Gå til innhold

dashcam spørsmål


Kattlikzm
 Share

Anbefalte innlegg

That´s it. Jeg er møkk lei kukksugere som ikke kan parkere. Uheldigvis er det alt for mange av disse i Oslo! :(

En eller annen (please insert badword here :devil: ) rygget rett inn i den nylakkerte frontfangeren min med hengerfester. HELDIGVIS var skaden minimal (ødelagt skiltplate - flaks at ikke frontfangeren fikk sprekker/riper)

 

 

 

Har bestemt meg for å gå for en god dashcam. Har kun tre kriterier:

- God nok bildekvalitet til at kameraet fanger opp bilens regnr

- Lite, ikke tar alt for mye plass

- At kameraet står PÅ mens bilen står parkert i Parkeringen. 

 

Vet dere om de aller fleste dashcams støtter det sistnevnte? ^

 

Og tilslutt: Hvordan fungerer dashcam egentlig? er det koblet opp mot sigaretttenneren eller går disse på batteri/usb lading? Hvor lenge kan et dashcam filme før minnet blir fullt? Litt idiotisk om den bare holder ut i 2-3 timer når bilen står parkert 7t på jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://dashcams.no/shop/naito-v2-gps/

 

sjekk ut siden der. skal visst være veldig gode på dashcams. er innebygget batteri men står ikke noe om hvor lenge det holder. Men det er begelse føler på cammet.

 

Jeg har et lignende dette, men uten skjerm. Det kosta vel nesten 300 kr på ebay.. :P

Kvaliteten på filmen er ok, den er ikke 1080p klar og fin, men funker ok.

 

Det starter når jeg slår på tenninga, og filmer 15 sek etter jeg har slått av.

Har fått med litt av hvert på det, kattepåkjørsler, et par kollisjoner der jeg "satt på første rad" osv.

Men har brukt et dritt minnekort så det har bare blitt ball hver gang.

Har kjøpt et skikkelig nå, så får se om det funker bedre da, vis ikke får jeg finne meg et annet kamera.

Det er hvertfall veldig lite, ser knapt at det er der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lignende dette, men uten skjerm. Det kosta vel nesten 300 kr på ebay.. :P

Kvaliteten på filmen er ok, den er ikke 1080p klar og fin, men funker ok.

 

Det starter når jeg slår på tenninga, og filmer 15 sek etter jeg har slått av.

Har fått med litt av hvert på det, kattepåkjørsler, et par kollisjoner der jeg "satt på første rad" osv.

Men har brukt et dritt minnekort så det har bare blitt ball hver gang.

Har kjøpt et skikkelig nå, så får se om det funker bedre da, vis ikke får jeg finne meg et annet kamera.

Det er hvertfall veldig lite, ser knapt at det er der. :)

Kjør med det nye kameraet ditt i et par uker, og si hva slags erfaringer du har! :)

 

 

Sweetbmw: den så ikke dårlig ut, men som du sier står det ingenting om hvor lenge batteriet varer :/! Skal prøve å få sendt en mail til selger, eller gjøre research senere.

 

 

Siden bor i byen med mange andre idioter med null parkeringskunnskaper, er jeg avhengig av at kameraet ruller mens bilen står parkert. Flott om noen kan hjelpe meg å finne et solid kamera som gjør nettopp den jobben utmerket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm den så ikke dårlig ut.

Hvor lenge har du hatt den? Og er den brukervennlig? 

 

 

hatt den et år elns, funker bra ennå

 

begynner filme når den får strøm (når man aktiverer dne funksjonen) men har batteri og så kan filme en stund ellers og.

 

bruker såpass lite strøm at man kan bare la den stå plugga i, glemt å plugge det ut mange ganger :P fortsatt null stress å kjøre noen dager senere. men liker plugge det ut da bilen står brått en ukes tid :P

 

denne filmen er filma med det (det som er framover) jævlig ripete/skitten frontrute da :P

 

 

som du og ser så har det mulighet for å vise farta på skjermen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...