Gå til innhold

BMW Trackday event (M2, M3/M4, M5) - noen som har vært på dette?


macrorain
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 5 runder på Rudskogen i en Porsche 911rs ( 4x4 ). Man fikk kjøre raskt men alt av hjelpemidler var på. Så tviler sterkt på man får slå av noe på en ny m5.. Lærerikt er det jo da man får vite når man bør bremse ned, riktig sporvalg osv. 😊 Men for dyrt ( 2500 ) for at jeg vil gjøre det igjen..var trossalt bare 10 min med kjøring, og 2 av rundene var "testrunder" for at instruktør skulle kartlegge deg før man kunne kjøre maks.

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skulebollen skrev:

Jeg hadde 5 runder på Rudskogen i en Porsche 911rs ( 4x4 ). Man fikk kjøre raskt men alt av hjelpemidler var på. Så tviler sterkt på man får slå av noe på en ny m5.. Lærerikt er det jo da man får vite når man bør bremse ned, riktig sporvalg osv. 😊 Men for dyrt ( 2500 ) for at jeg vil gjøre det igjen.. er trossalt bare 10 min med kjøring, og 3 runder som er full gass :P

Var redd for det ja. Instruktør er sikkert nyttig og lærerikt, men jeg har kjørt ganske mye på bane før (blant annet i en sånn du har i profilbildet ditt :D ), og også hatt noen runder med instruktør, så for min del det hadde vært mest for å få prøve grombilene i fri flyt jeg kunne tenkt meg dette. Men da høres det ikke ut som det blir mulighet for det. :| 

Her er det 3x3 runder da (3 i m2, 3 i m3/m4 og 3 i m5) - men fortsatt mye med 3500kr for en times tid hvorav under halvparten er kjøring. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, macrorain skrev:

Noen som har vært på dette før? https://www.trackday.no/kjoreopplevelser/kjor-nye-bmw-m5.html 

Jeg ser all kjøring er med instruktør i passasjersete. Det jeg egentlig lurer mest på er om man får kjøre "som man vil", typ med traction control av og rompa ut, eller om det kun er bestemorskjøring som er innafor? :)

 

De har jo null sladding på sine events. Har selv vurdert det der, ikke ille pris på hva man får kjøre. Men timespris er jo ganske så høy :) 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, macrorain skrev:

Var redd for det ja. Instruktør er sikkert nyttig og lærerikt, men jeg har kjørt ganske mye på bane før (blant annet i en sånn du har i profilbildet ditt :D ), og også hatt noen runder med instruktør, så for min del det hadde vært mest for å få prøve grombilene i fri flyt jeg kunne tenkt meg dette. Men da høres det ikke ut som det blir mulighet for det. :| 

Her er det 3x3 runder da (3 i m2, 3 i m3/m4 og 3 i m5) - men fortsatt mye med 3500kr for en times tid hvorav under halvparten er kjøring. 

Jeg syntes også dette er svindyrt....
Du får da 3x6-7 min kjøring....  kjøre under 2 min på runden klarer de fleste så det er i beste fall..
Også er det kun spor som gjelder på tracday.
Så mye bedre å dra dit med egen bil, da får du mye kjøring da det ofte er relativt lite folk der..  Jeg har klart 6x20 min der uten stress så rundt 40-50-60 runder på en dag er null stress 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...