Gå til innhold

Hvilke problemer har du oppleved med din BMW F10/F11


Torkild
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte samle en tråd for oversikt på problemer med F10/F11. 
Dette kan være fint for nye kjøpere så de vet litt hva de skal sjekke etter :) 
Husk ta med km stand og årstall bilen ble laget. 

Min er 2012 model 520D m-sport.
50 000 km 
-knirking i prydlister langs høyre fører dør. Byttet på garanti.
-Knirking fothviler, utbedret på garanti

-kniking sete base både høyre og venstre (problemet gjelder kund biler med sportstoler, ikke komfor)  skal utbedres

18.01.2016  (har vært forsøkt fikkset tidligere)
-Knirking prydlist fører dør. Skal utbedres 18.01.2016

52 000 km lys utvendig dørhåndtak dødt. Håndtaket byttet på garanti 

55 000 km  slitt ytterkant av dekk forran, sjekk av bilen viser feil i bærearm  høyre side. Skal byttes 18.01.2016 garanti.

56 000 km ulelyd fra turbo, turbo skal byttes 19.01.2016

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Tenkte samle en tråd for oversikt på problemer med F10/F11. 

Dette kan være fint for nye kjøpere så de vet litt hva de skal sjekke etter :) 

Husk ta med km stand og årstall bilen ble laget. 

Min er 2012 model 520D m-sport.

50 000 km 

-knirking i prydlister langs høyre fører dør. Byttet på garanti.

-Knirking fothviler, utbedret på garanti

-kniking sete base både høyre og venstre (problemet gjelder kund biler med sportstoler, ikke komfor)  skal utbedres

18.01.2016  (har vært forsøkt fikkset tidligere)

-Knirking prydlist fører dør. Skal utbedres 18.01.2016

52 000 km lys utvendig dørhåndtak dødt. Håndtaket byttet på garanti 

55 000 km  slitt ytterkant av dekk forran, sjekk av bilen viser feil i bærearm  høyre side. Skal byttes 18.01.2016 garanti.

56 000 km ulelyd fra turbo, turbo skal byttes 19.01.2016

Hei,ang ulelyd i turbo,har du noe lydopptak av det??har du montert Performance power pack??

Har også klaget på ulelyd men Bavaria mente det kom etter PPK montering.....? :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne feilene jeg har opplevd på min bil, selv om du vet det Torkild :) 

 

Kan begynne med å si at jeg har en BMW 520D M-sport 2012 modell 87 000km og er helt klart den verste bilen jeg har hatt når det kommer til ulyder i interiøret. Dessverre. 

 

- Ulelyd fra turbo - skiftet på 86 000 km

 

- Knirkete framseter (sportseter) - fikset med filt teip. Blitt mye bedre, men fortsatt ikke helt borte. Har også opplevd det i en 7-serie (F01) med komfortseter. 

 

- During/risting ved hard akselerasjon i motbakke eller ved sving. Mekaniker sa at det skulle blitt borte etter turbobytte, men det ble det ikke.

 

- Knepping/knasing fra både høyre og venstre side bak, muligens fra dørene, når man kjører over fartsdumper eller ujevn vei.

 

- En sjelden gang kommer det en svak summing fra b-stolpen på sjåførside, men det irriterer meg ikke så mye. 

 

- I blant kommer det en kneppelyd fra speedometer området.

 

Hadde jeg visst at jeg skulle oppleve alt dette på en såpass ny BMW 5-serie så hadde jeg helt klart holdt meg langt unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentelig ikke hatt så mye trøbbel med min, iallfall ikke noe alvorlig.

Bilen jeg har er en F10 530d som nå har gått 71 000 km, er utrolig fornøyd med bilen så langt.

Av feil og irritasjonsmomenter så har følgende oppstått:

* Setevarme i førersete defekt ved 55 000 km, dekket av garanti.

* Dugg i frontlykter av og til

* Oljesvette ifra oljefilterhus (Fikses når bilen skal på service i Mars)

* Ulyd ifra ett eller annet sted inni dasjbordet på bestemte turtall, kun når det er veldig kaldt ute.

Når dette er sagt så er disse punktene veldig fort glemt når man tar for seg hvilke kvaliteter og hvor bra totalpakke F10 byr sin eier. Jeg føler litt på det at F10 kan alt veldig bra, alt ifra kjøreegenskaper til bagasjeplass, betjening av multimedia til tekniske løsninger. Vi mennesker har det med å kun gi tilbakemeldinger når noe er negativt, derfor vil jeg gå imot trådens formål og også trekke frem ting som har overrasket meg positivt med F10

* Kjøreegenskaper, at en bil kan være så komfortabel samtidig så smidig og agil når svingene kommer er intet mindre enn sensasjonelt.

