Gå til innhold

BMW X5 40e eller Mercedes-Benz GLE 500 e?


 Share

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg begge bilene begynner å se litt gamle og utdaterte ut, men jeg føler Mercedes har en bedre flyt og sammenheng i designet enn det BMW har (spesielt fronten). For X5 sitt vedkommende må man opp til X5 M for å få fronten den fortjener. Jeg finner motoralternativet til GLE 500e mer interessant med sin sekssylindrede motor kontra X5 40e med en firesylindret motor. Jeg ville droppet kjøpet av begge to, da begge modellene synger på siste verset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke riktig forum å spør på, men ett tips er å lese litt tester. I de  aller fleste testene mellom disse to så er det X5en som stikker av med seiern, da den er mer gjennomført som hybrid. Hva skal man med en tørst V6er i en hybrid, klart det er mer spennende men da kan man likegjerne kjøpe en vanlig 3 liter og ikke noe halveisgreier. Jeg vet ikke om du har sett bagasjerommet på MLen, batteripakka er så svær at du har en lasteterskel som er 20 cm høyere enn normal ML. Videre er den dyrere, har dårligere forbruk samt at den er den eldste av de to.

Sånn rent utseende messig så er jo MLen veldig pen, X5en må ha M Sport for å bli spennede. Interiørmessig så merker man at ML er en gammel bil, her er X5en noen hakk bedre. Selv hadde jeg selvsagt valgt X5, noe de aller fleste gjør når de skal ha hybrid premium SUV. For hver 500e de selger så selges de ti X5 40e, nettopp pga plass, kjøredynamikk, image, bagasjeplass og at den er mer gjennomført som en hybridbil :) Ett alternativ er jo Volvo XC90 T8, men jeg synes jaggu ikke det er verd å betale 1 mill for en Volvo. Særlig ikke når du får Mercedes og BMW til under den prisen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv eier av x5 40e.  Så på gle, men mistet interessen da jeg så den hjemmesnekra kassen i bagasjerommet... Jeg mener snarveien Mercedes har tatt hær er drøy, og ikke en seriøs bilprodusent verdig!  Hadde uansett valgt x5 da også resten av bilen appellerer mere til meg.  Syns gle, spesielt på interiørsidsen begynner og bli gammel.

Hadde jeg kjøpt bil i denne klassen i dag mener jeg Audi q7 frammstår som det mest fornuftige valget.  Dobbel rekkevidde på batteridrift, lavere forbruk på langkjøring, bedre plass, peneste og mest moderne interiør...Minuset med denne er for min del at jeg syns den ser litt minibussaktig ut. Den er vell heller ikke og få med utvendig s-line i hybridutgave som en Audi helst bør ha i mine øyne....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det bare ikke er meg som reagerer på den høye kanten i bagasjerommet på 500e...nesten latterlig :P 

500e

image.thumb.jpeg.a059e29776bc848a2332068b96a8d82e.jpeg

X5 40e

image.jpeg.25f5afc593aae3564a48b9abc870c637.jpeg

Ellers så er jo Q7 ett godt alternativt, denne har også V6er og plasserer 500e i skyggen med lavere forbruk og bedre rekkevidde. Problemet med Q7 er at den ser ut som en minibuss/MPV ala Ford S-Max, samt at den er noe døll i designet i forhold til de andre. Denne ligger også på over millionen i pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Mercedes har kanskje ikke vært helt heldig med noe av hybridifiseringen av en allerede aldrende modell (ref. bagasjerommet). Ellers synes jeg GLE 500e er minst like (u)interessant som X5 40e. Personlig ville jeg nok kjøpt en XC90 T8 - den peneste SUVen av dem alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at xc90 er fin bil..god plass for kjerring samt unger. Hadde en slik til låns en helg var dog D5 diesel..men bilen føltes utrolig tung..vuggete selv med luftfjæringen i sport..Så prøvde jeg x5 å da var jeg solgt..utrolig forskjell på kjøre egenskapene som jeg setter veldig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...