Gå til innhold

Klimakontroll 1 serie E87


Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

Klimakontrollen i 1eren min har begynte å oppføre seg litt merkelig i "auto" modus plutselig.

Normalt når klima står i automodus så regulere den automatisk opp viftehastigheten etter som motoren blir drifts varm og når 22gr er oppnådd så senker den viftehastigheten til et rolig nivå, men nå vil den plutselig ikke regulere ned viftehastigheten når satt temperatur er oppnådd. Når jeg setter den over i manuell så regulerer den ned viftehastigheten til der jeg setter den, men hvis jeg setter en tilbake i auto så øker viftehastigheten til trinn 5 og blir stående å blåse der helt til jeg setter den i manuell igjen

Alt dette skjedde etter at jeg fikk ny frontrute i bilen. Tenkte at klimakontroll panelet fusket og at det bare var tilfeldig, men så diskuterte jeg dette med en kamerat som har samme bilen og han opplevde det samme i sin E87 når han fikk ny frontrute for kort tid siden.

Har lest av feilkoder, men ligger ikke inne noen feil. Har resatt ecu i klimapanelet, men det hjalp heller ikke.

Noen som har vært borte i dette?

Ved kald motor:

2018-11-18_13_06_46.thumb.jpg.a40868ff0e2ddea6289552bf9299969d.jpg

Innstillingene i iDrive:

2018-11-18_13_06_56.thumb.jpg.97ef627079e52706a435a08f601a4984.jpg

Når motor er  drifts varm så står viften å blåser slik hele tiden:

2018-11-18_15_40_14.thumb.jpg.ab0e7d0f96a9df5398a77b205894dbf0.jpg

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om E87 har duggsensor i ruta, i såfall bør/må den resettes etter rutebytte (noe montøren skulle gjort).  Den ligger under speilet inni «boksen».

Ville hvertfall begynt der..  

 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Reef89 skrev:

Er usikker på om E87 har duggsensor i ruta, i såfall bør/må den resettes etter rutebytte (noe montøren skulle gjort).  Den ligger under speilet inni «boksen».

Ville hvertfall begynt der..  

 

Har samme problem etter jeg skiftet frontrute på min E61, er det duggsensor her og kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Otis skrev:

Det pleiet å være samme del ja. Kan evt dobbeltsjekke på delekatalogen. Ikke ukjent problem etter rute skifte.

Rart at det ikke dukker opp på diagnose om det er feil med fuktsensor.

Var ute i garasjen å tok av dekselet rundt bakspeilet. Tok ut pluggen på den duggsensoren og da gikk det et par sekunder også falt hastigheten på vifta til det normale nivået(Nivå 2). Så da er nok den sensoren ødelagt.2018-11-18_18_41.05-1.thumb.jpg.bb31591fad91af999ccef3332ce25562.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Øyvind L. skrev:

Var ute i garasjen å tok av dekselet rundt bakspeilet. Tok ut pluggen på den duggsensoren og da gikk det et par sekunder også falt hastigheten på vifta til det normale nivået(Nivå 2). Så da er nok den sensoren ødelagt.2018-11-18_18_41.05-1.thumb.jpg.bb31591fad91af999ccef3332ce25562.jpg

Fikk samme resultat som deg, viften gikk ned til normalt nivå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Hurtigruta idag. De som byttet frontruta for meg.. Han ble litt overrasket når jeg forklarte problemet fordi han hadde byttet den duggsensoren med en helt ny når han satt i ruta. Men var ikke noe å diskuter sa han. Slik skal det ikke være så jeg fikk en ny sensor av han med den gang.. Skal montere den senere i kveld. Hvis ikke det virker da så er det feil type sensor de har satt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Øyvind L. skrev:

Snakket med Hurtigruta idag. De som byttet frontruta for meg.. Han ble litt overrasket når jeg forklarte problemet fordi han hadde byttet den duggsensoren med en helt ny når han satt i ruta. Men var ikke noe å diskuter sa han. Slik skal det ikke være så jeg fikk en ny sensor av han med den gang.. Skal montere den senere i kveld. Hvis ikke det virker da så er det feil type sensor de har satt på.

fikk akkurat samme svare her, skal på Riis Bilglass for å bytte sensor i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...