Gå til innhold

Min radio app kan styres fra NBT


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

IMG_20170907_094753074.thumb.jpg.b3bd63f1511ca20aa0323d2fbd4f3b04.jpgHei, 

Installerte Min Radio app på Android forleden dag. Denne kobler seg opp via blåtann når jeg setter meg i bilen og viser info i bilens skjerm og sang, kanal, datastream etc. Det går også an å bytte kanal mellom lagrede favoritter med navihjulet på midtkonsoll. Så NBT tar altså kontroll over telefonen slik at denne ikke trenger å tas ut av lomma. Har savna en app som en slipper å styre fra telefonen.  For min del så blir dette en fullverdig nok erstatning for Dab+.  Den bruker jo data som alle slike apper gjør.  

De reklamerer for at den også er klargjort for Android Auto men dette er foreløpig ikke lansert i Norge og jeg vet heller ikke om det går an å få det i biler som mangler det fra Fabrikk? 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke Android Auto til biler som ikke har det fra fabrikk, med mindre man bytter ut/integrerer en ettermarked 2-din spiller som har dette.  BMW har gått ut å sagt de ikke kommer til å integrere Android Auto, kun Apple CarPlay. Jeg tolket den uttalelsen som at de aldri kommer til å integrere AA, men hvem vet om 5 år f.eks..

Ellers takk for tips om app, jeg har CIC og android-telefon(skal tilbake til iPhone ved neste anledning), skal teste den der via bluetooth. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,  da trenger man ikke å vente på Android Auto, ja den streamer fint via blåtann, eneste som mangler er at den klarer å vise cd-coveret til sangen som spilles men det skal man vel overleve eller kanskje det kommer etter hvert :) 

Her er appen i Google play. Jeg valgte pro til 39,- for å slippe reklame men den virker nok fint i gratisversjonen også. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.samsonsen.radio 

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hpi skrev:

Ok,  da trenger man ikke å vente på Android Auto, ja den streamer fint via blåtann, eneste som mangler er at den klarer å vise cd-coveret til sangen som spilles men det skal man vel overleve eller kanskje det kommer etter hvert :) 

Her er appen i Google play. Jeg valgte pro til 39,- for å slippe reklame men den virker nok fint i gratisversjonen også. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.samsonsen.radio 

Okei. Ved tilkobling av iPhone kommer albumcover opp hos meg med Spotify ihvertfall. Android bare sang, artist og albumnavn. Blir å teste app ikveld/morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket med android på CIC (m/combox om det har noe å si). Fikk ikke opp listen med kanaler, men kunne bytte kanal på CIC-skjerm og multifunksjonsratt. :)

Tipp topp tommel opp! Håper dette kommer under Music Freedom, slik at det blir gratis stream. Da blir det en fullverdig erstatter av DAB+.

Takk igjen for tips! :)

IMG_20170907_202137.thumb.jpg.e6d61422e2adfa305ec22e8924b067dd.jpgIMG_20170907_202118.thumb.jpg.32b19907d30b57a00a3c8a08d3c90b01.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt, får ikke opp lista på NBT heller men lar appen være i favoritter mappa så bytter jeg at og frem med navihjulet mellom de 8 kanalene jeg foreløpig har der

Det viktigste er å slippe å klø på telefonen mens man kjører 👍

Jeg har Talkmore og de har også noe på gang i høst med streaming, "streamore" reklamerer de for. Satser på at en av mobilleverandørene inkluderer streaming av radio. Uansett er det så bra at DAB utgår for min del også ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Walkabout skrev:

Jeg har brukt appen "Norsk Bilradio" siden vinteren 2017, og den fungerer på akkurat samme måten :) 

Herlig at det finnes alternativer :)

Jeg vet ballen for lengst er kastet til mobilleverandørene om at gratis stream av musikk også skal gjelde Radio-apper. Eller at f.eks. Spotify integrerer nettradio. Om ikke alle kan styre kanalene slik vi gjør i NBT/CIC, så vil mobilen uansett spille via bluetooth og aux og styre derifra. Så får vi se. Jeg regner med de kommer iløpet av et par år med dette. Det burde de ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...