Gå til innhold

BMW E92 2007 NAVI Pre-LCI Black Sapphire


 Share

Anbefalte innlegg

Følte for å lage en tråd om min nye BMW som jeg nettop har importert fra Tyskland! Dette blir min tredje bil men første BMW 8)

Det jeg har gjort hittil:

- Satt på en større Karbonfiber spoiler-lippe (GS) (Med Klarlakk)
- Skiftet til LED pære i angel-eyes
- Skiftet til LED pære i tåkelys
- GS D44 bronse 19" 8,5 fremme og 9,5 bak (Sommersko)
- Nye svarte nyrer
- Sotet bakvindu og bakvinduer på siden

Kommer:

- M3 style framfanger med tåkelys (Bestilt)
- Interiørslister wrappet i Alcantara eller flanell

Vuderer sterkt å gjøre:

- Lakkere innvending krom i lykter og fjerne blinklyscover, samt montere LED angels.
- LED interiørlys

Bilder 1. første bilde jeg har av bilen, 2. etter første endringer og 3. før og 4. etter import fra tyskland: (Flere bilder kommer)

IMG_8450.jpg

 

IMG_9159.JPG

IMG_9160.JPG

IMG_8450.jpg

IMG_8970.jpg

Endret av LeonHelg
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Takker så mye for det! :-D Er en 320D N47 med intercooler og turbo stock! 177hk 370nm, Manuell 6trinns girkasse og gått 164000 (160000 på tyske veier, gikk 2100km fra tyskland hjem hehe)

Her kommer litt flere bilder jeg har rukket å ta! Sparer egentlig litt showoffbilder til jeg får M3 bumper på!

 

IMG_5872.jpg

IMG_8449.jpg

IMG_8587.jpg

IMG_8589.jpg

IMG_8592.jpg

IMG_8605.jpg

IMG_8643.jpg

IMG_8794.jpg

IMG_8876.jpg

Endret av LeonHelg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Pen bil. :)

Du må gjerne skrive litt generelt om importen om du gidder, da det kan være interessant for flere. :)

Takktakk! 

Finne bil:

For å finne bil brukte jeg www.mobile.de, dem har mulighet for å velge engelsk språk (kun pc/mac ikke mobil).
Der har du tilgang til biler over hele europa, men jeg følte meg tryggest med tyskland!

Etter å ha funnet en bil som var innenfor det jeg ønsket, var det bare å taste inn talla på Skatteetatens importkaluklator (viktig og ta med kjøpspris her så du får moms med i kaliksen), Ting som co2 utslipp finner du på nett, men NOx kan være vanskelig, det står som oftest i "Fahrzeugbrief" (vognkort). Men finner du ikke dette er vanlighvis prisforskjellen uansett liten fra det kalkulatoren bruker som standard.

Avtale og betale:

Når jeg fant en bil som så ut som den var innenfor budsjett brukte vi en standard kjøpskontrakt fra ADAC , https://www.adac.de/ , han fylte ut info om bilen og signerte også scannet han og sendte kopi til meg.  Jeg pratet mye med han jeg kjøpte bilen av (god i engelsk). Og stolte på han nok til å sende ca 60% på forhånd via bank og 40% cash som vi tok ut på gardermoen (Maksgrense for å kysse landegrenser er 25000kr per pers. Vi var to og hadde med oss 5000euro). Dette var fordi jeg var så dum å reise ned på en fredag..

Det beste er nok å reise ned dit en ukedag og overnatte på stedet, du snakker med banken din om de kan ta en hurtigoverføring til utland når du har sett på bilen. Da tar det normalt ett døgn (tok 4 timer for meg haha). Da mottar kjøper pengene og du kan få kjøre med bilen.

Omregistrere og turen hjem:

Det som er viktig å sjekke er når "Zulazungstelle" (Tilsvarer biltilsynet) stenger slik at dere får tid til å få prøveskilt på bilen. (Vi rakk ikke det pga forsinka fly og missforståelse, men de var heldighvis åpent på lørdag også.)  Der betalte vi rundt 220euro for å få fiksa prøveskilt i 14 dager. Så måtte bilen få VIN nr godkjent før vi kunne kjøre. 

På turen hjem må man regne vertfal en tusenlapp i bompenger! 

I norge:

Når du kommer til grensa skal du hendvende deg på rød sone, dem har døgnåpent, kom dit selv kl 04:00 på natta. Levere fra deg dokumenter, viktig å ha COC og fahrzeugbreif.
Du kan velge å betale moms på stedet eller så kan du hendvende deg på ett tollkontor innen 3 dager og betale der. Så må du innom vegvesenet der du bor og be om kontroll og der regner dem ut engangsavgifta. Når den er betalt kan du dra og hente skilter og få vognkort. 

Det er mulig å få feks BS eller ZZ, du må bare få vegvesenet til å bestille det inn på forhånd, koster 120kr elns om ikke jeg tar feil.



Håper dette var nyttig hehe, bare å spør om dere lurer mer!

Endret av LeonHelg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Bilen er tilsalgs på finn. Dessverre var kursen litt dårlig når jeg kjøpte den så regner ikke med noen særlig vinning, evt 0 eller tap, med modifkasjonene jeg har gjort. Nå er kursen litt bedre, men kryss fingrene for at krona styrker seg mot euro om man han planer å importere fra tyskland i fremtiden.

Bare gi bud eller å ta kontakt for hyggelig bilprat :) 
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81875526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...