Nils Magnus Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 Da fikk jeg bilen min tilbake på Torsdag etter bytte til ny starter og Trykk regulator til dieselretur. Bilen har vært inne ved Auto & Dekkservice i bodø(Mekonomen) Bilen er betydelig mere tungstartet ved kald motor og nesten umulig og starte ved varm motor. I tillegg så stopper motoren hvis jeg gir skikkelig gass på den. Går helt greit inntil ca halv gass. Den nye starteren har en ulyd når du starter bilen og spinner etter at bilen har startet i kort tid. Alle disse problemene kom etter verksted besøket. Før dette var det ingen ulyder og bilen startet med en gang, uten protest. Uansett om det var 30 kalde eller 30 varme ute. Starteren laget på ingen måte ulyd. Og bilen har ALDRI stoppet ved akselerasjon. Hellanor dekker ny starter ihvertfall, kjøpte en fra hella, men de har nå bestilt ny BOSCH starter til bilen og dekker arbeidet for å få denne byttet igjen.(Fantastisk Service fra dem). Noen som har en idè om hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Magnus Skrevet August 5, 2012 Forfatter Share Skrevet August 5, 2012 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 Jeg siterer TRF i dieseltråden som ligger som sticky øverst i dette forumet: Hvis matesida er i orden, gløding er i orden, sensorer er orden, har du antagelig en bil som blir verre å starte når varm, og umulig når det er skikkelig kaldt ute. Dette skyldes normalt for lavt trykk i railen (et absolutt minimum her er 250bar når starteren går). Dette kan skyldes flere ting, hovedpumpe, trykk sensor, trykk akkumulator, men skyldes som oftest en defekt injektor som har “for stor indre lekkasje”, altså den lekker tilbake for mye diesel til returen. Det er ikke nødvendig å ta ut injektorene å teste dem i benk. De som jobber med det greier stort sett aldri å finne noe feil (skulle tro de ikke tester indre lekkasjen engang). De vil prøve å overbevise deg om at du trenger nye injektorer fordi sprayebildet er for dårlig, eller at du må ha diesel rens fordi det er for mye urenheter. Stort sett er det tull og pølsevev fordi de ikke vet bedre. Og klart bilen blir i orden med 6 nye injektorer (til den nette sum av 24k pluss arbeid). Å sjekke for for stor indre lekkasje er enkelt, og som oftest avdekker det problemet. Vet ikke om dette er noe som skjer over natta, eller relevant til ditt problem, men kan jo være en tanke. Ellers kan du spør i tråden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet August 6, 2012 Share Skrevet August 6, 2012 Har dessverre ikke et riktig konkret svar. Men du kan jo prøve med en diagnosetest først og se om det kommer noe spennende der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Magnus Skrevet August 8, 2012 Forfatter Share Skrevet August 8, 2012 Har kjørt diagnose test. INGEN feilmeldinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Magnus Skrevet August 19, 2012 Forfatter Share Skrevet August 19, 2012 Har da fått svar på hva som gjør dette. Det er dyse nr 1 som gir for lavt trykk. Har lest litt på nettet og det står at standardproblemet med defekt dyse er at bilen starter fint kald men er vanskelig å starte når den er varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Hvordan fant du ut hva problemet var? Har samme problem på min 02 530d at den er veldig tungstartet på varm motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Kan sjekke returen på dysa, for og se om den lekker mye.. Edit:Sjekker selvsagt alle 6 samtidig, for og sammenligne og se om det er noen som peker seg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Er dette noe jeg kan sjekke uten å måtte demontere så alt for mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Ja, om du søker på youtube etter for eksempel bmw 530d leak test eller noe i den dur, injector leak test osv. Så finst det flere, også fra andre bilmerker. Men er i hovudsak dekselet på motoren som må av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Da skal jeg se på det takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Fant ingen gode videoer på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Fant ingen gode videoer på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenM3 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Så de som slipper ut mer er "defekt"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå