Gå til innhold

BMW 535d


 Share

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Stangeland skrev:

Takk for svar Lars S. Skal ut å prøvekjøre en 2015 mod 530D hos Bavaria i morgen. Denne har alt det utstyret du nevner og ligger ca 50 over opprinnelig budsjett. :)

 

Det er samme Audi A4 jeg sitter med nå. Hatt den i vel 5 år nå, og har i tillegg til masse tull med AC og rustproblemer nettopp hatt den i Tyskland for rep. av det kjente oljeforbruksproblemet som Møller ikke vil vedkjenne seg. 

Her fikk jeg heldigvis dekket dette via en veldig behjelpelig forhandler som brukte flere uker med telefoner og mail til fabrikk i Tyskland. Møller skulle ha 90k for å fikse dette, og sendte ikke en gang en mail til fabrikk for å prøve å løse dette for meg. Så med mindre Møller går dunken og andre aktører går inn, blir det aldri mer Audi på meg.

hehe.. akkurat samme problemene jeg hadde i tillegg til noen fler, full motoroverhaling, lakkering osv på ny bil, brukte 2 år på å få igjennom reklamsjonene. Ble bra til slutt, men da var jeg så lei bilen at jeg ble kvalm bare jeg så den.

 

Vil gjerne høre hvordan prøvekjøringen gikk, er jo en skikkelig oppgradering fra en A4 dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, gallay skrev:

Artig å se at det er en liten prisdifferanse mellom 550d og m5 :-)

Jeg synes prisforskjellen mellom M550 og M5 er for stor! M550 er etter min oppfatning underpriset på Finn og M5 overpriset. M5 fikk dobbelt så store avgiftslettelser som M550 fikk 1 jan 2017 og prisene burde vært betyderlig lavere enn hva de er nå! Det er vel folk som er ute etter slike biler klar over, for de selges jo ikke! Flere av de M550ene som ligger på Finn har fått et prisfall på 200 000, mens M5 og M6er er redusert med 100 000 kr sånn jevnt over! Burde vært motsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/9/2017 at 14.15, DanielStance skrev:

Tja..

Diesel har jo ting som DPF, EGR, så er det glødeplugger + relé, kanskje ikke så dyrt i seg selv, men hvis han ikke skrur selv så skal vel verksted ha litt peng siden det krever demontering og knoting.

Også et dumt argument er jo at enkelte steder så skal de jo øke bompengepriser for dieselbiler en god del mer enn bensin.

Nettopp, å se på forbruket alene er noe "forenklet tankegang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/9/2017 at 22.16, Magne Abrahamsen skrev:

Jeg synes prisforskjellen mellom M550 og M5 er for stor! M550 er etter min oppfatning underpriset på Finn og M5 overpriset. M5 fikk dobbelt så store avgiftslettelser som M550 fikk 1 jan 2017 og prisene burde vært betyderlig lavere enn hva de er nå! Det er vel folk som er ute etter slike biler klar over, for de selges jo ikke! Flere av de M550ene som ligger på Finn har fått et prisfall på 200 000, mens M5 og M6er er redusert med 100 000 kr sånn jevnt over! Burde vært motsatt!

Jeg må si at du har ett noe enkelt syn på ting. :)

Tilbud vs etterspørsel bestemmer prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CrZyWiz skrev:

Jeg må si at du har ett noe enkelt syn på ting. :)

Tilbud vs etterspørsel bestemmer prisen. 

Enkelt syn på ting ja! Er det høy etterspørsel og få M5er til salgs når de ikke selges på 6-12 mnd? Helt opplagt at de prises for høyt. De som er priset rett, selges etter kort tid. En av de M5ene på Finn hadde inntil nylig samme pris som for 2 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CrZyWiz skrev:

Nettopp, å se på forbruket alene er noe "forenklet tankegang".

Det er ikke kun forbruket alene jeg har sett på, selv etter de nye bomsatsene som kommer i Oslo, mend5 kr høyere passering på diesel vs bensin, vil diesel lønne seg, om du ikke skal kjøre frem og tilbake der hele dagen! Og alle bor ikke i Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...