Gå til innhold

Knirkelyd bak, i dumpler.


bmwfan
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått en forferdelig knirkelyd som kommer fra bakdelen av bilen. Høres godt på utsiden av bilen å. Kommer ved kjøring på ujavn vei..

F31,14 mod.   Noen som har vært borti lignende?? Fjærer,foringer eller annet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Eivind320x skrev:

det kan være mye, men på E91 er det ei spesiell foring som lager lyd, og den heter kuleledd i akseltapp, integralforing og knirkeforing :D 

Ser ut som du har den på F31 også. På bildet er det nummer 3. Koster 642kr, eller 174kr hos koed.no 

IMG_0403.JPG

Da får jeg sjekke denne,, tidlig når bilen har gått ca 98k bare,,,🤨kan kanskje gå ann å smøre litt der, bare for å konstatere at det er denne som er gåen?

Endret av bmwfan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånnsett bare 20 000km unna, da BMW konstaterte at mine var gåen. Jeg ville fått et verksted til og sjekke hele understellet på bilen, for det kan være  andre ting som er påtur.

Jeg kjøpte Lemförder understellsdeler til min, og fant under bytting Lemförder merker på de originale delene som ble tatt av. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.2.2018 at 11.20, Eivind320x skrev:

Det er sånnsett bare 20 000km unna, da BMW konstaterte at mine var gåen. Jeg ville fått et verksted til og sjekke hele understellet på bilen, for det kan være  andre ting som er påtur.

Jeg kjøpte Lemförder understellsdeler til min, og fant under bytting Lemförder merker på de originale delene som ble tatt av. 

 

Akkurat, er vel en svakhet dette da! Blir vel forholdsvis dyrt hvis jeg ber et verksted bytte alt de mener er litt slitt kanskje😊 Men mulig jeg må få et verksted til å bytte de foringene, vet ikke hvordan det er å gjøre selv🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedet jeg bruker regnet 3 timer på jobben med og bytte foringene, slik at da havner du på 5000kr pluss hjulstillingskontroll. 

Jeg skulle ta hjulstillingskontroll i 2015 hos BMW, det var da jeg fikk beskjed om og bytte deler for 16000kr😂 Det gikk to år før jeg gadd bytte delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja, det blir fort penger av det på verksted!!

jeg har prøvd å smøre foringene på høyre side bak nå, men ingen merkbar forskjell å høre,så jeg får prøve å smøre på andre siden å,,,

Mulig det tar litt tid før smøringen kryper nedimellom overalt og begynner å virke?

Snakket med en i dag som byttet foringene, men som alikevel fikk knirkelyder når det var kaldt ute, så det var jo ikke så oppløftende😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd😉Skal se om jeg ikke får brukt noen sprøytelignende sak til å trykke oljen mer nedimellom. Får prøve å smøre ofte til uka, så får jeg se om det hjelper etterhvert. Fram til da er det høyt volum på stereo’n som gjelder🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Øyvind.J skrev:

Og fortsatt er foringen min stille som ei mus:) Spruta inn ATF olje.  Riktignok kan man jo først sjekke med brekkjærn o.l at foringen ikke er slark i, noe jeg betviler siden du har såppas lav km-stand.

 

Slik jeg har forstått deg, brukte du ei sprøyte for og komme til inni foringa, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
4 timer siden, arildopc skrev:

Om dette er en 2014 modell og under 100 000 er det vel en garanti sak uansett om kjent feil på BMW?

Fikk du fikset knirken?

Hvis han feks har import bil så hjelper dette lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...