Gå til innhold

BMW E92 Neonblue


Eminent
 Share

Anbefalte innlegg

 

 

1 time siden, Magnus. skrev:

Vanvittig lekker farge på bilen :-)
Hvordan tenker du og lakke felgene for å oppnå bra finish ?  Ser for meg at kobberfarge som lakkes på ofte blir oransje/brun. Kobber funker jo som chrome, at den er blank i bunn.

Tusen takk :-D 

ja det blir vel noe sånt. Har ikke bestemt meg enda, men blir kobber farge. Helst ikke chrome men mer mot mørk brun, :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Eminent skrev:

Da er jeg igang igjen for å gjøre klar bilen til neste år :-D

Da tenkte jeg å starte med noe simpelt og enkelt først. 

Som sikkert alle vet så har jo BMW DVD spiller i bilen. På e92 2009 og oppover er det mulig å se på DVD filmer i bilen. Men på grunn av sikkerhet blir denne skjermen slått av når man setter bilen i gang. 

Etter å ha søkt gjennom nettet på utallige forumer har jeg landet på en veldig enkel oppdatering som gjør det mulig å se på DVD også under kjøring . 

Nettstedet dvdinmotion.com er de som har dette produktet. 

Alt de trenger er VIN nummeret på bilen, og man kan betale direkte på hjemmesiden 118 euro. 

Det er enkelt å installere og man laster ned et program fra en link som blir tilsendt i løpet av 24 timer. Man brenner så ned denne filen på en CD eller DVD plate. Så følger man instrukser som blir tilsendt når man bestiller produktet.  Det som er positivt er at man slipper å kødde og skru noe som helst slik som det ble gjort for et par år siden. 

En annen fordel er at hvis du vil ha bilen Tilbake til standard etter installasjon, kan du bare sette inn den DVD'en igjen og resette det til standard igjen. 

Jeg har bestilt mitt i dag, så innen 24 timer skal det være på plass. 

Legger ut video av installasjonen når jeg mottar det jeg trenger. 

Skal vist være gjort på 5 minutter :-D

 

IMG_0407.PNG

IMG_0409.PNG

IMG_0411.PNG

 

 

 

 

Det kan man også kode vekk med feks carly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte M3 venstre sideskjørt på BMW i går. 

 Har lest utallige forum, det ser ut som det skal kunne være mulig å få dem til å passe. Bestilte Kunn ene siden for å se om det passer eller eventuelt hva som må gjøres . Fant ut litt på et forum på nettet, eventuelt noen her som har erfaring med dette? 

 

Hvis man monterer de rett på å vil det vist være et lite gap foran, og de er ikke helt på linje bak. Som vist under på de 2 bildene:

IMG_0442.PNG

IMG_0443.PNG

 

 

 

En annen bruker har fått det til med litt tilpasninger og beskriver det slik: 

 

 

IMG_0441.PNG

 

IMG_0444.PNG

 

 

Noen her som har vært borti lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen ferdig hos lakkereren. 

Har tatt av frontleppa og lista bak. 

Skal sette på ny og litt annerledes leppe/spoiler. 

Og så må jeg sette på laminex på lyktene fort som f! 

 

M3 sideskjørtene hadde ikke kommet enda , så de skal jeg ta etter Jul og nyttår, må vist litt tilpasning til for å få de til å sitte strøkent på bilen. 

IMG_0506.JPG

IMG_0507.JPG

Kjempe fornøyd :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen e92 2011 modeller fra mars og oppover er det installert software som gjør at man kan bruke BMW apps og andre ting i IDrive systemet. Sendte en Mail til Fabian i BMW individual for å spørre angående bilen min og fikk dette svaret : 

 

IMG_0510.PNG

 

 Gikk så bort til BMW i Moss for å se om vi kunne få til dette. 

De var litt usikkere, ifølge dere database var det mulig , men når vi skulle bestille delen gikk det ikke. De skulle sende en Mail til Tyskland for å se hva som måtte til, men det skulle vist være fullt mulig. Fordi jeg har combox og alt jeg trenger for å koble det opp. Mangler bare den 6NR oppdateringen som er for å bruke BMW Apps. 

Slik kom det opp hos BMW i Moss : 

 

IMG_0508.JPG

 

 

 

Hvis dette funker kan jeg For eks koble til GOPRO kamera gjennom iDrive systemet og styre den der . Pluss masse masse andre kule ting som også er på de nye F-seriene.  

Her er en link fra YouTube som viser det oppsettet med GOPRO . 

 

https://youtu.be/60nfEfanT-M

Endret av Eminent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...