Gå til innhold

Erfaringer med F30/31 xdrive N20/B48


NA
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic sier, noen erfaringer med F30/31 xdrive N20/B48 2.0l?

Vurderer en sånn til madammen.  Har ikke noe erfaringer med disse nyere turbo firerne. Vet jo det har vært mye krøll med tidligere modeller mtp dyser, coiler, register osv... Så håper dette er forbedret her. Har skikkelig sansen for disse bilene og selvfølgelig er jo bensinsekser ønskelig,  men må se litt på pris her. Diesel er uaktuelt pga bruk og kjøremønster.  

Kom med innspill og erfaringer, sett på diverse biler med mye utstyr og disse har km mellom 90-150000. Ligger da fra kr 315-350000.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt E39 m45b22 i 7 år og nå en F34 med N20B20 motor i 2 mnd. Det var litt av en overgang og i mine ører hører r4 både rar og merkelig ut. Sammen med 8 trinns girkasse er det egentlig som å kjøre en diesel i det vanlige. Ikke før man gir skikkelig på og får litt turtall får man beviset på at det ikke er diesel en kjører. Oppstart og tomgang med panseret åpent høres det "rart" ut.

 

Jeg tok uansett motorforsikring og slikt ekstra så om noe plutselig skjer håper jeg at det er dekket.

Vår bil har akkurat gått over 5 års garantien og runda 62 000 km uten noen store problemer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for inspill. 

Hadde det ikke vært for at r6 koster omtrent det dobbelte så hadde valget vært enkelt.  Enig ang. dine synspunkter her. R4 er en motor med fæl gange og mye vibrasjoner ifht r6. Men synes man får mye bil for pengene i en f31 med noen år på seg.  

Derfor jeg er noe nysgjerrig ang bilholdet på disse r4 motorene om det bare er tull og kostnader,  eller om det er akseptabelt.  Er i utgangspunktet ikke så glad i disse r4 da BMW desverre har laget mye ymse der opp igjennom. 

 

https://www.finn.no/122395765

Denne har jeg litt sansen for.  Gått mer enn mange andre, men madammen kjører maks 10k i året så det går nok bra.  Bra utstyrt og xdrive.  

Endret av NA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til at N20 har samme problemer som de selvpustende forgjengerne. De låter fælt, men er veldig effektive og kvikke. Klarer man å stenge ute lyden, gjør de en bedre jobb enn de gamle sekserne. Selv 320 er ganske pigg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...