Gå til innhold

Daily driver E91 335ix


 Share

Anbefalte innlegg

Hola,

 

Oppretter en liten tråd på hverdagsbilen min.

Kort fortalt en E91 335ix touring.

Klarer aldri å holde fingrene av fatet, så noen modifikasjoner har det blitt. Lister opp som følger:

 

- KW3 Justerbar senk

- OZ Futura 9/10x18

- Tona alle ruter (utenom front)

- Motor tunet og leverer 392hk og 578nM

 

Bilen har vert, og er pertentlig holdt hvor det ikke spares på noe ved vedlikeholdet.

'Vårklargjøringen' ble gjort med blant annet å bytte alt(!) av væsker. Det være seg diff, girkasse, motor etc etc.

 

Men - det klør litt i fingrene igjen og ny eksos og bremser vurderes.

Hvilke produsenter er bra - noen som har noen erfaringer og anbefalinger?

(Merk; jeg er på jakt etter toppsiktet)

 

Et par bilder av luringen:

 

 

335ix.jpg

20160413_214443.jpg

20160413_214507.jpg

20160413_210514.jpg

20160413_210431.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i 335 klubben. Vi er vel 4-5-6 aktive medlemmer med n54 her.

Frode her inne kjører med Miltek catback, dog det fins veldig mange eksos typer til våre biler, så beste er nok å Google/YouTubbe hva som kan falle i smak. Noen fjerner også bakre potte/innmaten. Hvor i landet holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige kommentarer :)

 

@bmwgreg90: Spennende, kjekt å høre det er flere av oss :) 

Ja, har forstått Milltek er bra, og de vurderes nøye. Skal sjekke litt mer aktivt utover sensommeren/høsten.

Jeg bor i Kr.sand. Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker Touring. Futuraene satt virkelig godt på den sammen med senken. 

Og det gjør ingenting å legge ut et par bilder av den lille tyske tingen som står i garasjen :D  Den så interessant ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Bamsemums skrev:

Takk for hyggelige kommentarer :)

 

@bmwgreg90: Spennende, kjekt å høre det er flere av oss :) 

Ja, har forstått Milltek er bra, og de vurderes nøye. Skal sjekke litt mer aktivt utover sensommeren/høsten.

Jeg bor i Kr.sand. Enn du?

Jeg bor i Hardanger, Hordaland. Miltek skal være bra, men gir ikke såå mye lyd. Det kan jo forsåvidt være ok på daily og. Anbefales å bytte til downpipes uten katalysator. Det kan gi problemer ved EU kontroll, men skal ikke være vanskelig å bytte til org før man skal inn. Trengs også en omprogramering for ikke å vise feilkode ved fjerning av kats. Jeg kan skaffe slike DPs i 3" for ca 2500-3000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, StigJ said:

Lekker Touring. Futuraene satt virkelig godt på den sammen med senken. 

Og det gjør ingenting å legge ut et par bilder av den lille tyske tingen som står i garasjen :D  Den så interessant ut.

 

Takk for det :)

 

Hehe, et trent øye, tydeligvis? 

Det er Søndags bilen, en Golf '79 (forøvrig til salgs):

 

 

20160430_183236.jpg

20160430_183822.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, bmwgreg90 said:

Jeg bor i Hardanger, Hordaland. Miltek skal være bra, men gir ikke såå mye lyd. Det kan jo forsåvidt være ok på daily og. Anbefales å bytte til downpipes uten katalysator. Det kan gi problemer ved EU kontroll, men skal ikke være vanskelig å bytte til org før man skal inn. Trengs også en omprogramering for ikke å vise feilkode ved fjerning av kats. Jeg kan skaffe slike DPs i 3" for ca 2500-3000kr.

Ok.

Ja, trenger ikke så voldsomt med lyd i den forstand at jeg ikke ønsker resonans i kupèen. Jeg blir nok å gå for et catback anlegg, da jeg ikke orker å ta meg bryet med å bytte DP før kontrolle :P

Det originale er meget ok, spesielt når spjeldene åpner seg - kjekk lyd fra 6'eren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bamsemums skrev:

Ok.

Ja, trenger ikke så voldsomt med lyd i den forstand at jeg ikke ønsker resonans i kupèen. Jeg blir nok å gå for et catback anlegg, da jeg ikke orker å ta meg bryet med å bytte DP før kontrolle :P

Det originale er meget ok, spesielt når spjeldene åpner seg - kjekk lyd fra 6'eren :)

Du kan koble vekk spjeldet så den er åpen hele tiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har også hørt det. Men motoren og verdiene er vel satt opp med tanke på beregnet motstand ved gitt effekt og turtall. I mitt stille sinn vil det å ta vekk denne kalkulerte motstanden forringe effekten? 

Har pratet med flere 'kjennere' som mener original eksosen fra BMW er såpass bra, da mest mtp effekt, at det egentlig ikke er vits å bytte noe eksos. Eneste vil være mtp lydbil etc. Sikkert like mange meninger som det er folk, men kan se den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bamsemums skrev:

Takk for det :)

 

Hehe, et trent øye, tydeligvis? 

Det er Søndags bilen, en Golf '79 (forøvrig til salgs):

Knalltøff!

Åsså med kulerammer i setene :evillol: DET vekker minner det :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...