Gå til innhold

E39 - Sinnssyk prisforskjell på MAF


Hollabaloo
 Share

Anbefalte innlegg

MAF: 13621730033, Siemens MS40.

Ny original MAF hos KOED: 7400 kr

Alternativ ny del hos KOED: 1200 kr

 

Det er normalt at original del er dyrere, men her er prisforskjellen ekstrem. 6 ganger så dyr! Betyr det at den originale sensoren er av mye bedre kvalitet, eller er den bare overpriset? Blir en MAF til 1200 kr litt som å kjøpe kam- eller veiv-sensor på eBay? Man er heldig hvis det virker, og delen kan gå i stykker når som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får Bosch maf til omtrent 1200 fra Tyskland ihvertfall og det kan godt hende det er det de selger hos Koed også. "Original" er også Bosch, ihvertfall var det slik på min 530D så her er det absolutt ingen grunn til å betale 7400,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Hpi skrev:

Du får Bosch maf til omtrent 1200 fra Tyskland ihvertfall og det kan godt hende det er det de selger hos Koed også. "Original" er også Bosch, ihvertfall var det slik på min 530D så her er det absolutt ingen grunn til å betale 7400,-

Hvor får jeg Bosch MAF med delenummer 13621730033? Ingen av de kjente nettbutikkene jeg vet om selger Bosch MAF til min bil, så det tror jeg ikke før jeg får se det :) . Har ikke funnet noen anerkjente merker som selger MAF til den prisen. Det virker nesten å være to kvalitetsgrupper:

500 kr - 1000 kr: JP, Delphi, Johns, Mapco, Stark, Topran etc. 

3000 kr - 4500 kr:  Febi, Vemo, VDO (tidligere Siemens?), Hella.

6700 kr (med bmvccn-rabatt): Original BMW

Magefølelsen min sier at de rimeligste har tatt noen "snarveier" i produksjonsprosessen...

MAF til din 530d koster jo "bare" 4100 kr originalt, det er en annen prisklasse det... 

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke Bosch MAF til M52B20. Hjernen på den motoren er fra Siemens og de fleste sensorene likeså, alternativt kan du gå for VDO som har vært eid av Siemens på den tiden.

Du bør være ganske sikker på at du har en defekt MAF før du punger ut for en ny original, ofte ligger problemet i noe annet på disse motorene. Jeg har en fungerende original MAF til M52B20 liggende om du har lyst til å prøve den. Kjøpte den som "back-up" til min egen bil for et par år siden, men har ikke fått bruk for den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, E.C. skrev:

Du får ikke Bosch MAF til M52B20. Hjernen på den motoren er fra Siemens og de fleste sensorene likeså, alternativt kan du gå for VDO som har vært eid av Siemens på den tiden.

Du bør være ganske sikker på at du har en defekt MAF før du punger ut for en ny original, ofte ligger problemet i noe annet på disse motorene. Jeg har en fungerende original MAF til M52B20 liggende om du har lyst til å prøve den. Kjøpte den som "back-up" til min egen bil for et par år siden, men har ikke fått bruk for den enda.

Takk for tilbudet! Jeg har bestilt ny gummibelg, prøver å skifte den først (og samtidig gå over det jeg kommer til av andre ting som det kan være hull i) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...