Gå til innhold

Scuirus2

Medlem
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    2010 E60 525xD

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Scuirus2's Achievements

  1. Det har vært mange klager på at BMW har gått vekk fra laser hovedlys. Men hvis vi skal stole på denne testen er VAG LED matrix bedre enn BMW laser, bortsett kanskje på lang avstand, så alternativet til å gå for ren LED matrise ville vært å utvikle en ny generasjon laserlys med forbedret LED matrise. Og siden laser teknologien ikke kan utnyttes til det fulle i USA og kostnadene er så høye så er det forståelig at de går for ren LED matrise. Får håpe i4 LCI adaptiv LED er minst like bra som den på Skoda Superb i testen. Det mest interessante er fra 14:18. https://youtu.be/iElE9_RFDGA?feature=shared Når jeg får bilen min skal jeg prøve å få gjort en test på E6 i området rundt Espa der det mangler belysning og sammenligne med en iX med laserlys.
  2. De må jo også ta hensyn til prisingen av i3 Neue Klasse, selv om den vel blir noen måneder forsinket.
  3. Hva skjer med i4 prisene når de får oppgraderte motorer og kanskje batterier (og sikkert SIC kraftelektronikk)? Prisforskjellen mellom 40 eDrive og 40 xDrive og opp til M50 er minimal slik at det stort sett bare selges M50. Toppmodellene til iX og i5 (M60) har vært mye dyrere enn 50 og 40 variantene (et par hundre tusen) Vil i4 40 xDrive som kanskje blir 45 xDrive siden den har like mange hk som nye iX 45 bli volummodellen med gunstig pris og M60 med sterkere motor enn M50 mye dyrere? Antar det blir slutt på rabattene fra BMW Norge når de oppgraderte modellene kommer.
  4. Jeg har en Bacho BH13000 garasjejekk, trenger jeg noe beskyttelse for å bruke denne på i4?
  5. Koreanere er jo gode på teknologi. Nå finnes det også et merke som heter Genesis under Hyundai plattformen, og etter hva jeg har blitt fortalt så skal BMW være glade for at de slipper konkurranse fra Genesis i Europa.
  6. Da har jeg kommet meg gjennom hele tråden, mye nyttig informasjon, diskusjoner om levering som ikke lenger er aktuelt og litt kjekling. Det er en ting jeg ønsker å kommentere, valg av seter. Første i4 jeg prøvde hadde M-sport seter. Jeg er en stor kar på 190cm, i overkant av 100kg og med lang overkropp og brede skuldre. M-sport setene gir ikke meg støtte i skulderen, men derimot presser de skuldrene mine framover med resultat at jeg får smerter i skuldrepartiet, totalt ubrukelig seter for meg. Jeg ble umiddelbart sendt ut i en i5 Touring med komfortseter av selger, og der satt jeg mye bedre. Men var fortsatt skuffet siden komfortsetene i min 2010 E60 har flere Instillinger og var bedre. Liker i4 bedre enn i5 så etter noen dager tok jeg turen til Bilia Drammen og prøvesatt sportsseter, deretter dro jeg til Bilia Skøyen for å prøvesitte M-sport seter igjen. Ble der fortalt at nesten ingen velger M-sport seter og vi måtte gå ned i parkeringskjelleren for å finne en M2 for at jeg skulle få prøve M-sport seter igjen. Konklusjonen var klar jeg kan ikke ha M-sport seter. Litt senere så hadde jeg en i4 m50 Supercharged til lån fra Sulland Lillehammer et døgn. Denne var Dravit grå som jeg hadde bestemt at jeg skulle ha hvis det ble i4. Den hadde også M-sport Pro pakke og ikke minst Merino skinn i Tartufo. Jeg likte bilen godt og rett før jul bestilte jeg en som jeg i ettertid har forstått er identisk med demobilen fra Sulland jeg hadde prøvd bortsett i fra felger. Demobilen https://finn.bmw.no/r/G26E-i4/i4-M50-xDrive-WBY31HD02SFT73588 Så poenget mitt er at en må prøve de forskjellige setene over tid for å finne ut hva som passer best til ens kropp, kjørestilling og krav til støtte og komfort. M-sport seter er ikke bedre enn sportsseter, de er forskjellige. En bonus av å ende opp med sportsseter er at jeg kunne velge det nydelige Merino Tartufo skinnet. Synes bilen ser rommeligere ut med Tartufo enn med svart skinn.
  7. Er det mulig å kode en bil med induvidual lakk slik at den skifter fil selv? 8TR Decoding additional functions er vel disabling av denne funksjonaliteten.
  8. Jeg har bestilt 33B M Sport package Pro med 3M2 M Sport brake, red high-gloss. Er dette et problem med 18" BMW orginal felger(vinterdekk)? Har lest det kan være et problem med uoriginale felger.
  9. Vet du antall dioder i matrisen på laser og LCI adaptiv led? Var inne på Hella sine sider og leste om frontlys teknologi, laser var ikke nevnt, alt dreide led matrise og økning av antall dioder. Antar det er Hella som leverer frontlys til BMW.
  10. Har snakket med selger, får med 5AL Active Protection uten tillegg i pris.
  11. Å finne totaleffekten på en elbil med mer enn en motor er ikke trivielt. Skal ikke påstå jeg kan så mye om elbiler, hadde faktisk ikke kjørt en før jeg prøvekjørte i4 for første gang i høst, men jeg er elektronikkingeniør med flere tiårs erfaring innen produktutvikling. Jeg har også jobbet en del med Li-ion batterier, vi bygger faktisk våre egne batteripakker. En kan ikke summere effekten på de to motorene. Indre motstand i batteriet, både i cellene og intern ledningsføring i batteripakka, vil gi lavere spenning når begge motorer går for fullt enn når bare en gjør det. En må ha begge akslinger på dynobenk for å få riktige målinger. Dynobenken vil gi effekten på hjulene, hvis en vil ha motoreffekten må spenninger og strømmer måles for begge motorer, siden produsentene kjenner effektiviteten til motorene kan motoreffekten dermed beregnes.
  12. Drive Recorder koster 2300kr online.
  13. Sjekket akkurat LCI pressemeldingen og så det var Sensatec og ikke skinn. Må ta et alvorsord med selger, jeg sa jeg ønsket skinn dashbord, han svarte da at jeg måtte gå for Super charged. Kommer til å forlange å få med 5AL gratis som kompensasjon for at han har "solgt" meg skinn dashbord.
  14. Jeg får skinntrukket dashbord som en del av Super charged.
  15. Hva annet enn laser frontlys, ventilerte seter og ambient light over hele instrumentpanelet er fjernet?
×
×
  • Opprett ny...