Gå til innhold

Sedona rød E82 123d, Solgt


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Du gjorde det ja! :) hvordan er det å få av det egentlig? [emoji12]

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

Må ha en "spray remover" men går fint av. MEN dersom du er så uheldig å få litt på lakken så tar det litt av klarlakken med seg når du vasker det av med remover.. fikk en liten prikk.. på plastikken på lykta er det nada problem :)

 

Utenom det er jeg kjempe fornøyd med farge match og at det var så fort gjort! Ser utrolig mye bedre ut, men må ha noe skarpere ryggelys tror jeg når vinteren kommer for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skal fjerne DPF. Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange ønsker å gjøre det. Det gir vel bare noen ytterst få ekstra hestekrefter, 10 kanskje? Ulempen er traktorlyd, diesellukt og nedsoting av eksteriør. Hvis bakgrunnen er redsel for store kostnader hvis DPF går tett, er det ikke bedre å vente med å fjerne DPF til det eventuelt skjer?

 

Er det noen store fordeler jeg ikke har fått med meg? La meg få lære litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for motor skal puste lettere, lyden som kommer av det, litt effekt. Jeg kommer til å mappe bilen neste år så da kommer dpf delete, egr delete osv til hjelpe :)

Jeg er ikke noe ekstremt satt inn på dette så for god info hør med TRF :)

Og lyden sier du blir traktor, har du noengang hørt lyden selv da?

Jeg må si turbo plystringen og grovheten som kommer er konge :) spesielt med ordentlig eksos som f eks miltek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, lyden fra Milltek er bøs. Men lukk øynene når den går på tomgang, er det ikke en traktor du hører? ;) Og legg merke til den rene eksosen før trimmingen, og røykskyen etterpå ... Dine pene, nye kromstusser kommer til å bli tilgriset og fæle.

 

Jeg har forståelse for at mange vil ha mer motorlyd på bilen sin, men jeg setter mer pris på stillhet. Og når du sitter i en godt lydisolert bil, da er vel lyden mest for andres del? Tror du dine "tilhørere" ønsker mer trafikklyd, mer forurensning og mer diesellukt?

 

Men grom lyd, det er det. :)

 

Jeg skal også mappe bilen min, går fra 115 til 180 HK, 10 ekstra etter fjerning av DPF, så det dropper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har satt deg på den traktorlyden litt lenge, for det synest jeg ikke. Uansett så er det en diesel, den vil alltid være grov, du kan ikke forvente annet.

Hvilken bil har du da? Regner med det er en 2 liter som bare er fabrikk nedjustert? Kanskje 1.6?

Alt er uansett smak å behag. Tuningen er vel fra 204-250hk, og er anbefalt fra TRF og flere å få på dpf delete. Røyken btw er vel fra egr delete også, da dette ikke lenger blir sittende fast inni motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærre lækkert! Ble en helt ny bil nå. Tenker med gru på hvordan dette hadde sett ut med med den originale endestussen. Skjønner ikke hvorfor BMW er så kjipe på eksosen på slike biler, det er kanskje for å selge performance-anlegg. Kunne du opplyst om hvor du kjøpte endestussen, og dim? Antar du solgte den første og kjøpte ny.

 

Kunne det passet med svarte emblem på denne bilen? Er litt usikker selv.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...