Gå til innhold

Lie's F32 420D (tidl. E92 320D)


 Share

Anbefalte innlegg

  • 10 months later...

Hei alle godfolk! Lenge siden det har kommet noen oppdateringer her, rett og slett fordi det ikke har skjedd noe særlig..

Bilen har fått sitt stell med servicer, vask, polering og slikt, men det har nå da kommet til at mine to fremdempere er modne

for utskifting! Tenkte i den forbindelse og benytte anledningen til å bytte om til coilovers. Kjøpte først et brukt H&R Monotube coiloversett via Finn, men dette var selvfølgelig ødelagt.. :( Har fått kontakt med fyren som solgte meg det og fikk hvert fall hevet kjøpet der! Titter nå da på nye sett og ser ut til at jeg heller mest mot ST og Supersport Black Evolution. Noen som har personlige erfaringer med disse? Begge leveres av KW hvert fall, noe som gjør meg litt tryggere.. Budsjettet ligger mot ca. 7 lapper :) 

ST - https://www.billige-senkesett.no/shop/st-x-coilover-bmw-3-serie-92562p.html

Supersport: https://trolltuning.com/senkesett/bmw-coilover/coilover-bmw-e90-e91/2274-bmw-e92-coilover-supersport-black-evo.html

Takker for alle innspill :-)

Endret av Magnus Lie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Gabz skrev:

Kjørte Supersport på min E39. Om du skal kjøre veldig lavt eller med tight fitment så blir det for mykt, iallefall bak. Men veldig god komfort, og god kvalitet på dem :) 

Hmm, er jo veldig greit med den muligheten :) Noe sier meg at begge coilsa er ganske like sånn sett, bare i en annen drakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var alt ferdig montert! Har dessverre ikke fått tatt noen bilder underveis da telefonen var død.. men kort oppsummert var det er pur helvete 😅 Når jeg nå ble ferdig og tok en prøvetur, så hører jeg en stygg skrangling bak.. kom også over at denne ikke er på sin plass, og jeg aner ikke hvor den skal sitte :( anyone?

IMG_5181.JPG

Endret av Magnus Lie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne uken ble til noe litt utenom det vanlige - plutselig stod jeg der med en 4-serie.. :D

Det stod i utgangspunktet mellom en 335i i E92-chassiet, noe som egentlig er drømmebilen og 4-serien, men fornuften

stod i veien.. Pendler i det daglige og tror av den grunn jeg vil få mer glede av en bil jeg kan bruke året rundt, hver dag.

Slenger ved det obligatoriske bildet når jeg hentet den fra butikken :) Er ingen spennende motor, 420d, men føler den på mange måter er en solid upgrade! Det er en 2014-modell og har gått 50.000 km.

 

 

F32.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil :) 4-serien er flotte biler.

Den isopor-biten hører til i bagasjerommet. Under høyre sidebekledning, under profilen som går mot gulvplaten - helt inn mot seteryggen. Kanskje litt sent ute, men men :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Frode D skrev:

Gratulerer med ny bil :) 4-serien er flotte biler.

Den isopor-biten hører til i bagasjerommet. Under høyre sidebekledning, under profilen som går mot gulvplaten - helt inn mot seteryggen. Kanskje litt sent ute, men men :P 

Tusen takk! :D var en overraskende god bil! Savner litt av feedbacken jeg føler jeg fikk fra rattet i E92-en, men begynner å bli mer vant til den variable sportsstyringen nå. Fruen var ikke like fornøyd med at jeg gikk for coupe igjen, men fikk henne til å se fornuften etter jeg sto der med den og 335-en 😂 også en måte å gjøre det på..

Har fått dannet et lite bilde i hodet av hvordan den skal se ut etterhvert, men det må nesten komme litt senere da vi akkurat har kjøpt oss leilighet også. Kjipt å se penga renne ut på møbler og hvitevarer når man tenker etterpå hva en kunne fått for de penga til bilen 😩

Legger uansett ut et par bilder fra annonsen, har ikke funnet en anledning til å ta bilder enda pga drittvær og generelt mye å gjøre..

Av utstyr på bilen, så finnes det adaptive LED lykter, variabel sportsstyring, navi pro med connected drive, cruise, automatiske avblendbare speil, lyspakke mm.. ikke så mye nevneverdig, men alt jeg føler jeg trenger hvert fall :) 

Jeg fant forresten ut av den isopor klossen, skjønte ikke hvordan jeg plutselig satt med den i hånda 😅

981C140D-9A8F-49E8-93F7-674C6B98DBBC.jpeg

94EB9F18-7C5B-4B1C-B2DF-E671C27DF149.jpeg

2068A6B2-8DB4-45BE-8E66-F1BE0E56C655.jpeg

3CB77795-8717-4CEF-B3C9-3D9892F15B22.jpeg

651ED3C8-7524-449E-8ACD-514AFF0CDB0F.jpeg

E5A0BB08-7106-4822-8B0B-D7E07E0C0653.jpeg

1F387F6C-F1CD-49B5-A244-48A0E9C63523.jpeg

Endret av Magnus Lie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Gorg skrev:

Nydelig F32 😃

Tusen takk og en sykt flott F36 du har! Du har akkurat det utstyret jeg ville ha.. egentlig ville jeg ha sort også, men den er så sinnsykt ærlig med riper i lakken.. har du noen planer for den? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Magnus Lie skrev:

Tusen takk og en sykt flott F36 du har! Du har akkurat det utstyret jeg ville ha.. egentlig ville jeg ha sort også, men den er så sinnsykt ærlig med riper i lakken.. har du noen planer for den? :-)

Takk 😃 Du mener vel F34. 

Skulle gjerne hatt led hovedlykter, er så bra lys med de!! 

Ikke noe store planer for den enda, er så mye tid og penger som går i huset at det får vente litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • MagnusLie changed the title to Lie's F32 420D (tidl. E92 320D)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...