Gå til innhold

Batteri må skiftes etter bare 3 år


MyBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 3 år gammel BMW 2 Active tourer. I fjor ble lambdasonden byttet fordi det indikerte feil på den. Målinger viste ikke noe feil, men varsellampen lyste. Etter det harbilen trukket rart. Sonden ble byttet på nytt i januar. Etter et par uker lyste varsel om at batteriet var tomt, og nå varsles det om at batteriet må byttes. 

1. Er det vanlig at et batteri holder bare 3 år? Det har jeg aldri opplevd på noen andre biler (som ikke har vært BMW).

2. Kan bytting av lambdasonden på noen måte ha påvirket ladingen? 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MyBMW skrev:

Jeg har en 3 år gammel BMW 2 Active tourer. I fjor ble lambdasonden byttet fordi det indikerte feil på den. Målinger viste ikke noe feil, men varsellampen lyste. Etter det harbilen trukket rart. Sonden ble byttet på nytt i januar. Etter et par uker lyste varsel om at batteriet var tomt, og nå varsles det om at batteriet må byttes. 

1. Er det vanlig at et batteri holder bare 3 år? Det har jeg aldri opplevd på noen andre biler (som ikke har vært BMW).

2. Kan bytting av lambdasonden på noen måte ha påvirket ladingen? 

 

 

 

 

 

Hva slags 2 AT har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et batteri kan være årsaken til mange feil og feilmeldinger. På nye biler er batterilevetiden rundt sett satt til 4-6 år. Noen bare 3 år, andre 7-8 år. Nyere biler har mer elektronisk dill som trekker strøm. Ikke slik som før når man kjørte 10 år på samme batteri. Det er mange faktorer som spiller inn her som kjøremønster, lading, om bilen låses for natten osv. osv.. Lambdasonden skal ikke påvirke ladingen, men av nysgjerrig: trekker bilen normalt nå? Det kan faktisk være batteriet hele veien som har køddet, som jeg skrev innledningsvis vil  et defekt batteri kunne gi mange usaklige feilmeldinger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, And-reas skrev:

Hvordan er kjøremønsteret ditt? 

 

35 minutter siden, ahj skrev:

Hva slags 2 AT har du? 

Har en 225i. 

Kjører lite. En del korte turer og skikkelig langturer innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MyBMW skrev:

Skal bytte i morgen. Spent på å observere det du spør om her! 

Du får oppdatere oss. Det blir fort bare synsing over nett og igrunn umulig å sette fingern eksakt på diverse problemer :) Håper det ordner seg.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MyBMW skrev:

 

Har en 225i. 

Kjører lite. En del korte turer og skikkelig langturer innimellom. 

Siden du har en hybrid så tipper jeg det ikke er et "vanlig" bilbatteri som må byttes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har nå fått byttet batteriet på garantien. Merker ikke noe forskjell på bilen, men har i alle fall nytt batteri.  Og har i tillegg fått montert en vedlikeholdslader som jeg tar i bruk til vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...