Gå til innhold

Turbo HF's BMW 325iX E30 Coupé - Grey Shadow - Solgt!

Turbo-HF
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da går endelig alt etter planen, og iløpet av få dager er jeg endelig eier av en fin, diamantschwarz metallic 325iX 1986/-'87-modell, 2-dørs coupé sport, registerert i oktober 1986! :D Alltid gått og drømt om en E30, en klassisk perle, og nå har jeg endelig anledning til å eie en "ny" (for meg) BMW igjen. (Har hatt en E39 523iA før, for 5 års tid siden.) Endelig manuell og firehjulstrekk! ;) 63/37 er ifølge BMW selv helt ideelt for bilen, og gleder meg til å føle dette på vinterstid. Den vil jo primært oppføre seg som en bakhjulstrekker, uansett! ;)

Bilen er allerede EU-godkjent, lite rust og forholdsvis lav kilometerstand, 197864 km har den visst gått. Bilen har kún 2 tidligere, voksne eiere før meg, og er tight og fin som en nybil. Denne er visst godt holdt! :D

Av utstyr kan jeg nevne det jeg vet om akkurat nå: Takluke, kurvelys, ikke sentrallås, manuelle vinduer, servo, ABS, heldigvis ikke hengerfeste, dobbel eksos på bakpotten, baklukespoiler, og kanalskjørt, pluss leppe foran og bak, ellers ix standard, originalbil og påkostet mye ellers nytt i det siste, tydeligvis. Sommer og vinterhjul på aluminiumsfelger, minus servicehefte som ikke fulgte med.

Planene vil vel som vanlig dukke opp mer etterhvert, hva angår dekk, felger og eventuell styling, etc, men foreløpig tar jeg det etappevis.. I og med at lykter og optikken er viktig og at bilen er mørk grå, så har jeg da handlet inn litt snacks fra GS Bildeler, Veng og Realcar. :D Hva disse delene er vil jeg røpe og vise etterhvert, men sier ikke mer foreløpig! Da jeg ikke har overtatt bilen enda har jeg jo selvsagt dessverre ingen bilder, men vil legge ut så fort den er kommet til meg! :) Må likevel nevne at originalspoileren på bakluken skal settes på, hvis den ikke er der, pluss at lampene skiftes ut til røkfarget klarglass på sideblinklys i forskjerm og støtfanger foran. Ellers blir det chrome angeleyes og røkfargede baklamper. Mulig jeg også monterer KN 57i luftfilterkit? :D

Stereoen, med dvd-skjerm, ville tidligere eier beholde, så ny cd-spiller skal settes i. :)

Forøvrig: BN-skilter. Bilen er nylig EU-godkjent, har svært lite rust, visstnok, helt ny bensintank, nye bremserør og diverse annet, så mye påkostet av forrige eier.. Greit at dette allerede er gjort tidligere, så slipper jeg! ;) Pluss at den hadde en gunstig pris på ca. 30k! :D Denne skal tas godt vare på. Mer kommer.. :D Følg gjerne med... :D:mrgreen:

Edit: Da kom bilen tirsdag 11/10 2011! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, da har (allerede) noen av delene ankommet, fra Veng, Realcar og via egen leverandør på jobb, Sørensen Og Balchen. Det er da foreløpig sotede sideblinklys til forskjermen(e), til frontfangeren, og luftfilterkit'et fra K&N! :D Mangler bare lyktene og grillisten fra GS og bilen, men den er også snart på plass, så da blir det før- og etterbilder, pluss demontere, montere igjen og å kose seg i helgen! :D Alt skal dokumenteres, over, under, inni og utenpå bilen! ;) Følg med, følg med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...