* Opplevd kvalitet. Man får virkelig følelsen at man sitter i en dyr og eksklusiv bil. De som har sittet i A6 og E-klasse vet hva jeg mener

* Motor. Stillegående, flott lyd, veldig drivstoff gjerrig og vanvittig kraftig (N57)

* Design. Dette er høyst inviduelt, jeg kan sitte og beundre bilens utseende i det uendelige. Rett og slett en veldig lekker, elegant, tidløs og rå bil.

Dette var i rettferdighetens navn fire negative punker og fire posetive punkter om mitt forhold til F10. På spørsmål om jeg ville kjøpt F10 igjen? Ja! Definetivt, men med LCI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,ang ulelyd i turbo,har du noe lydopptak av det??har du montert Performance power pack??

Har også klaget på ulelyd men Bavaria mente det kom etter PPK montering.....? :-s

 

Hei,

Tenkte samle en tråd for oversikt på problemer med F10/F11. 

Dette kan være fint for nye kjøpere så de vet litt hva de skal sjekke etter :) 

Husk ta med km stand og årstall bilen ble laget. 

Min er 2012 model 520D m-sport.

50 000 km 

-knirking i prydlister langs høyre fører dør. Byttet på garanti.

-Knirking fothviler, utbedret på garanti

-kniking sete base både høyre og venstre (problemet gjelder kund biler med sportstoler, ikke komfor)  skal utbedres

18.01.2016  (har vært forsøkt fikkset tidligere)

-Knirking prydlist fører dør. Skal utbedres 18.01.2016

52 000 km lys utvendig dørhåndtak dødt. Håndtaket byttet på garanti 

55 000 km  slitt ytterkant av dekk forran, sjekk av bilen viser feil i bærearm  høyre side. Skal byttes 18.01.2016 garanti.

56 000 km ulelyd fra turbo, turbo skal byttes 19.01.2016

Hei. Hvordan avdekket de feil på bærearm foran? Camber på høyre foran på min bil kan ikkje justeres innnefor grønt. Som sef igjen gjør at hjulstillingen ikkje er optimal.  Jon-Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg Fredrik90 angående de positive punktene du har skrevet om F10. Bilen er meget god å kjøre, samtidig som den er helt utmerket i svinger. En ting jeg kunne vært foruten, er M-sport understellet, da det er i overkant stumpete og ubehagelig å kjøre på (når veien er dårlig). Fikk prøvd en F11 LCI og den var heller ikke helt fri fra ulyder i interiøret, men mye bedre enn pre-LCI 5-serie. Neste bilen min blir nok enten en 530d Xdrive F10 LCI eller 730/740d Xdrive LCI, med alt det utstyret som gjør bilen mer kjøreglad(les: Integral active steering, EDC, adaptive drive).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,ang ulelyd i turbo,har du noe lydopptak av det??har du montert Performance power pack??

Har også klaget på ulelyd men Bavaria mente det kom etter PPK montering.....? :-s

Dessverre har jeg ikke det.. 

Og Fredrik 90:  oppleved kvalitet og knirking i interiøret fra dash bord, stoler og dørhåndtak går ikke sammen i min bok. 

Dessverre for jeg ingen opplevelse av en lukseriøs bil foruten om bedre plass en i 3 serien og vesentlig mykere oppsett av dempere. 

Men hold til topic :) Dette er ikke ment for å trekke gull bilen til mange ned i sølen, men for at fremtidige kjøpere lett kan sette seg in litt i hva de kan forvente av en bil

i denne prisklassen og hva de skal se etter ved kjøp.  :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en 2012 M-Sport 520 m/ sportsautomat, gått bare noen få mil (under 8000km), bilen brukes ikke på vinteren.

Har hatt en del varsel om utladet batteri når bilen har stått ubrukt i 14 dager eller mer, selv om bilen står med CETEC lader på regelmessig og spenningen på batteriet er topp. Har hatt bilen inne for sjekk, de fant krypstrøm på DEFA laderen som er montert, den er nå koblet i fra, mener jeg har fått slik varsel etter dette. Batteriet er i topp form.

 

Har hatt startproblemer, trykker på startknappen og ingen ting skjer, har alt av lys, full spenning på batteriet. Har byttet batteri i nøklene. Ingen systematikk som indikerer en feil en plass, bare kommer plutselig. Låser jeg meg ut, så inn igjen, alt ok. Slik kan den være i uksevis før det plutselig skjer igjen. Bilen har ingen feilmeldinger.

 

Ellers bra bil, vil legge til at jeg kjører MOBIL 1 ESP 5W-30 (ihht boka) på motoren, går bare superfint.

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...