Gå til innhold

TommyFF E61- Solgt!


TommyFF
 Share

Anbefalte innlegg

JA, da ble det bil i år alikevel da jeg fant en ganske så strøken E61 jeg følte jeg måtte ha. Valget falt på en 2008 mod 520D.

Opprinnelig skeptisk til 2literen, da jeg helst ville ha 3literen, men er vanvittig imponert av den hittil.

Bilen fremstår som meget strøken, og det er virkelig en fryd å kjøre rundt i den :)

Foreløpige planer : Utført = streket over.

* CIC

* M-Optikk

*M5 speil

*Nye felger - Style 128 er kjøpt inn

*Foliere/lakkere chrome lister rundt vinduer

*Senk- Hartge er kjøpt inn

*Sort taktrekk

*Sote ruter

*ettermontere head-up display ( dette kommer absolutt sist )

Kostnadsmessig blir dette mye dyrt, av den grunn blir ikke alt gjort på et blunk. Nå i første omgang vil jeg bare kjøre, og kjøre, og kjøre.

Har bestilt swissvax skinnpleie, så det, og ellers interiør vil få en shine innen kort tid, sammen med klargjøring til vinter og salte norske veier.

Slenger med noen dårlige mobilbilder , hyggelig med både ris og ros :)

1lagfglqx5kmqokmkksy.jpgiyw20iw9g7kuzpsntvbu.jpgxlqzekbhg98bn8stajny.jpg9vqmgfvyz6tedk5udw7j.jpgss1g0bgk26nzdy7c1o6m.jpgt37yaa6hvoec5b4jnph2.jpg

E39 ble jo grunnet oppussing, ferie og et plutselig nybilkjøp aldri ferdig, og skal nå selges. Kan legge inn link til denne senere :)

Endret av TommyFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :) den er overraskende strøken, både utvendig og innvendig. lite til ingen slitasje på interiør eller eksteriør, så den må være veldig godt ivaretatt. den bærer iallefall veldig preg av det :)

noen som har testet disse enda?http://www.ebay.com/itm/3rd-GEN-BMW-E92-E93-E82-E90-X5-X6-H8-36W-COB-Angel-Eyes-Halo-Ring-LED-White-/281124644291?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW&hash=item417455a5c3&vxp=mtr

Dette, led i skiltlys samt nye pærer til sprederne tenker jeg å bestille med en gang i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Jeg er egentlig enig med deg, awt, men jeg bestiller opp og ser om jeg liker det eller ikke.

Prisen for det er overkommelig, så jeg synes d er verdt å teste d ut.

Innvendig blir iallefall ingenting byttet av lys da jeg synes originalt er klart penest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk opp feilkode 4CAE igår . Resirkuleringskontroll eksos, posisjonsensor,signal- permanent. Etter Google har jeg fått et lite inntrykk av hva d kan være, så blir å demontere for å sjekke hvordan d ser ut . Fikk også opp på diagnosen at batteriet ser ut til å være dårligere, så tenkte å bestille nytt for å unngå kødd i vinter. har ikke merket noe av det enda, men bytter for å være tidlig ute. Ser litt forskjellig på nett av hva man trenger, og har funnet et jeg mener skal være riktig , noen som har noen formening?

Basert på prisene på nett takker jeg høyere makter for at jeg har fine prosenter på bildeler. jeeez! :o

Jeg folierte Chrome listene mine for ca 1 uke siden, men jeg likte ikke finishen, kan se ut som at de som er på har begynt å vokse på meg- inntil videre. Jeg dro de rett og slett av, og på grunn av temp så stod jeg ute i over 3 timer og holdt på med dette grunnet d ik gikk å få av alt i et drag :o Brukte 3m sort blank folie. satser heller på å bytte ut selve listene når jeg bestemmer meg for å bytte igjen.

Ellers er d å få på vinterfelgene snart. Har et sett 17" fra min E39 med såvidt brukte Hakkapelita R dekk jeg tenkte bruke i år, noen som har senterringer liggende?

Til uken blir det bestilling av lakkrens, forsegling, voks osv for å få den klar til de ihjelsaltede veiene i Norge- bedre sent enn aldri.

 

 

post-69358-0-60286200-1382171595_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrsliste :

 

Modellbezeichnung 520D OL

Ausführung Europa

Typschlüssel PX31

E-Code E61 (MUE)

Karosserie touring

Lenkung links

Türen 5

Motor N47 - 2,00l (130kW)

Antrieb Heckantrieb

Getriebe automatisch

Außenfarbe BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Innenraum LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)

Produktionsdatum 25.06.2008

Werk Dingolfing

Code Serienausstattung Standard Equipment

S2SBA BMW LM Rad Sternspeiche 242 BMW LA wheel, star spoke 242

S346A Chrome Line Exterieur Chrome Line exterieur

S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S851A Sprachversion deutsch Language version German

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 Umfang CO2 package

S205A Automatikgetriebe Automatic transmission

S248A Lenkradheizung Steering wheel heater

S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel

S2PAA Radschraubensicherung Lug bolt retainer

S302A Alarmanlage Alarm system

S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering

S386A Dachreling Roof railing

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

erstellt auf: www.bmwarchiv.deDaten für die Fahrgestellnummer: 

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S442A Getränkehalter Cup holder

S464A Skisack Ski bag

S481A Sportsitz Sports seat

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S4ATA Interieurleisten hochglänzend schwarz Interior trim finishers black high-gloss

S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A Xenon-Licht Xenon Light

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S544A Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. Cruise control with brake function

S563A Lichtpaket Light package

S663A Radio BMW Professional Radio BMW Professional

S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD

S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version

S843A Leistungsreduzierung Power reduction

S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation

S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish

S8S8A Länderspezifische Navi Zusteuerung Country-specific nav. system supply

S8SAA Freischaltung Navigation länderspez. Navigation access request,country-spec.

S8SPA Steuerung COP Control unit COP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter å ha lest igjennom hele E60/61 tråden gikk jeg over bilen for å se etter rust. Ingenting, bortsett fra på bakluken.

Dro spent innom Bavaria på Gardermoen for å ta bilder og det var den vanlige smårusten på hjørnet mellom ramme og glassrute, samt noen småbobler under. Bakluken gikk på garanti og ble byttet ikke lenge etter..

Fikk veldig god oppfølging hele veien, og han som tok seg av garanti/reklamasjon tok seg god tid for å forklare.

Tommel opp for Bavaria Gardermoen   :)

Beklager dårlige mobil bilder.

post-69358-0-93613300-1384592038_thumb.j

post-69358-0-29995600-1384592050_thumb.j

post-69358-0-60980000-1384592058_thumb.j

Endret av TommyFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite oppdateringer, men har som vist på bildet lengre opp kjøpt inn en god del for en altfor sen vinter klargjøring. Det blir først vasking og polering utvendig, deretter swissvax leather care kit og polering av interiørlister. Jeg tenker å ta ut alt av seter før neste sommer og ta full rens av gulvet, men det blir etter vinteren er over.

Bilder kommer underveis i behandlingen :)

Jeg har også kjøpt inn folie til nyrene og 3M headlight restoration kit, samt Clear headlight trim som beskyttelse etter behandling. Håper det blir bra, og er spent på resultatet :) God Lørdag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...