Gå til innhold

Grovstøvsuger / Stanley


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har god erfaring med Kärcher og Nilfisk fra jobb sammenheng.Jeg bruker støvsugeren til å støvsuge opp alt ifra kjølevæske,stålspon,metallstøv,byggstøv osv.Ingen problem:) Holder en knapp på Kärcher,men Nilfisk er veldig bra det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke påstå noe som helst, men jeg ville undersøkt om det virkelig er Stanley som har produsert og/eller om det er muligheter for å skaffe reservedeler. Stanley er veldig bra generelt, så intet negativt om de. Det som er er at Stanley og Black & Decker selger navnet sitt til kinaprodukter. Altså at det kan selges produkt som egentlig verken er Stanley eller B&D men med deres logo på. Jeg fant ikke støvsugeren på internettsiden til Stanley, men vis meg gjerne om jeg tar feil her. Eksempel på kinaprodukt med Stanleylogo er kompressorene fra de, og f.eks. alle høytrykksvaskere som det står B&D på. Grunnen til at jeg nevner B&D er at Stanley og B&D er under samme firma(sbdinc).

Så til tema. Kärcher WD6 Premium er knall, koster rett over 2000,-, om det er mer enn du ønsker å gi så sjekk ut WD3 P. Begge har uttak for elverktøy(så den start/stopp samtidig som verktøy, noe jeg anser som et must). WD3 P holder i massevis for "vanlig" bruk. :)

https://coop.no/sortiment/obs-bygg/hageuterom/hagemaskiner/grovstovsugere/karcher-1.629-881.0?variantCode=93993

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Kärcher grovstøvsuger, og den kastet jeg etter et års tid. Den var så dårlig at det ikke var verdt å selge den engang. Nå var riktignok dette den billigste modellen, men likevel.

Har nå en blå Bosch, og er forholdsvis fornøyd med den.

Anbefaler en støvsuger som har så lavt tyngdepunkt som mulig, slik at de ikke velter med en gang man drar litt i slangen (slik Kärcheren gjorde...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, awt skrev:

Jeg hadde en Kärcher grovstøvsuger, og den kastet jeg etter et års tid. Den var så dårlig at det ikke var verdt å selge den engang. Nå var riktignok dette den billigste modellen, men likevel.

Har nå en blå Bosch, og er forholdsvis fornøyd med den.

Anbefaler en støvsuger som har så lavt tyngdepunkt som mulig, slik at de ikke velter med en gang man drar litt i slangen (slik Kärcheren gjorde...).

Jeg kjøpte en Kärcher MV3 for 5 år siden og er fornøyd med den, det er forgjengeren til WD3(ikke WD3 P som har uttak) om jeg har skjønt det rett. Synes denne gjør jobben godt, men er kanskje når du sier det litt lett og velter om jeg drar litt hardt i slangen av og til. Det har jeg derimot aldri opplevd med en WD6 Premium de gangene jeg har vært borti de, men helt ærlig aldri tenkt over. Jeg får tilgang på en WD6 i morgen igjen, så dette skal testes da. :) 

Jeg vurderer også ny fordi jeg savner uttak til elverktøy som jeg ikke tenkte på den gang, og behovet er ihvertfall nå som jeg holder på med boligen. Som jeg skrev i forrige innlegg føler jeg dette er et must og jeg savner det hver gang jeg skal dra frem noe verktøy med ledning hvor støvsugeren skal være med. Jeg tenker jeg da går for Kärcher WD6 Premium. Har også prøvd Bosch, men da fra den grønne serien, til rundt 1500,- og skal være ca. lik WD3 i spesifikasjoner, den var kurrant denne også, men tenkte ikke over tyngdepunktet når jeg prøvde den. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...