Gå til innhold

myrion

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Skal bli spennende å se om alle funksjoner funker på min da Enda ikke fått henta den ut, da jeg har litt logistikk med å kvitte meg med gammel bil, og flytte noe penger som ikke er helt klart enda, tar irriterende lang tid å få aksjefond realisert når jeg sendte det via aksjesparekonto.
  2. Ja, jeg tipper kanskje det er en innafor løsning. Tenkte det var verdt å høre hva slags muligheter folk benytter seg av, jeg er jo neppe den eneste i byen i samme situasjon. Men lurer på om jeg har lest om steder som er ganske strenge overfor de som står med egen bøtte. Er kanskje vanskelig å kontrollere om folk har fylt egen kjemi på bøtta før de dro hjemmefra, men det er vel kanskje mest av køhensyn folk ikke vil at aspirerende detailere skal stå i fellesanlegget i evigheter.
  3. Beklager om dette er et gjennomdiskutert tema som heller bør postes i en annen tråd. Men henter straks ut en ny i4 M50, og da har jeg jo lyst til å vite hvordan jeg best kan ta vare på nybilutseendet. Som mange andre kanskje gjør, bor jeg i leilighet der vi ikke har noe areal for å vaske bil (det er forbudt og på eiendommen og i garasjen), og må da finne meg et annet sted å vaske. Så er litt på utkikk etter tips til hva jeg skal ha av ambisjoner for bilvask av den nye bilen. Idealet er jo så klart å få lagt lakkforsegling, og ha et sted jeg kan vaske bilen med eget utstyr ihht anbefalingene for lakkforseglingen. Men når jeg ikke har den muligheten, prøver jeg å kartlegge hvordan jeg best kan ta vare på bilen, eller om jeg bare må ta et mer pragmatisk standpunkt og kjøre på med børstevask hos en av byens mer avanserte vaskeanlegg med jevne mellomrom og kanskje ikke engang legge forsegling på. Jeg ser jo at feks Ditec sier garantien ryker bare du vasker bilen i børsteløs maskin og virker å forutsette at du har mulighet til hjemmevask. Det meste jeg har funnet med Google er gjerne litt gamle treff om steder som K2000 der du i større grad kunne ta med eget utstyr, men virker som det meste av dagens selvvaskanlegg er rimelig strenge på denne fronten. Dive In sier vel at du får lov til å ta med en bøtte med vann for å gjøre berøringsvask hvis det er rolige forhold, sålenge du ikke har med egen gøyal kjemi. Å utelukkende basere seg på børsteløst virker heller ikke aktuelt, når jeg ser hvordan dagens bil ser ut der jeg for det meste har brukt Circle K og Dive Ins børsteløse program.
  4. Sålenge jeg får låst opp og kjørt med et kort hvis jeg har glemt nøkler og mobilen av en grunn dør på seg skal jeg si meg fornøyd. Har forstått det som at nøklene har litt flere muligheter til å betjene ulike funksjoner.
  5. Det vet jeg ikke, for jeg venter på noe transaksjoner som må gå gjennom før jeg har penger på plass til å betale og hente den ut Som BMW-nybegynner er jeg usikker hva som typisk følger med. Var bare kontrakten jeg tegna i går for å sikre meg at bilen ikke forsvant, de hadde visst solgt unna flere på få dager, og hadde såvidt jeg forsto kun to-tre biler igjen da jeg stakk innom.
  6. Fagforeninger kan også gi den rabatten. Har sett tilbud gitt via legeforeningen, der sto det storkunderabatt. Jeg fikk rabatt via fagforening på det samme, men husker ikke om det sto storkunderabatt der. I går tegna jeg kontrakt på en bil, rakk å få tak i en av de siste kampanjebilene med noenlunde ok spekk og i den fargen jeg likte best av de som var tilgjengelige (Tanzanite II eller hva den heter). Synes liksom svart og blåtoner er det jeg assosierer med BMW av en eller annen grunn, hvertfall når jeg ikke tør kjøpe så rask bil som rød . Er det forresten noen som vet om en typisk kan etterkjøpe kort-løsningen til BMW og bruke den noenlunde uavhengig av nøkler? Som snart eks-amerikabileier med T-logo har jeg blitt litt for vant til at det er noen år siden man hadde behov for å ha med seg en nøkkel-dings når en skal ut og kjøre bil. Håper å kunne bruke mobil mest mulig, men det hender jo mobiler dør, og da er det veldig greit å ha et kort i lommeboka som alltid er med en. Men må innrømme jeg forplikta meg til bilen før jeg sjekka om den har disse mulighetene.
