Gå til innhold

Bmw f10, 2012 mod..spylervæske.


 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en 530 xdrive 2012 mod som jeg opplever som en fantastisk bil. Nå ser jeg at den bruker mye spylervæske, en måned

siden jeg fylte sist og nå er det tomt igjen. Dette er etter normal bruk.
Lurer på om spylertank/slanger er en svakhet på disse modellene eller

bruker den veldig mye når man først benytter den? Har sett nedi og ikke sett noen lekkasjer/væske i bunnen av bilen.

Planen nå er å fylle tanken helt full, ikke bruke den og se om det minker. Gjør det det, blir det å avmontere varmeskjold

i motoren, fylle på og se om det lekker. Vil jo helst ikke ha spylervæske ut over eventuelle ledninger i bilen, det kan bli dyrt i lengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Morten Eriksen skrev:

Lyktespylerne går automatisk på når jeg spyler frontruten. Det jeg har lurt på om den bruker mye hver gang. Kan ikke se noe lekkasje nedi motoren.

Hvor lenge holder du inne viskerhendel da? Jeg holder ikke hendel mot meg, men tak noen enkle sprut så korte at viskerne ikke begynner å gå og så tar jeg noen visk med å trykke ned hendelen innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, E.H.D skrev:

Hvor lenge holder du inne viskerhendel da? Jeg holder ikke hendel mot meg, men tak noen enkle sprut så korte at viskerne ikke begynner å gå og så tar jeg noen visk med å trykke ned hendelen innimellom. 

Hatt for vane å gjøre akkurat det samme på mine BMW-er opp igjennom, men tror også det har litt å si hvilken posisjon lysbryteren står i. I hvert fall ingen tvil om at det går en god del mer væske når man bruker lyktespyling ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, E.H.D skrev:

Hvor lenge holder du inne viskerhendel da? Jeg holder ikke hendel mot meg, men tak noen enkle sprut så korte at viskerne ikke begynner å gå og så tar jeg noen visk med å trykke ned hendelen innimellom. 

Ja har nok holdt de en stund. Har fylt opp tanken nå og skal la være å bruke spylerdysene, så skal jeg følge med om det minker.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel slik på F10 som på min F30 at hvis man kjører med kun ringene (DRL) på dagtid så spyles ikke lyktene. Kun når hovedlyktene står på. 

Nappet bare ut sikringen til lyktespyleren på Z4en :P

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...