tyggen Skrevet Juni 5, 2014 Share Skrevet Juni 5, 2014 Har en F11 2012 med riper i skjermen. Vasket skjermen med en myk fuktig klut og dermed var skaden gjort. Utrolig dårlig kvalitet på overflaten. Noen som har vært ute for det samme eller vet hvordan en kan fjerne ripene? Veldig kjipt og måtte skifte skjermen pga dette.Håper noen kan hjelpe!Tyggen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 6, 2014 Share Skrevet Juni 6, 2014 Tror det bare er en tynn beskyttelse i plast foran som kan byttes. Samme på min e91 men jeg har ikke kommet så langt med å gidde kjøpe ny. Regner med d e d samme på 2012 F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 6, 2014 Share Skrevet Juni 6, 2014 litt skuffende at det ikke tåler mer! håper det lar seg ordne på fornuftig vis. har forresten sett folk som har limt folie på navi på e38/39 når den blir slitt. det kan kanskje være et alternativ om ikke bmw har noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Ikke sikkert f11 har en plastikkfilm som er utskiftninger. Ser ut som bmw har sluttet med det. Men her er en kar som hadde samme problem og fiksa det: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=666066&page=3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Utskiftbar*** Telefonen min ville ikke redigere innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarn Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Har litt av det samme på min,eneste som kan brukes for å gjøre rent er vel rensevæske og fiberklut for LCD skjermer. Skal prøve den ripefjerneren jeg også. Elendig overflate på de skjermene,bør ha på beskyttelsesfilm ASAP på ny bil i hvfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarn Skrevet Juni 7, 2014 Share Skrevet Juni 7, 2014 Alternativ: http://www.photodon.com/p/MXG-2962-01.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggen Skrevet Juni 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2014 Takk for svar folkens Ja det er helt utrolig at BMW som er så bra leverer en skjerm med så elendig overflate. Vet ikke om jeg er så mye klokere på hva jeg skal gjøre, så jeg tror jeg tar kontakt med BMW over helgen og ser om det er mulig å få bekreftet om det er beskyttelsesfilm eller ikke, tar ikke sjansen på å gjøre mer skade. Finner noe på nettet om at en kan polere vekk film, at den vil bli verre med en gang men at en må forsette å polere så forsvinner filmen. Dette var på E39 så jeg vet ikke om det går på min. Finner ikke noe om frangangsmåte på F11 så jeg må være sikker på hva jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggen Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2014 Hei igjen Var i kontakt med BMW i Bergen tidligere i uken, og de ba meg komme innom så de kunne se på det. Joda, jeg stillte opp idag og snakket med de på verkstedet, men neida, ikke ville de se på det og heller hadde de aldri hørt om problemstillingen, så her måtte jeg gå med uforettet sak. Synes godt de kunne sagt dette på telefonen så jeg hadde sluppet å kjøre i 25 min. hver vei. Ikke imponert over kundebehandlingen akkurat! På vei hjem stakk jeg derimot innom Elkjøp for å kjøpe skjermrens, tenkte jeg kunne prøve dette. Jeg sprayet på og vasket over, men etter et par minutter begynte det å se forferdelig ut på skjermen. Den ble sjolllete og fæl og panikken tok meg nesten Jeg mener å ha lest noe om en slik situsjon på nettet og fortsatte å vaske og polere med middelet. Etter litt jobbing så er jeg nå den lykkelige eier av en skjerm uten riper. Måtte bare jobbe vekk belegget og nå ser skjermen helt fin og flott ut. Så har andre samme problematikken så er dette verd å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarn Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Får gjøre det samme jeg også,fikk forresten ferdigskjært folie til skjermen i postkassa i går: https://ssl.perfora.net/lexerd.com/shop/article_24-6s9-2qjbhc/2011-BMW-535i-OEM-in-dash-Navigation-Screen-Protector.html?sessid=XdeG93hURRSNsbLVotPPhz5NjoSk2qKkS3FOhvZZq6dUd8kPmc1m9VEaFNkYpAcO&shop_param=cid%3D1%26aid%3D24-6s9-2qjbhc%26 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simmelim Skrevet August 10, 2014 Share Skrevet August 10, 2014 Hei igjen Var i kontakt med BMW i Bergen tidligere i uken, og de ba meg komme innom så de kunne se på det. Joda, jeg stillte opp idag og snakket med de på verkstedet, men neida, ikke ville de se på det og heller hadde de aldri hørt om problemstillingen, så her måtte jeg gå med uforettet sak. Synes godt de kunne sagt dette på telefonen så jeg hadde sluppet å kjøre i 25 min. hver vei. Ikke imponert over kundebehandlingen akkurat! På vei hjem stakk jeg derimot innom Elkjøp for å kjøpe skjermrens, tenkte jeg kunne prøve dette. Jeg sprayet på og vasket over, men etter et par minutter begynte det å se forferdelig ut på skjermen. Den ble sjolllete og fæl og panikken tok meg nesten Jeg mener å ha lest noe om en slik situsjon på nettet og fortsatte å vaske og polere med middelet. Etter litt jobbing så er jeg nå den lykkelige eier av en skjerm uten riper. Måtte bare jobbe vekk belegget og nå ser skjermen helt fin og flott ut. Så har andre samme problematikken så er dette verd å prøve Fortsatte du bare med rensemiddelet og gnidde over skjermen til det gikk bort? Har fått en liten ripe på tvers av skjermen som jeg gjerne vil ha bort. Fikk du med en klut til å bruke med middelet? Det blir vel bare rent? Du gnir ikke bort noe beskyttelsesfilm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarn Skrevet September 14, 2014 Share Skrevet September 14, 2014 Polerer vel bort filmen når dette gjøres.Rævva greier på en så dyr bil.Verkstedet mitt var ikke interessert når jeg la fram problemet.Skyldte i mitt tilfellet på at for sterk såpe var brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.Johnsen Skrevet Mars 15, 2017 Share Skrevet Mars 15, 2017 On 13.6.2014 at 15.18, tyggen skrev: Hei igjen Var i kontakt med BMW i Bergen tidligere i uken, og de ba meg komme innom så de kunne se på det. Joda, jeg stillte opp idag og snakket med de på verkstedet, men neida, ikke ville de se på det og heller hadde de aldri hørt om problemstillingen, så her måtte jeg gå med uforettet sak. Synes godt de kunne sagt dette på telefonen så jeg hadde sluppet å kjøre i 25 min. hver vei. Ikke imponert over kundebehandlingen akkurat! På vei hjem stakk jeg derimot innom Elkjøp for å kjøpe skjermrens, tenkte jeg kunne prøve dette. Jeg sprayet på og vasket over, men etter et par minutter begynte det å se forferdelig ut på skjermen. Den ble sjolllete og fæl og panikken tok meg nesten Jeg mener å ha lest noe om en slik situsjon på nettet og fortsatte å vaske og polere med middelet. Etter litt jobbing så er jeg nå den lykkelige eier av en skjerm uten riper. Måtte bare jobbe vekk belegget og nå ser skjermen helt fin og flott ut. Så har andre samme problematikken så er dette verd å prøve Beklager å dra opp en gammel tråd men har samme problem på min F11. Det jeg kurer på er hvordan skjermen er i sol når man har polert bort den antirefleksive overflaten? Ser man innholdet greit i alle lys og vinkler? Vurderer å bare forsøke å montere film først uten noen form for polering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå