Gå til innhold

Idrive som tuller seg


geir92
 Share

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, geir92 skrev:

Noen måte å fikse dette på? eller må hele skjermen byttes?

Legger ved film

Idrive.mp4

Hei.

Dette er iDrive av typen CCC (Car Communication Computer). Denne bruker vanligvis kort fortalt å klikke. Svart skjerm og resetting av enhet de hyppigste feilene, som Reef89 er inne på. Hele enheten må byttes og det ligger mellom 3-8000,- mener jeg brukt. Problemet er at det også kan(eller vil) skje her også. Derfor oppgraderer mange til CIC(Car Information Computer) som er en oppgradert utgave som kom i september 2008(som 2009-mod) Den er noe dyrere og krever også nytt kontrollhjul, men det er absolutt verdt det om du skal beholde bilen over tid, samt mer attraktiv ved salg. :)

Jeg sier ikke direkte at din har "klikket", men statistisk sett er det mye mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) den resetter seg Ikke, å ikke svart skjerm, er bare sånn som på filmen. Hvordan resetter ein denne modellen? Har hendt for ca 1år siden at skjermen ble svart, men den kom på etter en stund og siden har den virket fint frem til nå. Kan legge til at eg har koblet av batteriet nylig og installert ein liten sub. Og chippet den tilbake til original. Kansje dette har forstyrret den? Like godt å bytte til CIC då ja:) Blir ikke installert noe ny skjerm med det første i såfall, da utløserlager, clutch og svinghjul står i første rekke😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha noen innvirkning på systemet det.
Det er ikke skjermen men enheten, altså CD spilleren. Skjermen viser kun bildet og svært sjeldent/ aldri den må byttes. Det som skjer på videoen kan jo være tegn på at den snart dør.
Anbefales heller ikke å kjøpt brukt samme enhet, da 9,8/10 vil få problemet før eller siden. BMW tok jo disse i pant før, vet ikke om det gjelder lenger.

Det går an å reesette ved og holde volumknappen samt eject knappen samtidig i noen sekunder. Se om det løser problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, geir92 skrev:

Takk for svar:) den resetter seg Ikke, å ikke svart skjerm, er bare sånn som på filmen. Hvordan resetter ein denne modellen? Har hendt for ca 1år siden at skjermen ble svart, men den kom på etter en stund og siden har den virket fint frem til nå. Kan legge til at eg har koblet av batteriet nylig og installert ein liten sub. Og chippet den tilbake til original. Kansje dette har forstyrret den? Like godt å bytte til CIC då ja:) Blir ikke installert noe ny skjerm med det første i såfall, da utløserlager, clutch og svinghjul står i første rekke😋

Du kan prøve en tvungen restart(se video under). Ellers ser jo feilen isolert sett ut som forstyrrelser i form av kabler som ligger for nærme, signalforstyrrelse eller noe i den dur om du skjønner, men jeg kan ikke forstå på noen som helst måte at det skal spille inn her. Derfor holder jeg en knapp på mitt første innlegg.

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, geir92 skrev:

Okey, prøvde dette, men ingenting skjedde. Holdt inne eject og volumknappen. Holdt inne ganske lenge også🤔

 

Holdt du begge eject? Ser andre filmer der de holder inne bare den nederste. Nå har ikke jeg gjort dette siden jeg resatte i en kompis sin 06 E91 i 2013(uten hell, enheten måtte byttes der også). Så husken er litt rusten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Marius2002 skrev:

Holdt du begge eject? Ser andre filmer der de holder inne bare den nederste. Nå har ikke jeg gjort dette siden jeg resatte i en kompis sin 06 E91 i 2013(uten hell, enheten måtte byttes der også). Så husken er litt rusten...

Hehe, åja:) Har bare en eject (har ikke navi/dvd) så kan ikke det🙄

Endret av geir92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, geir92 skrev:

Hehe, åja:) Har bare en eject (har ikke navi/dvd) så kan ikke det🙄

Hør der, har ikke i min CIC heller. Lenge siden vært borti CCC på E90 som sagt. Du får prøve igjen ved anledning. Bare hold inne til det har gått et minutt. Hvis ikke det går er det nok (statistisk sett som @Reef89 også sa) tidsspørsmål før kaputt CCC. Du kan ofc. dra på BMW å høre, men tør vedde de kommer med samme svar.

@awt har du noe input i tillegg her, som kan hjelpe trådstarter? 

Slik er skjermen(hvis du ikke ser videoen):

IMG_20170911_193125.thumb.png.7bb12f3217bf6cc2de7d00866f4d1f88.pngIMG_20170911_193203.thumb.png.40cf7a1f05fd6b3889b68ee3bdf418b9.png

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Reef89 skrev:

BTW så er egentlig dette en LCI M-ask buisness og en CD inngang. CCC har stor skjerm samt to CD innganger mens CIC er stor skjerm og en inngang.

Det har du helt rett i, jeg vet M-ASK er businessutgaven med mindre skjerm og bare 1 cd-inngang og noe begrenset innhold på ihvertfall navibiten, men den har jeg aldri vært borti og tenkte heller ikke på i denne sammenheng. Jeg vil uansett tro siden den er basert på CCC, at problemet er lige så som både jeg og du nevnte over. Takk for oppfriskning ang. M-ASK og CCC, som sagt noen år siden sist der. :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Hei.

Dette er iDrive av typen CCC (Car Communication Computer). Denne bruker vanligvis kort fortalt å klikke. Svart skjerm og resetting av enhet de hyppigste feilene, som Reef89 er inne på. Hele enheten må byttes og det ligger mellom 3-8000,- mener jeg brukt. Problemet er at det også kan(eller vil) skje her også. Derfor oppgraderer mange til CIC(Car Information Computer) som er en oppgradert utgave som kom i september 2008(som 2009-mod) Den er noe dyrere og krever også nytt kontrollhjul, men det er absolutt verdt det om du skal beholde bilen over tid, samt mer attraktiv ved salg. :)

Jeg sier ikke direkte at din har "klikket", men statistisk sett er det mye mulig.

Nesten rett. Det gamle CCC hjulet fungere også på CIC :)

 

1 time siden, Reef89 skrev:

Skal ikke ha noen innvirkning på systemet det.
Det er ikke skjermen men enheten, altså CD spilleren. Skjermen viser kun bildet og svært sjeldent/ aldri den må byttes. Det som skjer på videoen kan jo være tegn på at den snart dør.
Anbefales heller ikke å kjøpt brukt samme enhet, da 9,8/10 vil få problemet før eller siden. BMW tok jo disse i pant før, vet ikke om det gjelder lenger.

Det går an å reesette ved og holde volumknappen samt eject knappen samtidig i noen sekunder. Se om det løser problemet.

Tar enda pant, men ble hvertfall billigere for meg å oppgradere til CIC..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er imponert øve denne siden. engasjement og kunnskapsrike folk!:)

Så det er ein M-ask enhet jeg har, og en sånn brukt trenger vell ikke koste så mye? skal jeg ha noe annet må vell skjermen byttes med tanke på at de andre enhetene(CIC og CCC) har vell større skjerm? og da triller monitosane:P

Hadde du AWT en slik enhet? hva pris tenker du på? (trenger vell ikke skjermen)

Ser du bor på karmøy, jeg bor på bømlo og er ofte i haugesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...