne tar dobbelt så lang tid, fordi det har rustet fast og sitter som F"#¤"#¤.

Da går det fort 2-3 ekstra timer, og ekstra verkstedleie i forhold til det man ser for seg.

Det gjør vanligvis ikke noe , hvis man sitter i garasjen, eller hjemme på gårdsplassen og skrur.

Hva som er korrekt pris er ikke alltid like lett å finne ut. Fra en bedrift sitt ståpunk er jo det den prisen som gir mest inntjening i forhold til utgifer. så kanskje her er det mer optimalt med høyere pris oG færre kunder, enn lavere pris og flere kunder, da flere kunder gir mer slitasje på maskiner og verktøy, og inntjeningen blir den samme.

Hva som er korrekt pris i kr og øre aner jeg ikke, da jeg ikke kjenner til prisnivået og snittinntektene på østlandet, og villigheten blant folk til å betale for en slik tjeneste.

 

Jeg har kanskje selv vært litt bortskjemt, da jeg har venner som har garasjer med både sakseløfter og grav.

 

Skulle jeg prøvd å starte en slik type bedrift hadde jeg ihvertfall unngått områder som er dominert av eneboliger med mulighet for garasje, og satset på et omårde som gjerne har leiligheter og liten plass for å skru hjemme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, dopus skrev:

Vet jo selv av erfaring at ting som i følge verkstedhåndboka bare skal ta la oss si 2 timer, gjerne tar dobbelt så lang tid, fordi det har rustet fast og sitter som F"#¤"#¤.

Da går det fort 2-3 ekstra timer, og ekstra verkstedleie i forhold til det man ser for seg.

Det gjør vanligvis ikke noe , hvis man sitter i garasjen, eller hjemme på gårdsplassen og skrur.

Hva som er korrekt pris er ikke alltid like lett å finne ut. Fra en bedrift sitt ståpunk er jo det den prisen som gir mest inntjening i forhold til utgifer. så kanskje her er det mer optimalt med høyere pris oG færre kunder, enn lavere pris og flere kunder, da flere kunder gir mer slitasje på maskiner og verktøy, og inntjeningen blir den samme.

Hva som er korrekt pris i kr og øre aner jeg ikke, da jeg ikke kjenner til prisnivået og snittinntektene på østlandet, og villigheten blant folk til å betale for en slik tjeneste.

 

Jeg har kanskje selv vært litt bortskjemt, da jeg har venner som har garasjer med både sakseløfter og grav.

 

Skulle jeg prøvd å starte en slik type bedrift hadde jeg ihvertfall unngått områder som er dominert av eneboliger med mulighet for garasje, og satset på et omårde som gjerne har leiligheter og liten plass for å skru hjemme.

 

Hei igjen.

Ja, det er sant. Men det ville også ha skjedd på bilverksted også. De fleste har vel vært borti at de har fått en forhåndpris og så har det blitt noe dyrere når bilen er ferdig. Fordi ting har vært defekt eller ting har tatt lenger tid o.l, Sånn er det bare.

Dette tilbudet er jo ment for alle, de som ikke har noe sted å skru selv og de som har det.

Det er jo kjempefint at du har tilgang til sakseløfter og grav. Men hva med dem som ikke har det?. Og hva hadde du gjort hvis du ikke hadde det og det var et `Gjør det selv verksted ` i nærheten av deg!!!.

Ang pris, tror ikke jeg at vi blir enig. Pris er jo regnet ut ifra hva det faktisk koster å drifte dette. Ikke for bli rik. Men har faktisk fått masse tilbakemeldinger på at prisene bra.

Blir nok oppstart i et industriområde o.l.

Takker for innspill.

P.S:

Men du er hjertlig velkommen til å prøve oss når/hvis vi åpner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

På min gamlebil var det mange operasjoner som jeg gjerne skulle ha hatt mulighet til å gjøre med bilen løftet opp og ikke minst under tak. Som eksempler dere også nevner - bremser ol.

At dere har litt verktøy man også kan leie/låne når man er der er også glimrende. Hvem har ikke hatt en for liten pipe, for kort ditten eller for svak datten. For en med litt bildilla, men uten plass å skru hadde jeg nok benyttet meg av muligheten.

 

Mvh

0590 Oslobygda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...