  7. Jepp, byttet akkurat fagforening av den grunn Og jeg ser absolutt potensialet for å synde mtp oppmerksomhet på veien om du ikke kan alle mulighetene med hurtigknapper og stemmekontroll på Tesla. Endel kontroller på skjermen man gjerne ofte vil se på er jo forsvinnende små og vanskelig å treffe og, skjønner ikke hvorfor de ikke har en drive-modus der essensielle ting feks kunne blitt forstørret. Der synes jeg layouten på endel Google-UI i Polestar er hakket bedre. Tror nok i4en skal funke for meg bare med tilvenning. Flere ting likte jeg jo virkelig godt.
  8. Ja, litt forvirrende dette synes jeg. Har også lest artikler om at OS 9 skal være for kompakte biler uten kontrollen i midten, men ble litt usikker om de har en versjon som også vil funke med større biler. Virker jo som OS9 er ment å komme i alle etterhvert utfra ymse presentasjoner, men samtidig virker det ikke å finnes på større biler foreløpig. Har også god erfaring med Googles løsninger i Polestar, så litt derfor jeg hadde foretrukket å ha noe samme plattformen i en i4. Kommer fra Tesla, og vil gjerne ha mest mulig intuitivt og selvforklarende løsninger for å styre ting som media og navigasjon. For min del synes jeg de har vært ganske flinke på infotainmentbiten, og første gang jeg satte meg inn i en Model 3 fikk jeg uten problem til å betjene det meste (selv om enkelte ting er unødvendig knotete). Det var nok fordi jeg var uvant med flere knapper og litt annen tilnærming til styring av bilen jeg ble litt klønete med å navigere meg rundt i bilen jeg prøvde i går, men tipper vel jeg fint kommer inn i det med en halvtime på en parkeringsplass. Jeg var jo også teit og lette lenge etter styring av volumet på stereoen, før jeg innså at det jo var en fysisk knapp der den sitter på stort sett alle biler Men da jeg skulle navigere i går endte jeg med å skru på Carplay for å få kjent grensesnitt Men utfra tilbudet jeg så på M60 til en kjenning, tror jeg nok jeg må trekke streken for hvor mye penger jeg kan bruke på bil, det blir fort en 40000 ekstra ift tilbudet jeg henta i går, selv med fagforeningsrabatter.
  9. Hei, nybegynner i BMW-verden som vurderer å kjøpe en av lagerbilene av M50 her. Men, jeg ser M60 i enkelte artikler oppgis å komme med BMW OS 9. Som over snittet glad i god infotainment i bil, spekulerer jeg i om det er verdt å vente på. Denne artikkelen nevner det: https://www.elbil24.no/nyheter/bmw-i4-far-toppmodell/83161191 Mens skjermbildene jeg ser i konfigurator og sånt virker å vise det som ser ut som 8.5. Denne mer omfattende offisielle omtalen på den irske siden nevner også 8.5 https://www.bmw.ie/en/all-models/m-series/i4-m50/bmw-i4-m60-xdrive-gran-coupe.html#design For min del er vel de ekstra hestene og rekkevidden litt mindre interessante, da jeg føler jeg har mer enn nok i M50-generasjonen, men om man potensielt sett går glipp av et mer framtidsrettet operativsystem i bilen kjenner jeg det kanskje frister å vente på etterfølger. Eller er det som jeg mistenker sånn at nyhetsartiklene har skrevet feil, og at M60 er en bump på batteri og effektivitet, og kommer med samme programvareplattform som dagens generasjon? Noen som tør å si noe bastant?
×
×
  • Opprett ny...