Gå til innhold

AdBlue priser


Kjennern
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å høre om det er andre her som har erfaringer med priser på AdBlue (Urea).

Skulle fylle tanken i går og på Shell ved Strand tok de over 500kr for 10 liter. Dette synes jeg var en passe stiv pris.
La inn Yara appen "Adblue" og fant ut at de selger AdBlue på pumpe ved Esso, Ramstadsletta.

Der får man AdBlue til 6,5 kr literen. Ganske stor forskjell for å si det sånn.

Enestre utfordringen min var at jeg ikke fikk fyllt mer en 3 liter da overfyllings beskyttelsen slo ut hele tiden når jeg fyllte.
Drar nok tilbake med en 10liters dunk snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esso er ganske billige på dette ja, er noe av det samme her hos oss. En jeg kjenner kunne bare komme innom Bavaria så skulle de fylle på gratis, men han har kjøpt bilen ny der.

Glad jeg slipper det der på min, men så ha jeg kun Euro 5 også da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdBlue får man til 5-6 kroner literen her i DK også (f.eks hos Citroën), men det er ikke vanskelig å finne steder som vil ha 40-50 kroner literen. Er dette det samme produktet rent teknisk? Hvis produktet essensielt er det samme grenser dette til ren svindel og bør helt klart få mer oppmerksomhet enn idag.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg leser på Yara sine sider kan personbiler fylle fra pumper også.
Men det kan bli problemer slik jeg opplevde at pumpa stopper opp pga fyllehyllet er lite.

http://www.yara.no/nox-reduksjon/adblue-for-kjoretoy/adblue-for-personbiler/

Men det ser ut som at det er samme produktet på kanne ( i butikk) og i pumpe.
 

Føles jo nesten som et ran om det er slik.. Stor forskjell fra 6,50 pr liter til over 50 kr literen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå spør jeg kanskje dumt men er det slik at alle euro6 dieselmotorer har dette? Kan ikke huske at forhandler nevnte noe om dette til meg angående min x4 35d :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om alle euro6 har det. Men du ser det fort om du har det. Er et ekstra tank lokk ved siden av diesel påfyllingen.

 

Står også i iDrive under status på bilen når du må etterfylle.

 

Var innom Statiol her om dagen og de tar 200 for 10 Liter. Passe stivt det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...