Gå til innhold

Fjerne flekker ifra stoffseter - bmw e46


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter med og få fjernet flekker ifra stoffsetene, etter jeg har hvert så uheldig med og søle både brus og farris der.
Har prøvd med både autoglym og Meguiars uten hell.

Er det noen som har noe tips til hva jeg kan bruke for og fjerne disse flekkene?
Ser dem selger spray med sånn børste på blant annet, kan det være noe tru?

 

Mvh. Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er ofte det beste. Prøv med litt Zalo i vann samt en alminnelig vaskeklut. Jeg har gjennom barnas oppvekst til og med fjernet is og sjokolade på denne måten og resultatet blir perfekt. Ikke gni hardt, men la sepen løse opp skitten. Tørk lett over med kluten.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i en tidligere servicebil jeg hadde på jobb sølt store mengder kaffe i førersetet(3-4 fulle kopper ble det vel), dette setet måtte renses med maskin for at det skulle bli bra.

Flekker, der gjør jeg som Fredrik, enkle er ofte det beste, oppvasksåpe i vann på en klut.

Hadde en stor runde på dette i Mercedesen jeg hadde, flekker og alskens møkk etter mangfoldige hundre tusen kilometer, oppvasksåpe og vann gikk for det meste, men gikk sammen med en kamerat og leide en møbelrenser(tepperenser) for å ta det aller verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for svare alle sammen. Da prøver jeg et forsøk med Zalo og vann for og se om det hjelper på problemet mitt. Hvis ikke så får jeg gjøre et forsøk med den tekstilrensen ifra biltema. 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg jobber som bilklargjører å har gjort det lenge. Trikset er egentlig å bruke noe som skummer, feks vann og en slags såpe som feks zalo som nevnt... Eller du kan bruke sånne typiske ruterens spraybokser mange selger, disse skummer godt! Spray på endel, la virke litt,gni med en tekstilbørste for å få løsnet opp litt å få skummet/vannet ned i tekstilet å sug opp med støvsuger som tåler vann. Har Du det så konmer du veldig langt med en børste og klut også. Men man bør få vekk såpen fra tekstilet Pga såpen kan lage lukt og mugg. Så om du har støvsuger så er det greit å bruke kun vann når du har fått vekk flekken for å få vekk alle såperester 

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...